UBR kanal
Fra : Hauge

Dato : 15-03-07 18:32

Hejsa

Jeg har fået ændret min hastighed på min ADSL-linje, og får følgene i en
ordrebekræftelse:

-------
Din ordre omfatter yderligere
Nedtagning af 1 tdc bredbånd 2048/512
Ændring af 1 tdc ubr kanal
Oprettelse af 1 tdc bredbånd 10/1 mbit/s
Registrering af 1 tdc telefoni
--------

Hvad er en "ubr kanal"? Jeg har googlet på det, og fundet en prisliste fra
TDC hvor "ubr" indgår, men uden forklaring.
Skulle der være en der lige kunne forklare hvad det er, så ville det være
rart. Selvfølgelig er det ikke noget der direkte har en betydning for mig,
men synes det kunne være rart med lidt mere viden

Mvh Hauge

Fra : Rene Joergensen

Dato : 15-03-07 18:50

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Hvad er en "ubr kanal"? Jeg har googlet på det, og fundet en prisliste fra
> TDC hvor "ubr" indgår, men uden forklaring.

<http://www.google.dk/search?q=adsl+and+ubr>

Der står en forklaring på første hit

--
-René

Fra : Hauge

Dato : 15-03-07 19:07

Hej Rene

Rene Joergensen wrote:
> Der står en forklaring på første hit

Hmm..

Jeg søgte på "ubr kanal tdc" hvilket ikke gav en hujende fis brugbart, synes
jeg..

Tak for hjælpen

Mvh Hauge

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-03-07 19:23

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> crashed Echelon writing

> Jeg søgte på "ubr kanal tdc" hvilket ikke gav en hujende fis brugbart,
> synes jeg..

Tror du skal tage UBR som "efter bedste evne" da TDC ikke kan garantere
de 10Mbit.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hauge

Dato : 15-03-07 20:52

Hejsa
Bjarke Andersen wrote:
> Tror du skal tage UBR som "efter bedste evne" da TDC ikke kan
> garantere de 10Mbit.

Jæpsi, det kunne jeg regne ud.
Det lyder også rigtigt, da det også fremgår af en tekst et andet sted på
bekræftelsen, dog ikke at det hører sammen med UBR.
Dog er jeg blevet lovet af TDC, at hvis jeg ikke kan få fuld 10M, så vil jeg
bliver flyttet til en lidt mere lokal central, der kun ligger 150 meter væk,
mod 1500 meter i dag

Mvh Hauge