nokia 6280 software update
Fra : Jesper Godsk Nielsen

Dato : 05-05-07 17:46

Hej

Sidder med en nokia 6280 med "3" software v 03.81.

jeg vil meget gerne ha den oprindelige nokia soft i den, og har set at der
findes en 5.92 og en 6.1. Spørgsmålet er om jeg kan klare jobbet
herhjemmefra med en pc og et usb kabel eller og den skal ind over et
serviceværksted.

Den Nokia software update v 1.3.60EN burde kunne klare jobbet, men det ser
ud som om den kun understytter en model 6288(som vistnok er samme hardware),
har jeg en mulighed eller skal jeg glemme det og sende den ind til
opdatering ?

m.v.h.
--
Jesper Godsk Nielsen

Fra : Kusk

Dato : 08-05-07 06:48

Hej Jesper

Jeg har en tilsvarende mob. ,jeg overlod arbejdet til Mobilunlock
(mobilunlock.dk) på Frederiksberg i Torsdags d. 03.05.07 De lovede at der
ville gå ½ time, så kunne jeg få telefonen, senere kunne jeg få den i
Lørdags, og har endnu ikke set noget til den, de har vist nogle problemer
med at opdatere den, så jeg vil i hvert tilfælde fraråde dig at begynde på
det selv, med mindre at du er meget godt inde i sagerne.

Hilsen

Kurt

Fra : Jesper G Nielsen

Dato : 09-05-07 06:06

Hej Kurt

"Kusk" <kusk6@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at opdatere den, så jeg vil i hvert tilfælde fraråde dig at begynde på
> det selv, med mindre at du er meget godt inde i sagerne.

Tak for rådet, har dog alligevel fået opdateret min tlf til nyeste soft v6.1
herhjemme i stuen, det bedste ved det er at jeg fik "3"'s software smidt ud
af tlf.

Det er slet ikke så svært og det kan lade sig gøre med nokia's software
updater fra deres hjemmeside. Dog gik det galt for mig under opdateringen
hvor den pludselig skev noget lignende "lost connection", og så sad jeg med
en fuldstændig død tlf. Det gør man dog ikke alligevel, telefonen kan stadig
skrives til med nokia's Phoenix software som er at finde på nettet.

/Jesper

Fra : Connie

Dato : 12-05-07 14:18

> [...]
> stadig skrives til med nokia's Phoenix software som er at finde på nettet.

Hej Jesper,

Jeg har nøjagtigt samme problem. Min tlf. er nu også total død efter denne
"opdatering". Den kan overhovedet heller ikke tændes eller noget.
Hvordan gik det med din tlf? Fik du den til at virke igen? Var det så ved
brug af denne Phoenix Software? Hvis ja, hvor fandt du det så henne? Jeg er
selv lidt af en mongol til at finde sådanne ting, så det er ikke lykkes mig,
at google mig frem til det.

Kan du hjælpe mig her?

På forhånd tak.

/Connie

Fra : Jesper G Nielsen

Dato : 13-05-07 18:59

> Kan du hjælpe mig her?

kontakt mig på mail, så finder vi ud af noget.. :)

/Jesper

Fra : Henrik Andreasen

Dato : 14-05-07 15:39

"Jesper G Nielsen" <jesper@godsknielsen.dk> skrev i en meddelelse

> kontakt mig på mail, så finder vi ud af noget.. :)

Kan andre også komme i betragtning?

Overvejer at forsøge mig med en opdatering af min 6280'er, men da den også
bliver brugt som en arbejdstelefon, vil det være en gang l<biiiiiipppp>,
hvis den gik hen og gik død, uden jeg har mulighed for at få den tilbage til
livet igen.

--
Henrik

Fra : Jesper Godsk Nielsen

Dato : 14-05-07 16:29

Hej Henrik

du kan sagten forsøge dig med en update via hjemmeside, husk bare at ha
telefonen fuldt opladet og et simkort i INDEN du begynder at gøre det. husk
også at kopiere alle numre over på simkortet, da hukommelsen i tlf bliver
slettet totalt.

Derudover skal du være tålmodig 3-5 min excl download af firware da jeg ikke
ved hvor hurtig forbindelse du har, det tager lidt tid at få lagt software
ind - selve opdateringsprocessen tager ved omkring 3 minutter.

Fra : Henrik Andreasen

Dato : 16-05-07 00:39

> [...]

> telefonen fuldt opladet og et simkort i INDEN du begynder at gøre det.
> husk også at kopiere alle numre over på simkortet, da hukommelsen i tlf

Det skete så ikke for mig, men en backup blev der alligevel lavet, bare for
at være på den helt sikre side ;)

> Derudover skal du være tålmodig 3-5 min excl download af firware da jeg
> ikke ved hvor hurtig forbindelse du har,

Ventetiden var til at overse på min 15 Mbit linje :)

> det tager lidt tid at få lagt software ind - selve opdateringsprocessen
> tager ved omkring 3 minutter.

Her var det så lige ved at gå galt for mig, tålmodigheden var lige ved at
være for lille, da der går en del tid, hvor det ser ud som om, at der ikke
sker noget som helst, men efter at have opbygget lidt ekstra tålmodighed med
flere "mon ikke den stadig er i live og i gang med at opdatere", blev den
langt om længe færdig.
Jeg slap endda også for, at stå med en telefon, som ikke ville noget som
helst, som bl.a. du har prøvet.

Takker mange gange for info'en - det var det sidste lille skub jeg skulle
have, for at komme i gang med at opdatere firmware'en i telefonen.

--
Henrik

Fra : Jesper G Nielsen

Dato : 16-05-07 05:28

> Det skete så ikke for mig, men en backup blev der alligevel lavet, bare
> for at være på den helt sikre side ;)

det kan jeg godt forstå..

> Ventetiden var til at overse på min 15 Mbit linje :)

gid det var mig, her må jeg nøjes med en 2 Mbit adsl - men fibernettet er
lige rundt om hjørnet de graver uden for huset inden længe :)

> Her var det så lige ved at gå galt for mig, tålmodigheden var lige ved at
> være for lille,

Ja her skal man opføre sig helt roligt :), det som skete for mig at den
pludselig skrev "lost connection" i nokia software updater... det var sku
træls.

> Takker mange gange for info'en - det var det sidste lille skub jeg skulle
> have, for at komme i gang med at opdatere firmware'en i telefonen.

Dejligt at kunne hjælpe, håber du får en mere stabil tlf ud af det.

/Jesper

Fra : Henrik Andreasen

Dato : 18-05-07 04:43

"Jesper G Nielsen" <jesper@godsknielsen.dk> skrev i en meddelelse

> gid det var mig, her må jeg nøjes med en 2 Mbit adsl -

Uuuhhh 2 Mbit, se det var dage dengang med "kun" havde det ;)

> men fibernettet er lige rundt om hjørnet de graver uden for huset inden
> længe :)

Bliver en god dag, eh

Ville også gerne have noget fiber, så jeg kan få en støre båndbrede
upstream, men den slags har desværre lange udsigter her.

> Ja her skal man opføre sig helt roligt :), det som skete for mig at den
> pludselig skrev "lost connection" i nokia software updater... det var sku
> træls.

Var det jeg frygtede allermest ville ske, når jeg gjorde det.

Godt nok er det min egen telefon (men min arbejdsgivers simkort), men ville
ikke være ret smart, at stå uden telefon :-\

> Dejligt at kunne hjælpe, håber du får en mere stabil tlf ud af det.

Havde dog ikke de store problemer med den, men havde et, som var godt og
grundigt irriterende - når telefonen havde været tændt nogle få dage, ville
den pludseligt ikke aktivere mikrofonen, når der blev ringet ud, eller under
modtagelse af et opkald.
Der var intet der indikerede, at nu var mikrofonen ikke længere aktiv, man
kunne kun finde ud af det på den hårde måde Det eneste som kunne få
mikrofonen op igen, var en sluk/tænd

--
Henrik

Fra : Jesper Godsk Nielsen

Dato : 14-05-07 16:44

Hej Connie, kontakt mig på mail... jeg kan ikke skrive til dig..

Fra : Connie

Dato : 14-05-07 18:30

"Jesper Godsk Nielsen" <jesper_godsk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Connie, kontakt mig på mail... jeg kan ikke skrive til dig..

Hej Jesper,

Jeg sendte dig en mail kl. 14.05, på den mailadr. jeg kan se på dig her. Vil
du checke, om du har modtaget den? Jeg har sendt fra en hotmailadr. - kan
det være den så er røget i dit spamfilter?

Hilsener,
Connie

Fra : Jesper Godsk Nielsen

Dato : 14-05-07 19:54

Connie, jeg har forsøgt at sende dig mail fra 2 forskellige mail adresser,
jeg får dem lige tilbage i hovedet, den "reply" adresse du har indtastet i
dit mail prg er vist forkert...

kom igen

/Jesper

PS: og ja jeg har modtaget en mail fra dig kl 14.05 men jeg kan ikke svare
dig..

Fra : Connie

Dato : 14-05-07 20:44

> [...]
>
> /Jesper
>
> PS: og ja jeg har modtaget en mail fra dig kl 14.05 men jeg kan ikke svare

Jeg ved ikke hvad der er gået galt, men jeg har nu modtaget mailen fra dig -
så det er da lykkes alligevel . Forhåbentlig har du også modtaget mit
svar.

Tusind tak for hjælpen.

/Connie