Problemer med charset
Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-03-07 16:50

Hej allesammen.

Jeg har skrevet et perl-program som prøver at hælde nogle data i en
database. Det virker fint hvis jeg kører det lokalt på databaseserveren,
men hvis jeg kører det i cygwin på min egen maskine får jeg dette her:

DBD::Oracle::st execute failed: ORA-06550: line 9, column 20:
PLS-00553: character set name is not recognized

Databasen er sat op til AMERICAN_AMERICA.WE8MACROMAN8S, men jeg er ikke
klar over hvad jeg skal gøre ved mit lokale miljø for at få perl til at
bruge det rigtige charset.

Mine indata kommer fra en fil med ISO-8859-1 cahrs i.'

Så spørgsmålet er: hvad skal jeg gøre for at få Oracle til at acceptere
de data, jeg ønsker at hælde i den?

Mvh. Michael.