IP til TDC speedstream modemet?
Fra : Nicolai

Dato : 01-03-07 15:30

Hvad er det nu jeg kan fange modemet på?

mener det er noget med x.x.254.254?

Fra : Hans

Dato : 01-03-07 15:44

Nicolai wrote:
> Hvad er det nu jeg kan fange modemet på?
>
> mener det er noget med x.x.254.254?

Der er ikke noget at fange, da der er lukket helt af for config.

Hans

Fra : N/A

Dato : 01-03-07 18:36

Fra : Søren Fischer

Dato : 01-03-07 18:36

gil <gil@obyon.com> wrote:

> 192.168.100.1

Huh?

Har et ADSL-moden en IP adresse...?
Hvad kan man på den IP du nævner der...?

Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : ShutEye

Dato : 01-03-07 21:54

> Huh?
>
> Har et ADSL-moden en IP adresse...?
> Hvad kan man på den IP du nævner der...?

Det havde mit gamle Siemens da.
192.168.254.154 mener jeg det var.
Man kunne tjekke opsætning, fart oa.

Fra : Søren Fischer

Dato : 01-03-07 22:03

ShutEye <no@no.no> wrote:

> Det havde mit gamle Siemens da.
> 192.168.254.154 mener jeg det var.
> Man kunne tjekke opsætning, fart oa.

Hmmm ok... hvilken IP fik din computer så?
Jeg troede ikke at ADSL-modems havde en IP...

Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : ShutEye

Dato : 01-03-07 23:15

> Hmmm ok... hvilken IP fik din computer så?
> Jeg troede ikke at ADSL-modems havde en IP...

192.168.254.254 skulle der have stået.

Havde en router efter med dhcp (server), så puterne fik ip derfra.
Mener også at routeren fik ip via dhcp (klient).
Men det er altså et stykke tid siden ...

Fra : Søren Fischer

Dato : 02-03-07 18:36

ShutEye <no@no.no> wrote:

> 192.168.254.254 skulle der have stået.
>
> Havde en router efter med dhcp (server), så puterne fik ip derfra.

Ja klart

> Mener også at routeren fik ip via dhcp (klient).

Ja fra ISP-DHCP-serveren, men du fortæller os jo, at din modem havde en
IP, og så må modemmet jo have en DHCP-server som kan tildele din router
en IP...
Det lyder skummelt...

> Men det er altså et stykke tid siden ...

Ja, det lyder mere som om du havde en ADSL-router og ikke et
ADSL-modem...

Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : Thomas Kjær

Dato : 02-03-07 19:11

On 2007-03-02, Søren Fischer <usenet@fischermedia.dk> wrote:

> Ja fra ISP-DHCP-serveren, men du fortæller os jo, at din modem havde en
> IP, og så må modemmet jo have en DHCP-server som kan tildele din router
> en IP...
> Det lyder skummelt...

Ikke nødvendigvis. Flere af disse modemer kan udover at fungere som bridge
også agere router.

Dette konfigureres ofte via et webinterface der kan nåes på 192.168.254.254
(når det da ikke er disablet). Via webinterfacet kan du bl.a. også skifte
PVC på modemet.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>