TDC
Fra : Mendoza

Dato : 22-02-07 15:04

Hej alle..

Overvejer at skifte fra Tele2 til TDC, da Tele2 kun kan levere 2Mbit på min
adresse, og jeg gerne vil have en højere hastighed. Ulempen ved TDC er at de
kun leverer 1 mailadresse, med 5 "aliaser". Jeg har brug for 6 "rigtige"
mailadresser, hvor og hvordan får jeg det? Det skal ikke være hotmail, eller
webmailadresser, men "ægte" e-mail. Skal man købe et domæne eller hvad?

Mvh

Mikael

Fra : JYH

Dato : 22-02-07 15:19

Mendoza wrote:
> [...]
> brug for 6 "rigtige" mailadresser, hvor og hvordan får jeg det? Det
> skal ikke være hotmail, eller webmailadresser, men "ægte" e-mail.

Hvad siger TDC til spørgsmålet?
Lyder mærkeligt at man ikke kan betale sig til flere ægte mailadresser.

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 22-02-07 16:27

Hejsa

> Jeg har brug for 6 "rigtige"
>mailadresser, hvor og hvordan får jeg det? Det skal ikke være hotmail, eller
>webmailadresser, men "ægte" e-mail. Skal man købe et domæne eller hvad?

Eller oprette 6 GMAIL konti, som også kan tilgåes via pop3

--

Lars Engelhardt
ADMIN www.GPSdebat.dk

Fra : Frank Damgaard

Dato : 22-02-07 16:40

Mendoza skrev:
> Hej alle..
>
> Overvejer at skifte fra Tele2 til TDC, da Tele2 kun kan levere 2Mbit på min
> adresse, og jeg gerne vil have en højere hastighed. Ulempen ved TDC er at de

Er du sikker på at TDC kan levere højere hastighed , og det ikke blot
er en "teoretisk" vurdering fra TDC?
Ofte er det ledningskvaliteten der afgør dette, og det kan man først endelig
finde ud af når ADSL-boxen tilsluttes.

> [...]
> webmailadresser, men "ægte" e-mail. Skal man købe et domæne eller hvad?

En løsning er at finde et billigt mail&webhotel og få (købe) dit eget domæne.
Så har du samme emailadresse (+ evt. websider) uafhængig af hvilken
internetudbyder du anvender eller vil skifte til.

Der findes f.eks. surftown.dk , unoeuro.dk, b-one.dk , .....og mange flere...
De ovenfor nævnte skriver at de har ubegrænset antal emailkonti (og aliaser).

priser fra ca. 8-9 kr/md + moms + 50kr/år for .dk domæne
+ noget oprettelsesomkostninger.