spørgsmål om markedføringloven
Fra : S.Sørensen

Dato : 29-04-07 12:47

Hej gruppe,

I forbindelse med min nye virksomhed ville jeg gøre reklame ved at køre
rundt til andre virksomheder og smide et postkort (reklamen) ind i deres
postkasse. Jeg sender den ikke med posten. Min virksomhed er indefor
kulturformidling, så det er ikke et eller andet pyramidespil eller lign.

Det minder jo lidt om pizza reklamerne der komme ind af min egen brevsprække
:)

Ved I om jeg begår nogen ulovlighed her?

på forhånd tak,
Sørensen

Fra : alexbo

Dato : 29-04-07 13:54

"S.Sørensen" skrev

> Ved I om jeg begår nogen ulovlighed her?

Det gør du ikke, du må også gerne sende den med posten.
Du må derimod ikke sende den elektronisk, mail, fax eller lign.

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af
elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på
afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og
tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Det er for at beskytte modtageren mod at hans fax, mailbox, bliver blokeret
af reklamer.

mvh
Alex Christensen

Fra : S.Sørensen

Dato : 29-04-07 16:08

> [...]
> tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.
>

> Det er for at beskytte modtageren mod at hans fax, mailbox, bliver

Tak Alex,

Super info som jeg godnok selv havde set, men da det primært var henvendt
til email osv. så var jeg i tvivl om fysisk post.

Hilsen
Sørensen