Problem med phpMyAdmin.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 09-03-07 14:20

Hej.

Jeg har lige fået mig en diskstation, der kører linux.

Der er en mysql database i den, og jeg har hentet sidste nye phpmyadmin,
som jeg har udpakket og lagt over, hvor det skal være.

Jeg kan logge på med http://mit_domæne/phpMyAdmin.

Men jeg får at vide, at systemet er pivåben, og det er jo ikke så smart.

Jeg har googlet en del, og fundet nogle anvisninger, men jeg kan
alligevel ikke få det til at fungere.

Jeg kan finde config.default.php, men ikke config.php og heller ikke
config.inc.php.

Hvordan kan jeg sætte userid og password ?

En ven fortalte, at efter phpMyAdmin i browseren skal der stå noget mere
første gang den kaldes, men dsværre kunne han ikke fortælle, hvad der
skulle stå. Altså for at kunne logge på med userid samt password.