Kan ikke levere 2 Mbit?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 07-04-07 23:00

Hej.

Min far bestilte for nyligt en 2 mbit linie hos Tele2. Alt var fint... han
modtog brev om, hvornår linien blev konverteret fra ISDN til ADSL. Dagen
kom, men pc´en kunne ikke hente en IP adr... efter lidt snak med support,
fejlmeldte de linien, og gav besked på, at den ville være ok efter nogle
dage. Men desværre skete der intet, og ved endnu en henvendelse til support
viser det sig, at de fritstiller ham, med den begrundelse, at de ikke kan
levere mere end 512 kb. selv om de har taget imod bestillingen på de 2 mbit.

Men hvordan skal det lige forståes? Kan TDC i dette tilfælde heller ikke
levere 2 mbit? Mine forældre bor ca. 4 km fra Hjørring, men jeg troede da
ikke, at der fandtes steder tilbage i DK, hvortil man ikke kan levere mere
end 512 kb?

Mvh

Jasper

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 07-04-07 23:06

> Kan TDC i dette tilfælde heller ikke levere 2 mbit?

Spørg TDC

> men jeg troede da ikke, at der fandtes steder tilbage i DK, hvortil man ikke kan levere mere
> end 512 kb?

Masser, og også masser af steder der slet ikke kan få ADSL i det hele taget

--
Michael

Fra : Hauge

Dato : 08-04-07 07:54

Hejsa
Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Min far bestilte for nyligt en 2 mbit linie hos Tele2. Alt var
> fint... han modtog brev om, hvornår linien blev konverteret fra ISDN
> til ADSL.

Har i ADSL på ISDN-linjen eller har i fået konverteret ISDN-linjen til alm.
PSTN?
For med ISDN er hastigheden på ADSLen meget mere begrænset på afstanden til
centralen, end med PSTN.

Mvh Hauge

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 08-04-07 16:17

> Har i ADSL på ISDN-linjen eller har i fået konverteret ISDN-linjen til
> alm. PSTN?
> For med ISDN er hastigheden på ADSLen meget mere begrænset på afstanden
> til centralen, end med PSTN.

Han har i forbindelse med skiftet til ADSL skiftet til analog.

Tele2 har som sagt accepterret købet, min far har herefter betalt for, at
konvertere ISDN>analog, og får så at vide at de alligevel ikke kan levere
mere end 512 kbit, hvilket jo ikke kan bruges til ret meget mere end det, en
alm. ISDN linie kan præstere. Rimeligt surt...og spildte penge.

/Jasper

Fra : Renè

Dato : 08-04-07 16:32

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:46190761$0$933$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> mere end 512 kbit, hvilket jo ikke kan bruges til ret meget mere end det,
> en alm. ISDN linie kan præstere. Rimeligt surt...og spildte penge.

512 kan ikke samlignes med isdn,det er faktisk en god stabil hastighed til
mange brugere.
alternativet er at man må flytte,da det ikke hjælper at klage over det i et
ng,ring til tele2. ;)

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 08-04-07 23:04

..> 512 kan ikke samlignes med isdn,det er faktisk en god stabil hastighed
til
> mange brugere.

Jo det er skam rigtigt. Men beten ligger primært i, at det nu har taget mig
to år at flytte min stokkonservative far fra ISDN til ADSL pga. glæden ved
at se live tv, videoklip mm. Altså meget af det, der ligger lidt udover
512´s grænser.

> alternativet er at man må flytte,da det ikke hjælper at klage over det i
> et ng,ring til tele2. ;)

hehe. Det skal ikke opfattes som en klage... snarere som noget selvynk! Nej,
det er mest for lige at høre, om Tele2 kan tage fejl i deres "beregninger".

/Jasper

Fra : Hauge

Dato : 08-04-07 16:32

Hejsa
Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Han har i forbindelse med skiftet til ADSL skiftet til analog.

Æv det var ærgeligt.

> [...]
> ikke kan levere mere end 512 kbit, hvilket jo ikke kan bruges til ret
> meget mere end det, en alm. ISDN linie kan præstere.

Undrer mig, når der kun er 4km til centralen, prøv igennem TDC. Hvis du/i
snakker pænt for den i får fat i, så er de ret tit villige til at lave en
måling på linjen, for at se hvad du reelt kan få, når du siger at i vil over
på deres net

Men uanset hvad, så vil jeg da hellere have ADSL 512 flatrate end ISDN 64
hhv 128 minutbetaling.

/Hauge

Fra : Dr.Phil

Dato : 08-04-07 17:07

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:46181451$0$934$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> ikke, at der fandtes steder tilbage i DK, hvortil man ikke kan levere mere

Ring til TDC og få bekræftet at der kan etableres 2 mbit.

Jeg havde selv samme kamp med Tele2 for et par år siden.
Tele2 påstod at jeg kun kunne køre 512 i download "for det stod der på deres
skærm!"
TDC bekræftede at jeg kunne køre op til 4mbit da jeg kun lå 300 m. fra
centralen.

Efter en MASSE ringeri frem og tilbage mellem Tele2´s snævertsynede MANDLIGE
ansatte(som påstod at TDC ikke vidste hvad de snakkede om) og TDC var der
ENDELIG en Kvindelig supporter ved Tele2 som godt kunne se det ulogiske i,at
Tele2 ikke kunne levere men at TDC kunne.Hun kontaktede derfor system
administrator og en uges tid efter havde jeg 2mbit.

Så gå dem lidt mere på klingen..men tjek hos TDC hvad de siger.
Hvis i ligger så langt ude at TDC ikke kan levere 2mbit,så er der jo ikke
noget at gøre.

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 08-04-07 23:05

> Så gå dem lidt mere på klingen..men tjek hos TDC hvad de siger.
> Hvis i ligger så langt ude at TDC ikke kan levere 2mbit,så er der jo ikke
> noget at gøre.

Tak for det. Jeg forsøger at skrue bissen på :)

/Jasper