Maveøvelser.
Fra : Mor til 3

Dato : 27-02-07 19:04

Hejsa her på listen.
Håber der er nogen der kender nogle gode link til maveøvelser.
Efter at jeg nu har tabt 7,8 kg. synes jeg at maveskindet er blevet lidt
løst/slapt.
Det skal helst være nogle øvelser der kan laves siddende-stående eller
liggende, da mine ben ikke er OK endnu efter en operation.
Håber nogle søde mennesker kan hjælpe, da jeg synes jeg leder og leder dagen
lang.
På forhånd tusind tak for hjælpen.
VH Helle

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-02-07 21:36

> Det skal helst være nogle øvelser der kan laves siddende-stående eller
> liggende, da mine ben ikke er OK endnu efter en operation.

Sid godt tilbagelænet og løft benene 10 cm over gulvet. Løft og sænk 2-3 cm
uden at gøre det alt for hurtigt. Tag så mange du kan. God sofaøvelse

Mvh Maria

Fra : Mor til 3

Dato : 28-02-07 09:19

> Sid godt tilbagelænet og løft benene 10 cm over gulvet. Løft og sænk 2-3
> cm uden at gøre det alt for hurtigt. Tag så mange du kan. God sofaøvelse
>

> Mvh Maria

Hejsa Maria og alle andre
Tusind tak ... Og det er jeg gået igang med, så tak for hjælpen.
Til i andre : Er der også nogle andre gode øvelser til
stående/liggende/siddende stillinger ??
Tak til alle jer søde ...der kan hjælpe mig
Er der også nogen som ved, hvornår vægten kommer til at stå stille ?
Det er nu 7 uger siden jeg lagde kosten om og er meget tilfreds med nu, at
have tabt 8 kg.
Men vægtfaldet fortsætter, men hvornår har kroppen vænnet sig til kosten, så
vægten stopper ?
Knus til alle fra Helle

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 02-03-07 19:53

Mor til 3 wrote:
> Hejsa her på listen.
> Håber der er nogen der kender nogle gode link til maveøvelser.
> Efter at jeg nu har tabt 7,8 kg. synes jeg at maveskindet er blevet lidt
> løst/slapt.

Det er altid en god idé at stramme mavemusklerne op og det pynter jo
altsammen, men da jeg for 7 år siden tabte 30 kg, fik jeg meget løst
maveskind (primært forårsaget af 2 graviditeter og frygteligt mange
strækmærker). Jeg trænede ca. 4 timer om ugen og havde desuden meget
hårdt fysisk arbejde, men det hjalp ikke på skindet som bare hang der.
Jeg endte med at gå til min læge og han indstillede mig til operation. I
august sidste år fik jeg så fjernet det overskydende skind og her 7
måneder senere er jeg fantastisk glad for at jeg gjorde det.
Hvis det er skindet der hænger kan du ikke gøre meget ved det, det kan
ikke trænes stramt igen, men hvis det blot er det der ligger bagved kan
øvelserne selvfølgelig godt hjælpe.

En god øvelse er at sætte sig på gulvet med knæene bøjet og pegende op
mod loftet. Armene holdes strakt frem ved knæenes yderside. Så læner du
dig lidt tilbage, så du kan mærke at du bruger mavemusklerne og så
tæller du til ti, læn dig derefer ca. 10 cm længere tilbage og tæl til
ti mens du holder stillingen, læn dig yderligere 10 cm. tilbage og gør
det igen og fortsæt til du ikke kan komme længere. Når du er færdig med
øvelsen gentager du nogle gange. Husk at strække ud! Det gøres lettest
ved at lægge dig på maven og albuerne, løft hagen og kig op i loftet,
hold stillingen ca. 30 sekunder. For at få fat i de skrå mavemuskler kan
du flytte vægten skiftevis fra den ene til den anden albue. Du skulle
meget gerne kunne mærke strækket. Denne øvelse belaster ikke benene så
du skulle kunne bruge den. God fornøjelse.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Mor til 3

Dato : 14-03-07 10:01

Tusind tak for svar og hjælp Marianne.
Jeg har fået strammet maven op, så den er normal
Dog vil jeg stadig blive glad, hvis nogen har forslag til stående og
liggende øvelser, så det ikke bliver for kedeligt med de samme øvelser.
Tusind tak for hjælpen.
Knus Helle

Hent en gratis SPAMfighter her.