log med ændringer
Fra : Leonard

Dato : 22-04-07 21:39

I MySQL har jeg en tabel med ca 20 felter pr. post.
Jeg vil gerne gemme ændringer i en log, så jeg kan steppe tilbage til
forrige versioner af en post's felter.

Er der en guide, forklaring, how to eller noget, der beskriver det på
begynderniveau?

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Michael Zedeler

Dato : 22-04-07 22:16

Leonard skrev:
> [...]
> forrige versioner af en post's felter.
>
> Er der en guide, forklaring, how to eller noget, der beskriver det på

Der er ingen standardiseret måde at gøre det på. Normalt er det noget
man ville skrive en trigger til at håndtere. Har mysql 5 fået triggers?

Mvh. Michael.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 22-04-07 22:24

Michael Zedeler wrote:

> Der er ingen standardiseret måde at gøre det på. Normalt er det noget
> man ville skrive en trigger til at håndtere. Har mysql 5 fået triggers?

MySQL5 har triggers.
http://dev.mysql.com/tech-resources/articles/mysql-triggers.html

Hilsen Mikkel

From: Mikkel Bundgaard