Priser på varer til vidersalg
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-05-07 14:33

Hej Ng

Jeg har nogle byggevarer som er unike for det danske marked.

Hvis jeg har en varer som koster mig 100,- kr. excl. moms, hvad vil en
typisk vidersalgspris så være til:

Engrosled
Butik
Forbruger

På forhånd tusind tak for input

Mvh
Michael

Fra : Ralph

Dato : 04-05-07 15:34

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:4CG_h.35$CU6.21@news.get2net.dk...
> Jeg har nogle byggevarer som er unike for det danske marked.
> Hvis jeg har en varer som koster mig 100,- kr. excl. moms, hvad vil en
> typisk vidersalgspris så være til:

Hvis de ER unikke, så bestemmer du selv prisen, kunden bestemmer så selv om
han vil købe.
Mao. hvad ville DU gi' for dimsen i dit byggemarked, træk så din indkøbspris
fra dette beløb, og del fortjenesten ud på alle led.

--
Ralph

Fra : Karsten H.

Dato : 04-05-07 21:33

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
>

> Jeg har nogle byggevarer som er unike for det danske marked.
>

> Hvis jeg har en varer som koster mig 100,- kr. excl. moms, hvad vil en

Alt efter udbud og efterspørgsel. Altså marketingsundersøgelse. Den må du
selv lave eller betale dig fra det.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-05-07 22:41

> Alt efter udbud og efterspørgsel. Altså marketingsundersøgelse. Den må du
> selv lave eller betale dig fra det.

Nu var det bare nogle tilkendegivelser fra andres erfaringer jeg efterlyste,
så jeg havde lidt at forholde mig til.

Jeg er klar over, at alt kan købes for penge.

Mvh
Michael

Fra : Karsten H.

Dato : 05-05-07 11:13

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> efterlyste, så jeg havde lidt at forholde mig til.
>
> Jeg er klar over, at alt kan købes for penge.

Jeg tvivler på, at nogen kan give dig eksakt vejledning uden at du så selv
foretager det fornødne benarbejde, så du slipper nok ikke. Det er nok al den
erfaring, de kan videregive til dig. Prøv f.eks. at spørg det panel, der har
en brevkasse i Erhvarvsbladet, hvor de har eksperter hver i sær kyndig på
sit område.

Fra : alexbo

Dato : 05-05-07 12:27

"Michael Rasmussen" skrev

> Nu var det bare nogle tilkendegivelser fra andres erfaringer jeg
> efterlyste, så jeg havde lidt at forholde mig til.

Erfaringer med hvad, unikke varer?

En unik vare er enten en "aha" oplevelse for den potienelle køber, og så
køber han den,
eller også en hvad skal jeg dog med sådan en' og så køber han den ikke.

Jeg synes Ralph har givet svaret, hvad vil du selv give for den i en butik.

Men ellers kan jeg da give et andet, fra importør til forbruger stiger
prisen med 60 % pr. led.
Med din vare er transportomkostningerne jo underordnet,
lager og salgsomkostninger behøver man heller ikke tage hensyn til, den
fylder jo ingenting, og sælger sig selv.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-05-07 15:12

> [...]
> lager og salgsomkostninger behøver man heller ikke tage hensyn til, den
> fylder jo ingenting, og sælger sig selv.

Se de 60 % var jo et svar af dem jeg efterlyste.

At mine varer intet skulle fylde, transportomkostninger underordnede og
sælge sig selv forstår jeg til gengæld ikke. Fordi man har en varer som
andre ikke har, er det da ikke ensbetydende med, at den sælger sig selv og
intet fylder. Det kunne jo være en varer som kun henvender sig til en snæver
kreds hvor der findes andre alternativer af andet materiale og udseende.

Er derfor i tvivl om jeg skal tage hele dit svar seriøst eller useriøst
eller både og..

Jeg har en indkøbspris og en pris som markedet kan bære hos forbrugeren. Det
er fordelingen af det der er der i mellem jeg efterlyster hints til.

Mvh
Michael

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-05-07 16:40

Michael Rasmussen wrote:

> Jeg har en indkøbspris og en pris som markedet kan bære hos
> forbrugeren. Det er fordelingen af det der er der i mellem jeg
> efterlyster hints til.

Det er simpel regning
"fra importør til forbruger stiger prisen med 60 % pr. led."

Indkøb ?
Engrosled + 60%
Butik + 60%
Forbruger ?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Karsten H.

Dato : 05-05-07 16:43

Michael Rasmussen wrote:

> Jeg har en indkøbspris og en pris som markedet kan bære hos forbrugeren.
> Det er fordelingen af det der er der i mellem jeg efterlyster hints til.
>

> Mvh
> Michael

Jamen så er der jo kun dine omkostninger, og derefter er resten - efter
beskatning - lige ned i foret på dig selv.

For at nå frem til den ønskede omkostningsfordeling skal der en form for
regnskab/bogføring til. Nogle klarer sig med et regneark. Andre anvender et
regnskabsprogram, hvortil der er en kontoplan tilpasset dit firmas behov. I
givet fald findes der masser af eksempler på "standard" kontoplaner man så
selv kan tilpasse efter sine krav/behov. Har du ikke det fornødne kendskab
til bogholderi/regnskabsføring, bør du nok henvende dig til en revisor.

Fra : alexbo

Dato : 05-05-07 17:06

"Michael Rasmussen" skrev

> Er derfor i tvivl om jeg skal tage hele dit svar seriøst eller useriøst
> eller både og..

Ikke helt seriøst,
en del af prisforskellen er jo netop transport, lager og salgsomkostninger,
og dem har vi jo ingen chance for at vurdere.

Nu kan jeg se i et andet indlæg at du rent faktisk har den slutpris du
efterlyser i første indlæg.
Så trækker du fra baglæns, butikkens omkostninger og fortjeneste, transport
til butikken, o.s.v.

Der er jo forskel på om det er en lille smart maleting som alle kan se ideen
i at have,
eller om det er en automatisk fliselægger, man kunne overveje i
grundejerforeningen.

mvh
Alex Christensen