SMTP server hos Tele2
Fra : Erik Hansen

Dato : 15-03-07 19:35

Hejsa.

Jeg har et problem hos Tele2 som jeg ikke lige kan finde ud af hvordan
jeg løser.

Jeg har en gammel postkasse hos TDC som jeg stadig bruger, men efter
tele2 kræver login når man post med SMTP så duer de adgangskoder fra
TDC jo ikke på smtp.tele2.dk. Det skal lige nævnes at jeg slet ikke
har nogen postkasse hos Tele2, da jeg stadig bruger in gamle TDC.

Så hvordan sender jeg post når jeg skal bruge min gamle addresse fra
TDC.

Jeg har også problemet med min webserver, den kan heller ikke sende
mail fordi der kan man ikke opsætte brugen af adgangskoder.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Madsen58

Dato : 15-03-07 20:14

Erik Hansen wrote:
> [...]
>
> Jeg har også problemet med min webserver, den kan heller ikke sende
> mail fordi der kan man ikke opsætte brugen af adgangskoder.

Du er nød til at anvende TDC's smtp, men ikke den du normalt har brugt men
ASMTP, opsætningen kan du finde her:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5701
Den virker også når du ikke anvender tdc's net.

--
Hilsen Madsen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-03-07 22:19

> Du er nød til at anvende TDC's smtp

Nej han er ikke......!

Erik: I Outlook Express:

Funktioner >> Konti >> Egenskaber >> Servere >> Under server til
udgående post sæt hak i min server kræver godkendelse >> Indstillinger
adgangskode til en Tele2 e-mailkonto

--
Michael

Fra : Madsen58

Dato : 15-03-07 22:25

Michael Kjærsgård wrote:

> Nej han er ikke......!

Det vil ellers være en god ide at anvende smtp ved den udbyder hvor afsender
adressen tilhøre, da han ellers risikere at støde på mail server som ikke
vil godtage mailen.
--
Hilsen Madsen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-03-07 23:21

> Det vil ellers være en god ide at anvende smtp ved den udbyder hvor afsender
> adressen tilhøre, da han ellers risikere at støde på mail server som ikke
> vil godtage mailen.

Nu er der ikke opsat SPF-records for mail.dk så hvordan vil du som
modtagende mailserver kontrollere dette?

Se i øvrigt Morten Bjergstrøms svar vedr. porte m.v.

--
Michael

Fra : John Doe

Dato : 16-03-07 00:38

Michael Kjærsgård wrote:
> Nu er der ikke opsat SPF-records
> for mail.dk

Ikke korrekt. TDC har siden lang tid SPF records på maildomænerne.

> så hvordan vil du som modtagende
> mailserver kontrollere dette?

v=spf1 ptr:mail.dk ptr:tele.dk ptr:mailoption.dk -all

Fra : Erik Hansen

Dato : 16-03-07 18:53

On Thu, 15 Mar 2007 22:18:48 +0100, Michael Kjærsgård
<mk@vindenand.dk> wrote:

>Nej han er ikke......!

Jo det er jeg faktisk, for jeg har ikke nogen Tele2 E-mail konto. Men
det virker linket til TDC, så tak for det.

Nu mangler jeg bare at få min Webserver til at kunne sende e-mail via
en SMTP server uden login godkendelse. Alle bud er velkommen også
selvom det måsk er lidt OT i denne gruppe.

--
....::Hilsen Erik

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 15-03-07 22:47

"Madsen58" <madsen58@hotmail.com> skrev:

> Det vil ellers være en god ide at anvende smtp ved den udbyder
> hvor afsender adressen tilhøre, da han ellers risikere at støde på
> mail server som ikke vil godtage mailen.

Så må modtagerens mailserver anses som værende defekt.
Man bruger den smtp-server der hører til ens internetabonnement - ja
ofte er det faktisk ikke muligt at bruge en anden med mindre den kører
på en ikke-standardiseret port.

Jeg er i øvrigt aldrig stødt på problemet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-03-07 21:26

Erik Hansen <nej_tak_spam00@mail.dk> crashed Echelon writing

> Så hvordan sender jeg post når jeg skal bruge min gamle addresse fra
> TDC.

Du bruger dit login fra Tele2 på udgående mailserver, men emailadressen i
fra felt og din POP3 server skal være TDCs oplysninger.

--
Bjarke Andersen