Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Skærm Splitter
Fra : rickbear

Dato : 12-05-07 09:33

Hej I gruppen,

Jeg har en PC med en tilsluttet monitor. Nu har jeg dog fået en
projektor og købt et 15m langt VGA kabel, så jeg kan få billedet ind
på projektoren i stuen. Det virker også ganske udemærket. Eneste minus
er dog at jeg skal skifte kablet ud, når jeg vil bruge enten monitoren
eller projektoren. Derfor har jeg kigget lidt på følgende, som er en
VGA Y-Splitter:

Jeg har dog lidt betænkeligheder;
Vil signalet blive dårligere? (Der skal dog lige siges, at jeg ikke
har tænkt mig at få vist billedet begge steder på een gang - en af
delene (projektor/monitor) vil være slukket).

Hvad vil PC'en/Windows detektere? Jeg mener, ofte er der noget Plug
and Play i Windows der detekterer mærke/model/mulige opløsninger/
frekvenser osv... Når der nu er to ting tilsluttet, vil der så gå ged
i det? Evt. endda signaler der konflikter på kablet?

Hvad er jeres erfaring gennerelt? Er løsningen en god/dårlig ide?

- rick -

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-05-07 20:28

"rickbear" <rickbeardk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>er dog at jeg skal skifte kablet ud, når jeg vil bruge enten monitoren
>eller projektoren. Derfor har jeg kigget lidt på følgende, som er en

Det plejer at give skygger og lidt grumset billede (jo dyere og bedre
splitter jo bedre billede).
Hvad med at smide et grafikkort mere i maskinen istedet?
Sammen med ATI kort har jeg et gammel matrox pci gfx kort.
I drivere til ati kortet kan jeg vælge at skærmen på mit matrox kort skal
køre clone.

Det er imho en bedre løsning end en splitter

/Dennis

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-05-07 14:31

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> wrote in message

> Hvad med at smide et grafikkort mere i maskinen istedet?

Hvad med bare et graffikkort med 2 skærmudgange.. de har de fleste kort
idag.
Der er vist også mange kort efterhånden der har HDMI udgang, som fx kunne
være en kvalitetsmessig forbedring som signalkilde til projektoren.

> Sammen med ATI kort har jeg et gammel matrox pci gfx kort.
> I drivere til ati kortet kan jeg vælge at skærmen på mit matrox kort skal
> køre clone.

det kan man vist stortset altid med et dualkort også.