Skifte fra CC til Fullrate og Linksys AG24~
Fra : Bo

Dato : 07-05-07 17:00

Jeg har en Linksys AG241V2 og skifter snart fra Cybercity til Fullrate. Jeg
er ikke interesseret i at benytte tlf. delen, så jeg vil gerne forsætte med
at anvende Linksys'en. Kan jeg det?

Såfremt ja. Jeg skulle ved CC, så vidt jeg husker manuelt opsætte VPI, VCI
og DNS. Nogen der kender disse værdier for Fullrate?

Fra : Niklas Petersen

Dato : 07-05-07 17:59

Bo wrote:
> [...]
>
> Såfremt ja. Jeg skulle ved CC, så vidt jeg husker manuelt opsætte VPI, VCI
> og DNS. Nogen der kender disse værdier for Fullrate?

Fra http://forum.fullrate.dk/showthread.php?t=9:

"Fullrates netværk er opbygget således, at routerne på WAN-siden får
tildelt en IP-adresse via DHCP, som bindes til dennes MAC-adresse.
Således vil den faste IP-adresse altså ikke skifte, medmindre udstyret gør.

På LAN-siden vil routeren som standard ligeledes tildele IP-adresser fra
en lokal pulje (se nederst), samt DNS informationer mv.

Med tilkøbs produktet 1 eller 5 offentlige IP-adresser vil routeren
blive konfigureret som en bridge, og dermed vil den ikke længere
foretage NAT (Network Adress Translation) operationer. Istedet vil
enheder som kobles bag på routeren få en offentlig IP-adresse direkte,
og dermed være tilgængelige udefra uden brug af port forwarding.

De IP-adresser der bliver tildelt vil ligge i et range fra 90.184.0.2 -
90.185.254.254 eller 90.185.0.0 - 90.185.254.254 - og da disse som
skrevet bliver tildelt via DHCP, er det ikke muligt at oplyse
IP-adresser før forbindelsen er etableret. Dette gælder for vores
standard produkt, såvel som produktet 1-5 Offentlige IP-adresser (Bridge)

Følgende er de gældende WAN informationer:

* IP-ranges: 90.184.0.0-90.185.255.255 og 90.185.0.0 - 90.185.255.255
* VPI/VCI - 0/33 (Virtual Path Identifier og Virtual Channel
Identifier)
* Encapsulation: ENET ENCAP
* Multiplexing: LLC

Følgende er de gældende LAN informationer:

* Gateway: 192.168.1.1 (Routerens IP-adresse)
* Subnetmask: 255.255.255.0
* DHCP-range: 192.168.1.33-64 (Pool Size 32)
* Fullrate DNS-server Primær:89.150.129.4
* Fullrate DNS-server Sekundær: 89.150.129.10

Alternative DNS-servere (OpenDNS.com):

* 208.67.222.222
* 208.67.220.220"

Fra : Bo

Dato : 07-05-07 19:07

> Fra http://forum.fullrate.dk/showthread.php?t=9:

Super. Takker mange gange for henvisningen.

Fra : carlo.lise@gmail.com

Dato : 17-05-07 21:37

On May 7, 6:59 pm, Niklas Petersen <s...@berta.dk> wrote:

> [...]
> * DHCP-range: 192.168.1.33-64 (Pool Size 32)
> * Fullrate DNS-server Primær:89.150.129.4
> * Fullrate DNS-server Sekundær: 89.150.129.10

Jeg har også samme router adsl modem, men der er ikke noget "enet
encap" encapsulation at vælge, kun PPPOA, PPPOE, RFC 1483 routed, RFC
1483 bridged og bridged mode only...

Hvordan kan jeg så få det til at køre med Fullrate i stedet for deres
Zyxel?

Fra : Bo

Dato : 20-05-07 20:24

> [...]
> 1483 bridged og bridged mode only...
>
> Hvordan kan jeg så få det til at køre med Fullrate i stedet for deres

Jeg skiftede fra CC til Fullrate i fredags og fik den til at køre med RFC
1483 Bridged.

Fra : carlo.lise@gmail.com

Dato : 21-05-07 16:50

On 20 Maj, 15:24, "Bo" <i...@angivet.dk> wrote:

> Jeg skiftede fra CC til Fullrate i fredags og fik den til at køre med RFC
> 1483 Bridged.

Kanon, at du fik det til at køre....
Kan du give flere detalier... specielt på WAN settings og IP ranges,
nævnt i starten af denne tråd.
På forhånd tak for svaret...

Fra : carlo.lise@gmail.com

Dato : 21-05-07 16:50

Fra : carlo.lise@gmail.com

Dato : 21-05-07 16:51

Fra : carlo.lise@gmail.com

Dato : 21-05-07 18:18

> Jeg skiftede fra CC til Fullrate i fredags og fik den til at køre med RFC
> 1483 Bridged.

Har du erstattet Zyxel med Linksys? eller er det bare efter Zyxel....
Jeg er interesseret at køre kun med Linksys også som ADSL modem...

Fra : carlo.lise@gmail.com

Dato : 21-05-07 18:20

Fra : carlo.lise@gmail.com

Dato : 21-05-07 18:22

> Jeg skiftede fra CC til Fullrate i fredags og fik den til at køre med RFC
> 1483 Bridged.

Har du erstattet Zyxel med Linksys? eller har du sat Linsys efter
Zyxel?..
Jeg er interesseret at køre KUN med Linksys og ikke efter Zyxel...
På forhånd tak...

Fra : Bo

Dato : 21-05-07 20:30

> Har du erstattet Zyxel med Linksys? eller har du sat Linsys efter
> Zyxel?..
> Jeg er interesseret at køre KUN med Linksys og ikke efter Zyxel...
> På forhånd tak...

Kører udelukkende med Linksys'en.

Her er hvad jeg kører med.

Encapsulation: RFC Bridged
Multiplexing: LLC
Qos Type: UBR
VCI: 33
DSL Modulation: Multimode
Obtain an IP Address Automatically
PPPoE Session: Disable
Domain Name: fullrate.dk

Under status står der følgende:

Login Type: DHCP
Interface: Up
Subnet Mask: 255.255.254.0
Default Gateway: 90.185.246.1
DNS 1: 89.150.129.4
DNS 2: 89.150.129.10
DNS 3: 0.0.0.0
WINS: 0.0.0.0

Fra : carlo.lise@gmail.com

Dato : 22-05-07 18:07

On 21 Maj, 21:30, "Bo" <i...@angivet.dk> wrote:

> Kører udelukkende med Linksys'en.

> [...]

Kanon..
det glæder jeg mig til...
TDC kommer i morgen.. and jeg melder tilbage.
Jeg "skylder" gidig èn..

Jeg beklager de mange post her, men der kommer en fejl hver gang, men
så viser det sig, at min post er "sendt" alligevel...

Fra : carlo.lise@gmail.com

Dato : 22-05-07 18:30

> Kører udelukkende med Linksys'en.

> [...]

hmm, det viser sig, at mine optioner er lidt anderledes end dine...

Jeg kan godt "følge med" hertil:

[...]

men rest kan jeg ikke få det til at passe...

Jeg har et område kaldt "network setup" og her kan jeg skrive:

Router IP=local IP address
Subnet mask
Local DHCP server..enable, disable, dhcp relay
DHCP relay server
Starting IP address
Max number of DHCP user
DNS1
DNS2
DNS3
WINS

Kan du hjælpe mig videre..

Fra : Bo

Dato : 22-05-07 20:21

> Jeg har et område kaldt "network setup" og her kan jeg skrive:
>
> Router IP=local IP address
> Subnet mask
> Local DHCP server..enable, disable, dhcp relay
> DHCP relay server
> Starting IP address
> Max number of DHCP user
> DNS1
> DNS2
> DNS3
> WINS
>
> Kan du hjælpe mig videre..

Mit ser sådan ud:

Local IP 10.0.0.1
Subnet Mask 255.255.255.0
Local DHCP enable
DHCP Relay (tom)
Starting IP 10.0.0.2
Max DHCP Users 191
Client lease 0
Ved de 4 næste Static DNS 1-3 + Wins 0.0.0.0

Fra : carlo.lise@gmail.com

Dato : 26-05-07 15:05

Bare til info er Fullrate kørende med AG241 uden problemer...

Mange tak for hjælpen til opsætningen.