Skillefilter spørgsmål / ADSL installation
Fra : Jens Jacobsen

Dato : 08-03-07 12:31

Hej.

Jeg har fået leveret et Gør-det-selv sær fra TDC med SpeedStream 4100
modem og et kombifilter.

I stedet for at bruge kombifiltre vil jeg bryde den ledning som går
ind i mit hus (oppe på loftet) og indsætte et skillefilter (evt. lave
et kap-stil). Det kan jeg godt finde ud af. Jeg har et gammelt Siemens
XpressLink skillefilter og et gammelt Ericsson skillefilter som dem
der er billede af på Cubus' ADSL side. Kan et af dem bruges eller skal
jeg have et specielt et fra TDC som passer til SpeedStream modemet?

Ude fra min udvendige dåse (som jeg jo ikke må åbne) går der en 2.
ledning ind til min fjernvarmemåler. Jeg er 100% sikker på at den er
koblet parallelt med den ledning til husets alm. installation. Kan jeg
bibeholde denne ledning (som jo er før skillefilter) og så sætte mit
combifilter ind ved fjernvarmemåleren -eller skal jeg sætte
fjernvarmemåleren på efter skillefiletert?

mvh og på forhånd tak
Jens