CC IP telefoni ?
Fra : SpookiePower

Dato : 13-03-07 16:08

Hvordan er kvaliteten hos CC mht deres IP telefoni ?

Jeg har nogle bekendte som benytter IP telefoni hos
fullrate, og der er næsten altid støj i røret eller
også forsvinder de. Jeg har i forvejen abb. hos CC
og overvejer kraftigt deres telefoni, men er lidt
bange for at komme ud for det sammen som mine
bekendte hos Fullrate. Nogle som kan hjælpe her ?

Fra : Kevin Simpson

Dato : 13-03-07 16:33

Du kan altid komme af med CC telfoni igen.
Der er ingen binding.
Samt kun 30 dages opsigelse.

Hos mig og min familie kører det perfekt.
For godt et til to år siden virkede det ikke så godt.

Men med deres nye Zyxel routere og VoIp virker det kanon.
Plus det er uafhængigt af om der er båndbredde nok.
Da CC allokerer ekstra båndbredde kun til telefoni.

Mvh, Kevin

Fra : SpookiePower

Dato : 13-03-07 18:53

Kevin Simpson wrote:
> [...]
> Plus det er uafhængigt af om der er båndbredde nok.
> Da CC allokerer ekstra båndbredde kun til telefoni.

Det lyde godt med de 30 dages binding.
Men man slipper jo ikke for igen at skulle betale en oprettelse
hos TDC, hvis man vil tilbage igen.

Fra : F.Larsen

Dato : 18-03-07 12:04

"Kevin Simpson" <kevin@DELETENOSPAM.SIMPSON.DK> wrote in message
> Men med deres nye Zyxel routere og VoIp virker det kanon.
> Plus det er uafhængigt af om der er båndbredde nok.
> Da CC allokerer ekstra båndbredde kun til telefoni.

Hvilken router er det ?

--
Flemming

Fra : JJ

Dato : 13-03-07 17:44

> [...]
> og overvejer kraftigt deres telefoni, men er lidt
> bange for at komme ud for det sammen som mine
> bekendte hos Fullrate. Nogle som kan hjælpe her ?

Hej
nogle af mine vender på IP telefoni ved CC, og når jeg snakker med dem,
oplever jeg somme tider at, de ikke kan høre mig, men jeg kan godt høre dem.

JJ

Fra : Chano Andersen

Dato : 13-03-07 20:16

SpookiePower wrote:
> Hvordan er kvaliteten hos CC mht deres IP telefoni ?

Den er umiddelbart fin for mig, det er naturligvis ikke det samme som
PSTN (Almindelig telefoni), men det er fuldt ud i orden. Dog er det
meget lavt, selv efter jeg har skruet op på modemmet, men jeg husker
ikke hvordan telefonen fungerede på PSTN da det er mange år siden jeg
har brugt den.

Jeg har i øvrigt kun IP telefoni hos CC da det var et krav for at jeg
kunne få ADSL her hvor jeg bor. (Noget med en betingelse for at de kunne
benytte TDC udstyr på centralen.)

Men jeg er ganske tilfreds med telefonidelen, den dækker mit behov som
dog pt. ikke er ret stort, og kvaliteten er højere end min mobil, selvom
lydstyrken er lidt lav, men det vil jeg umiddelbart tro kan løses med en
anden telefon.

- Chano Andersen.

Fra : F.Larsen

Dato : 18-03-07 12:09

"Chano Andersen" <usenet@chanoandersen.dk> wrote in message
> Jeg har i øvrigt kun IP telefoni hos CC da det var et krav for at jeg
> kunne få ADSL her hvor jeg bor. (Noget med en betingelse for at de kunne
> benytte TDC udstyr på centralen.)

Lyder underligt, da IP telefonien vel bare kører over en ganske almindelig
internet forbindelse. Er det ikke bare en undskyldning for at få solgt noget
CC IP Telefoni ?

--
Flemming