Diagnose af TDC 4096/512 ADSL linie : chec~
Fra : Jens

Dato : 26-03-07 10:32

Hej,

Synes I ikke de her tal er lidt for dårlige?

http://img143.imageshack.us/my.php?image=diagnostickb9.jpg

64dB dæmpning er da vist en fejl af dimensioner?

Hvad med de andre tal?

Tak på forhånd for kommentarerne

Fra : Kim S

Dato : 26-03-07 12:23

"Jens" <Jens@hotnnail.com> skrev i meddelelsen

> Synes I ikke de her tal er lidt for dårlige?
>
> http://img143.imageshack.us/my.php?image=diagnostickb9.jpg
>
> 64dB dæmpning er da vist en fejl af dimensioner?
>
> Tak på forhånd for kommentarerne

Det var måske et smart at lægge et link til testen,
så man kan lave en på egen forbindelse og dermed
have et sammenligningsgrundlag.

Mvh, Kim

Fra : Jens

Dato : 26-03-07 12:50

> Det var måske et smart at lægge et link til testen,
> så man kan lave en på egen forbindelse og dermed
> have et sammenligningsgrundlag.

Billedet er et screenshot fra de oplysninger jeg får
om min ADSL forbindelse når jeg logger ind på
min router....Så hvis du vil lave en lignende test må
du købe en FritzBox router.

Fra : Kim S

Dato : 26-03-07 18:16

> Billedet er et screenshot fra de oplysninger jeg får
> om min ADSL forbindelse når jeg logger ind på
> min router....Så hvis du vil lave en lignende test må
> du købe en FritzBox router.

Nåhh....tak for info

Mvh, Kim

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 26-03-07 17:54

Jens wrote:
> [...]
>
> http://img143.imageshack.us/my.php?image=diagnostickb9.jpg
>
> 64dB dæmpning er da vist en fejl af dimensioner?

Jeg har ingen mening om tallene, men får du den hastighed du har betalt
for, det er vel det der tæller og ikke hvad du ellers kan måle dig til??

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Jens

Dato : 26-03-07 22:23

> Jeg har ingen mening om tallene, men får du den hastighed du har betalt
> for, det er vel det der tæller og ikke hvad du ellers kan måle dig til??

Nej, ved hentning af data via TCP får jeg ca. 2mbit.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 26-03-07 23:00

On Mon, 26 Mar 2007 11:31:55 +0200, "Jens" <Jens@hotnnail.com> wrote:

>64dB dæmpning er da vist en fejl af dimensioner?
>
>Hvad med de andre tal?

De vigtigste er umiddelbart dem der står øverst:
Attainable data rate og ATM data rate.

Det ser fint ud.

/Jarlskov

Fra : N

Dato : 26-03-07 23:10

> 64dB dæmpning er da vist en fejl af dimensioner?

Jep, dæmpningen er høj, men signal/støjforhold er inden for grænsen, som er
ikke mindre end 6 dB.
Så alt fra uendeligt ned til 6 dB er OK i feltet S/N.