Har bildæk om maven - motionscykel el
Fra : Morten Nørgaard

Dato : 26-02-07 14:24

Hey,

   skal have arbejdet et bildæk om maven væk. Har nogen erfaring med hhv.
motionscykel eller romaskine som det bedste til dette formål? Jeg har
ikke megen lyst til motion udover disse to slags ting, så helst ikke for
mange andre gode råd.

På forhånd mange tak for delte erfaringer,

mvh.

Morten

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-02-07 14:59

"Morten Nørgaard" <mnoYOUKNOWTHEDRILL@uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> megen lyst til motion udover disse to slags ting, så helst ikke for mange

Jamen så bliver du måske skuffet nu, for jeg er ikke sikker på, at svaret
vil passe dig.

Du kan fint vælge de to former for motion!
Du kan endog vælge lige præcis den, du har allermest lyst til! Eller dem
begge.

Men ingen af dem vil være afgørende for, om du slipper af med bildækket. Der
findes ingen motionsform eller øvelse, der bedre end andre kan befri dig for
bildækket. Bortset fra, at øvelser, der styrker mavemusklerne, altid pynter.
Men fedt på maven skal af på andre måder.

Bildækket er sandsynligvis en kombination af to ting - fedt på maven og
måske tillige usund kost, der puster din mave op?

Vægttabet kræver, at du forbruger flere kalorier, end du spiser. Enten skal
du motionere en masse (regn med et par timers effektiv motion om dagen for
at komme af med et kilo om ugen) og/eller du skal spise mindre.

Har du oppustet/udspilet mave, skal du kigge dine kostvaner grundigt efter i
sømmene og tjekke, om du lever sundt og alsidigt. Eller usundt og måske
ensidigt med for meget af noget og for lidt af andet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 27-02-07 08:19

Lisbeth Jacobsen skrev:
> [...]
> sømmene og tjekke, om du lever sundt og alsidigt. Eller usundt og måske
> ensidigt med for meget af noget og for lidt af andet.

Kære Lisbeth,

   tak for svar.

Mvh.

Morten