Hent data fra ud fra dato
Fra : Nederbasse

Dato : 28-03-07 10:41

Hej

Jeg henter data ud fra en Mysql db med denne select:

.......FROM udlaan WHERE (laan_til >= CURDATE() ) AND laan IN ('Sony',
'Nikon') ORDER BY 'laan_fra' ASC");

Jeg vil gerne at der hentes data der er 14 dage 'gammel' altså i CURDATE +14
dage bagud.
Hvordan gør jeg det ?

LarsN

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-03-07 15:28

In article <460a3810$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>,
"Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote:

> Jeg henter data ud fra en Mysql db med denne select:
[...]
> Jeg vil gerne at der hentes data der er 14 dage 'gammel' altså i CURDATE +14
> dage bagud.
> Hvordan gør jeg det ?

Det kan du gøre via DATE_SUB, således:

... WHERE DATE_SUB(CURDATE(),INTERVAL 14 DAY) <= laan_til ...

En mere detaljeret beskrivelse kan findes i manualen her <URL:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html >

Michael Rasmussen