Brug af anden router
Fra : Bo Nielsen

Dato : 07-04-07 06:53

Hej,

Hvis man har Cybercity og har fået leveret en Zyxel 660R-D1Zyxel 660R-D1
router, kan man så
opsætte en Zyxel P 2000 i stedet for og helt undlade 660R routeren.?

Problemet er at Zyxel 660R-D1 kun har en udgang og ikke har trådløs
tilkobling.

Hvis jeg sætter en P2000 efter Zyxel 660R-D1, er det en router efter en
router, og det skaber
unødvendige opsætnings problemer med portforwarding m.m

Derfor, er der nogle her der har erfaring med at man benytter en anden
router en den af
cybercity udleverede.?

Er der i så fald noget specielt ud over brugernavn og Password, PPPoA og VC
der skal sættes op?.
Jeg er klar over at cybercity ikke kan yde support til en anden router.

Hilsen
Bo

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-04-07 07:39

Bo Nielsen wrote:
> Hvis jeg sætter en P2000 efter Zyxel 660R-D1, er det en router efter en
> router, og det skaber
> unødvendige opsætnings problemer med portforwarding m.m

Som jeg forstår det, vil du have trådløs adgang, og mere end en LAN port?

Jeg har personligt en lignende opsætning med den af CC leverede Zyxel og
derefter en Netgear trådløs router med 4 LAN porte.

Opsætningen er som følger:

LAN port på Zyxel fra CC -> LAN port på Netgear.

I min netgear router har jeg så slået DHCP fra, og ændret IP'en til
10.0.0.254 (Den sidste IP i det range CC's router benytter).

Denne løsning fungere upåklageligt, bortset fra, at der er nogle bugs i
netgear routeren der blandt andet gør at den skal bootes engang imellem,
for at man stadig kan komme på trådløst.

Men hvis din P2000 har en ADSL port, så skulle det dog være muligt at
erstatte den af CC leverede router. Ovenstående er mere til brug i
tilfælde hvor man kun har en ethernet-ethernet router.

Hvis du IKKE har noget ekstra udstyr, og skal ud at købe, så kan det
måske være en ide at overveje et Wireless Accesspoint med indbygget
switch, frem for en router.

- Chano Andersen

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 07-04-07 11:06

hej med jer
den lette må er at købe enden en linksys router som for eks linksys wag54
eller D-link f.eks DSL-G604T og de er nemme at sætte op, hvis du går ind på
www.adsltips.dk

hilsen jeppe

Fra : Allan

Dato : 07-04-07 21:42

"Jeppe Søndergaard" <Jeppe@js-sort.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller D-link f.eks DSL-G604T og de er nemme at sætte op, hvis du går ind

Jeg har så en linksys wag200g på min cyvercity 8mbit solo. det er så modem,
router, switch og trådløs i et :)

-Allan