Global IP hos CC
Fra : Morten

Dato : 24-03-07 18:51

SKAL man betale 125 kr om måneden hvis jeg ønsker at benytte mit eget
Linksys accesspoint som router?
Eller findes der noget man kan gøre?
Jeg har forsøgt bare at sætte routeren i bridge mode, det virker ikke.
Jeg har prøvet bare at viderstille alle portene, det fungerer ikke helt
optimalt...

/Morten

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-03-07 13:19

> [...]
> Jeg har forsøgt bare at sætte routeren i bridge mode, det virker ikke.
> Jeg har prøvet bare at viderstille alle portene, det fungerer ikke helt

Så routerfunktionerne fra i din Linksys, så den _kun_ fungerer som
access point.

--
Mvh. Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-03-07 15:14

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> wrote in message

> Så routerfunktionerne fra i din Linksys, så den _kun_ fungerer som access
> point.

Det gøres bla, ved at man ændre Ip adressen på routeren til fx 10.0.0.2 som
vist er det net som CC bruger.. og slår DHCP fra i routeren.
Så skal man bare sætte kablet i LAN porten på Linksys routeren, istedet for
WAN porten.
Og så skal man sætte DHCP serveren i CC routeren, til at tildele DHCP
adresser fra fx. 10.0.0.3

Fra : Svend

Dato : 28-03-07 08:04

Bjarke Hansen skrev:
> [...]
> WAN porten.
> Og så skal man sætte DHCP serveren i CC routeren, til at tildele DHCP

Ja eller sætte ip adr. på linksys router til 10.0.0.254, så kan man
sparer ændringen i zyxel routeren.

--
Svend