Chili og Ingefær.
Fra : Mor til 3

Dato : 14-03-07 09:57

Hejsa igen.
Her går det stadig godt med min kur.
Har nu tabt 10,1 kg. på 7 uger og 5 dage

Men nu har jeg lige læst om en forbrændings-suppe, som er her på listen.
Den kunne jeg også godt tænke mig at prøve .... bare at blende den og bruge
til mellem-måltid som en drik engang imellem.
Men i opskriften står der " tilsæt hakket Ingefær og Chili "
Det skulle være disse 2 som sætter borbrændingen igang evt. med lidt
Tabasco.
Men der står bare ikke noget om mængden
Er der nogen der ved noget om det ?
Mon der skal 1 eller 10 chili i og skal de være røde eller grønne ?
Skal der en tsk. fuld Ingefær i eller 10 store revet Ingefær i ?
Håber nogle søde vil hjælpe mig, så bliver jeg glad
Knus Helle

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-03-07 10:18

"Mor til 3" <hellefagerberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men der står bare ikke noget om mængden

Den mængde, der giver den smag, du kan lide.

> Mon der skal 1 eller 10 chili i og skal de være røde eller grønne ?

Det afhænger helt og aldeles af, hvilken chilli du bruger!

> Skal der en tsk. fuld Ingefær i eller 10 store revet Ingefær i ?

Ingefær er en rod, der findes i forskellige størrelse. Så "10 store" ingefær
er et totalt intetsigende mål. Men sats du hellere på at lægge ud med en
mængde, der svarer til 1 tsk. revet ingefær. Og put så en mere i, hvis du
sybes, det smager godt.

Om der er en eller to teskefulde ingefær/chilli i har ingen betydning for,
om du taber dig. Og du klarer det jo rigtig fint allerede! *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Mor til 3

Dato : 14-03-07 10:56

OK. Lisbeth.
Tusind tak for svarene, dem er jeg glad for.
Men du skriver samtidig at det ikke har betydning om jeg putter
ingefær/chilli i suppen for at tabe mig.
Vil det sige, at det er noget andet i suppen, at man taber sig af eller at
suppen ikke er nødvendig ???
Jeg undrer mig bare for andre har skrevet " at jo mere chili og Ingefær " jo
mere forbrændig .......
Det kan jeg ikke se noget logisk i.
For er det ikke en slankesuppe er der jo ingen grund til at lave den.
Men tak for svaret.
Knus Helle

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-03-07 11:06

> Vil det sige, at det er noget andet i suppen, at man taber sig af eller at
> suppen ikke er nødvendig ???

Man taber sig af at spise færre kalorier, end man bruger *S*

> Jeg undrer mig bare for andre har skrevet " at jo mere chili og Ingefær "
> jo mere forbrændig .......

Ja. Og var det sandt, ville der ikke være nogen fede mexikanere *GGG*

Mvh. Lisbeth

Fra : Mor til 3

Dato : 14-03-07 11:27

OK. Tak Lisbeth.
Og det er rigtigt.
Altså behøver folk slet ikke at putte ingefær og Chili i deres retter.
Tusind tak.
Så er det bare vrøvl de skriver om den suppe.
Knus Helle

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-03-07 12:13

> Så er det bare vrøvl de skriver om den suppe.

Der skrives meget vrøvl om den suppe.
Men kaloriefattig er den. Og tabe sig ved at spise den alene kan man også.

Mvh. Lisbeth