Kvalitet af bærelinie
Fra : Johann Friedrich Str~

Dato : 26-02-07 17:23

Mine forældre har pt stofanet, men jeg overvejer at anbefale dem en adsl
-løsning, fordi der er for meget bøvl og gebyrer med stofa.

Fastnettelefonen er imidlertid plaget af ualmindlig dårlig kvalitet -
når man taler i telefon, bliver samtalen ofte næsten overdøvet af
skrattende lyde (der tager til, når der er fugt i luften).

TDC - for problemet må ligge i kobberet - kan (eller vil) ikke gøre mere
ved det end de har (og min far gider ikke beklage sig mere), men hvad
jeg er interesseret i pt er, om den forringede kvalitet hér vil have
indflydelse på kvaliteten af en adsl-forbindelse?

Johann

Fra : N

Dato : 26-02-07 21:31

> [...]
> er interesseret i pt er, om den forringede kvalitet hér vil have
> indflydelse på kvaliteten af en adsl-forbindelse?

Jep, ADSL kræver væsentligt mere end bare til telefoni på et par
kobbertråde.

Allan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-02-07 11:21

Johann Friedrich Struensee skrev:

> Mine forældre har pt stofanet, men jeg overvejer at anbefale dem en adsl
> -løsning, fordi der er for meget bøvl og gebyrer med stofa.

Hvilket bøvl? Hvilke gebyrer?

--
Bertel

Fra : Johann Friedrich Str~

Dato : 27-02-07 11:39

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvilket bøvl?

Forbindelsen tabes ret ofte midlertidigt - jeg kan se at andre har haft
lignende problemer. Det er det primære problem, men det er også
generende. Det tager også en hel kalendermåned at skifte pakke, og så
kan man - pr default - kun have en maskine på ad gangen (hvor det slet
ikke er et spørgsmål hos traditionelle adsl-udbydere).

> Hvilke gebyrer?

.... og hvis man fx vil have en 'familie-opkopbling' (og det ville være
en fordel hvis begge mine forældre kunne være online på samme tid) der
tillader flere maskiner på samme tid, koster det 300 kr i
oprettelsesgebyr og 25 kr/måneden.

Johann

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-02-07 12:00

> [...]

> kan man - pr default - kun have en maskine på ad gangen (hvor det slet
> ikke er et spørgsmål hos traditionelle adsl-udbydere).

Flere pc'er kræver en router. Den kan man bare slutte til og så
er der flere maskiner på. Det har man altid kunnet, og for mange
år siden blev det også tilladt i deres betingelser.

> ... og hvis man fx vil have en 'familie-opkopbling'

Det er rigtigt at familiegebyret er et fuskergebyr, men man kan
bare lade være med at bestille den opkoblingsform hvis man ikke
specielt har brug for flere IP-numre.

Men hvis forbindelsen er ustabil i jeres område, kan jeg godt
forstå at I ser jer om efter noget andet. Jeg har aldrig haft
problemer med Stofanet ud over den slags sporadiske udfald som
kan forekomme hos enhver udbyder.

--
Bertel

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-02-07 20:24

On Tue, 27 Feb 2007 11:59:31 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Flere pc'er kræver en router. Den kan man bare slutte til og så
>er der flere maskiner på. Det har man altid kunnet, og for mange
>år siden blev det også tilladt i deres betingelser.

Kræves der stadig logon af hver maskine eller hvordan klares det.

Hvis jeg har gæster med PC smider de bare et kabel i min router på TDC
ADSL og er online.

Kan jeg opnå tilsvarende med Stofanet?
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Rene Joergensen

Dato : 28-02-07 21:13

Jørgen Nielsen <nospamjn2@get2net.dk> wrote:

> Kræves der stadig logon af hver maskine eller hvordan klares det.

Hvis du køber en lille ethernet-router og sætter på modemet kan du bare
vælge at det er den som skal være always on (Jeg er ikke helt klar over
om always on er på MAC eller bare selve linien). Så er det stort set om at
være på en ADSL-linie.

> Hvis jeg har gæster med PC smider de bare et kabel i min router på TDC
> ADSL og er online.
> Kan jeg opnå tilsvarende med Stofanet?

Hvis du har en ethernetrouter, så ja.

--
-René

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-07 21:52

Rene Joergensen skrev:

> Hvis du køber en lille ethernet-router og sætter på modemet kan du bare
> vælge at det er den som skal være always on (Jeg er ikke helt klar over
> om always on er på MAC

Det er det.

--
Bertel