Skærme
Fijala 3554
(Næsten) død ViewSonic VX924 - Underlig op~
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 16-04-07 20:02

Min ViewSonic VX924 gik vist død i aftes.
Først troede jeg at det var min splinternye maskine, som jeg kun lige
var begyndt at lægge drivere og software ind på.

Efter at have startet den op i windows, og derefter lukket ned igen,
et par gange, var der pludselig sort skærm ved opstarten.

Maskinen opførte sig helt normalt, og virker sammen med en anden skærm.
Jeg satte min gamle PC til, som kørte med omtalte gamle skærm, og også
denne maskine gav samme resultat med min VX924.

Symptomer:
[DVI]
Skærmens power LED lyser gult.
Maskinen tændes.
Skærmen liver op, LED skifter til grøm som normalt, og "Digital"
meldingen vises - men der kommer intet signal fra maskinen. Intet
ses, hverken post eller BIOS. Kun sort skærm.

[VGA]
Nøjagtigt det samme resultat, blot med meldingen "Analog"...

Der er ingen blinkende LED for at melde fejl, ingen hyletone eller
konstant powersave mode. Skærmen starter op som den skal, men viser
intet billede ud over den indbyggede menu og signal-meddelelse.

Disse symptomer er fælles for begge mine maskiner, som samtidig
virker upåklageligt sammen med min gamle skærm.

Både VGA og DVI stikket virker fuldt intakt, og har ikke været udsat
for slitage af nogen art.

Er den bare til at indlevere til reperation?
Er der nogen der har oplevet noget lignende?
For mig virker det nemlig som en lidt pudsig måde at fejle på...

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /