Skærme
Fijala 3554
SyncMaster 226BW - Er den 3000:1 eller 100~
Fra : Anders

Dato : 08-05-07 19:35

Hej

Jeg har kig på en samsung 22" SyncMaster 226BW
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=307883
Der står på edbriser og på shg.dk's hjemmeside at den har et kontrastforhold
på 1000:1, men på billeder af den synes jeg der står 3000:1. Er der nogle
her, der ved hvad kontrastforholdet er?

Har i øvrigt også set lidt i retningen af en LG 22" L226WTQ-WF
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306682&Bedom=true

Hvilken en ville DU vælge?

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-07 20:45

Anders wrote:
> [...]
> 3000:1. Er der nogle her, der ved hvad kontrastforholdet er?
>
> Har i øvrigt også set lidt i retningen af en LG 22" L226WTQ-WF

Skærmene ligner tvillinger adskilt ved fødslen, gå efter
død-pixel-politik/design/pris... rent ydelsesmæssigt er de lig hinanden.
jeg har haft de 2 nævnte til en kunde, LG'en vandt, men kun på design,
skærmene er lige elendige.

dynamisk kontrast er en fup og fidus måling for at få tallet til at se
flot ud. den tekniske forklaring kan google klare bedre end jeg.

Fra : Anders

Dato : 09-05-07 06:11

""Claus Albæk (Kbh.)"" skrev:

> [...]
> død-pixel-politik/design/pris... rent ydelsesmæssigt er de lig hinanden.
> jeg har haft de 2 nævnte til en kunde, LG'en vandt, men kun på design,

Fuck... så er jeg helt blank på hvilken skærm jeg SÅ skal vælge
Men hvad er det der gør dem så elendige?

> dynamisk kontrast er en fup og fidus måling for at få tallet til at se
> flot ud. den tekniske forklaring kan google klare bedre end jeg.

Jeg prøve.

tak for indputtet.

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-07 07:02

Anders wrote:

> Fuck... så er jeg helt blank på hvilken skærm jeg SÅ skal vælge
> Men hvad er det der gør dem så elendige?

Kun at jeg er lidt kræsen, til prisen er de ganske udemærkede og LG'en
er faktisk ganske pæn. til pengene ville jeg købe LG'en.

> Jeg prøve.
>
> tak for indputtet.

Var så lidt.... Dynamisk Contrast kan du forresten finde forklaring på
hos wikipedia.

mvh.
Claus