Opgradering fra TDC (mon de når det)
Fra : binderup

Dato : 30-04-07 13:16

Nu er der ikke lang tid til at vi skriver 1. maj 2007 hvilket er
datoen for de sidste opgraderinger fra TDC (dobbelt op fra 1. april)

Gad vide hvor mange de mangler? Jeg har den sidste md brugt
forskellige hastighedstest og jeg er stadig på den gamle hastighed
(2mbit ned 512 kilo op). Ringer man til kundeservice så ved de
intet... Suk

Hvordan ser det ud her i gruppen - er der stadig mange TDC kunder der
mangler at få opgraderinger?

MVH
Peter

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-04-07 13:30

binderup skrev:

>Hvordan ser det ud her i gruppen - er der stadig mange TDC kunder der
>mangler at få opgraderinger?

Jeg mangler ikke en opgradering, men en nedgradering.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-05-07 08:46

> Jeg mangler ikke en opgradering, men en nedgradering.
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Jeg fik min nedgradering i dag - sikke noget lort
Thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-05-07 08:49

Thomas Hansen skrev:

> Jeg fik min nedgradering i dag - sikke noget lort Thomas

Jeg har også fået min nedgradering idag

Fra : John E.

Dato : 30-04-07 13:52

"binderup" <binderup@gmail.com> wrote:

>Hvordan ser det ud her i gruppen - er der stadig mange TDC kunder der
>mangler at få opgraderinger?

Ja, alle erhverskunder for eksempel. :)
Går da ud fra, at de ikke skal snydes for dobbelt op. Det blev de, i hvert
fald, ikke sidste gang.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 30-04-07 15:36

binderup wrote:
> Hvordan ser det ud her i gruppen - er der stadig mange TDC kunder der
> mangler at få opgraderinger?

Jeg er ihvertfald ikke opgraderet endnu.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : binderup

Dato : 30-04-07 16:22

Ham jeg snakkede med i kundeservice i dag sagde at de har ca 1,6 mio
forbindelser, og at de tager 25.000 til 50.000 forbindelser om dagen -
det giver rundt regnet 32-64 dage om at opgradere, og jeg tvivler på
at de opgraderer i weekender eller helligdage så det kan jo blive helt
frem til juni, juli før de er kommet til bunds med denne opgradering.

/Peter

Fra : PerX ...

Dato : 01-05-07 14:29

In article <1177946503.043553.70470@u30g2000hsc.googlegroups.com>,
binderup@gmail.com says...
> [...]
> at de opgraderer i weekender eller helligdage så det kan jo blive helt
> frem til juni, juli før de er kommet til bunds med denne opgradering.

Det var et par stykker. Gad vide om de han båndbredde til alle dem...

Fra : binderup

Dato : 01-05-07 07:26

Jeg kan så bekræfte at de ikke har nået det - min forbindelse er
stadig den samme....

Nå gad vide hvad deres undskyldning så er denne gang.

/Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-05-07 12:53

binderup skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvordan ser det ud her i gruppen - er der stadig mange TDC
> kunder der mangler at få opgraderinger?

Det er formentlig lidt afhængigt af, hvor du hører til i landet.

Jeg fik min 8mbit/512kbit her i Hillerød omkrig 10/4 - nogle dage
senere bestilte jeg så 10mbit/1mbit i stedet - bare for at prøve
det - og den fik jeg efter et par dage - i sidste uge blev jeg så
enig med mig selv om at den hastighed egentlig var mere, end jeg
havde brug for og bestilte nedgradering til 4096/512kbit - og den
fik jeg samme dag, som jeg bestilte.

Så ring til kundeservice - de er nok de nærmeste til at svare på,
hvornår der sker noget.

Det KAN jo være, at din linie er for dårlig til en opgradering -
så får du nedsat pris i stedet på den nuværende fra 1/4......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : binderup

Dato : 01-05-07 16:11

TDC er lidt af en joke.

Jeg fik at vide i dag via en kundeservice mail at grunden til at jeg
ikke var blevet opgraderet var pga at der ikke var plads på centralen,
men ringer jeg ind så under hotline medarbejderne sig over dette for
når de måler min forbindelse så er der slet ikke problemer i at give
mig en højere hastighed end de 6 mbit som jeg skulle have - i stedet
havde man uden at fortælle mig noget om det givet mig en rabat på mit
abo.

Jeg må indrømme at min tålmodighed med TDC er ved at være udløbet -
man forringer det produkt jeg betaler for ved ikke at give mig den
hastighed man har stillet mig i udsigt, og det endda uden at informere
mig omkring dette. Når man så skriver eller ringer ind så får man
forskellige svar alt efter hvem man lige fanger.

Da jeg selv i tidernes morgen arbejdede for TDC internet - sagde vores
adm. dir. på et tidspunkt at: "Det danske internet marked er præget af
amatører.... Og vi er de største". Skræmmende hvor sand den udmelding
har været i denne sag.

/Peter

Fra : Hauge

Dato : 01-05-07 16:27

binderup wrote:
> [...]
> adm. dir. på et tidspunkt at: "Det danske internet marked er præget af
> amatører.... Og vi er de største". Skræmmende hvor sand den udmelding

Nåja, men så er der jo i hvert fald en enkelt person mindre nu, end dengang

/Hauge

Fra : binderup

Dato : 01-05-07 16:39

> Nåja, men så er der jo i hvert fald en enkelt person mindre nu, end dengang

Auch

Jeg så ikke lige den komme

Fra : binderup

Dato : 02-05-07 10:32

Nå efter gentagende opkald til TDC kommer der endelig lidt klarhed
over sagen.

Det viser sig at der er en lang række af kunder der ikke kunne blive
opgraderet automatisk, og disse kunder er nu blevet overdraget til
TDC's backoffice, som så manuelt vil sørge for at der bliver lavet
opgraderinger til de lovede hastigheder.

Jeg blev oplyst at man forventer at disse opgraderinger vil være
afsluttet omkring 1. juni 2007 - og hvis jeg kender mit held så er det
sikkert sidst på dagen d. 31. maj at jeg måske bliver opgraderet

/Peter

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 03-05-07 19:27

binderup <binderup@gmail.com> wrote:

>Hvordan ser det ud her i gruppen - er der stadig mange TDC kunder der
>mangler at få opgraderinger?
>
>MVH
>Peter

Det er rimeligt forvirrende.

Først få jeg besked om, at min hastighed bliver sat op fra 2048/512
til 6144/512.

Derpå får jeg et brev om at mit abonnement bliver sat ned med 60 kr.
pr. md.

Herefter mailer jeg med TDC og får at vide min hastighed ikke kan
sættes op

Derpå får jeg et brev fra TDC at nu sættes min hastighed op fra
2048/512 til 6144/512.

Nu er jeg så spændt på om mit abonnement bliver sat 60 kr. ned pr.
måned. Hvis det bliver ved sådan, så får jeg et rimeligt billigt
abonnement til sidst

mvh

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)

Fra : binderup

Dato : 06-05-07 07:19

Jeg var også møllen igennem.

Det endte med en klage, og så kom der skub i sagerne.

Jeg blev ringet op af en produktchef for bredbånd, og han forklarede
mig at kundeservice havde forskellige måder at måle hastighed på, når
fejlservice testede min forbindelse var der ikke noget i vejen for at
jeg kunne få 6 mbit, men når deres Net eller Backoffice skulle teste
det så kunne min linje maks trække 4 mbit - dette skyldes at det
udstyr der sad på centralens DSLAM var af en ældre dato, og at det
over tid ville blive skiftet ud så jeg kunne trække mere, men i stedet
for at jeg så blot blev sat ned i abo så, tilbød han at sætte linje på
maks af hvad min linje kunne trække.

Så nu sidder jeg med 4 mbit (med download tæt på maks minus 10-12%
overhead) og en upload på lidt over 550 kbit. Jeg fik også brokket mig
over at man ikke havde givet de forskellige kundeservice medarbejdere
mulighed for at tjekke op på dette med det samme så snart at man havde
et overblik over de kunder der ikke kunne opgraderes.
Jeg fik at vide at det var under en promille af kunderne der ikke
kunne opgraderes automatisk, så derfor burde det have været en
overskuelig opgave at kontakte dem på deres mail adresser så snart man
var klar over hvad der var problemet med opgraderingen.