CyberCity i flere forbrugerprogrammer på s~
Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 20-02-07 23:05

CyberCtiy var i kontant i aften med et håbløst forløb i forbindelse med
et ADSL produkt. De kommer også i TV2 Basta på torsdag kl. 20.50.

Ser ud som om de er ved at være lige så talentfulde som tiscali.

/Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-02-07 11:41

Claus Krogsgaard skrev:

> CyberCtiy var i kontant i aften med et håbløst forløb i forbindelse med
> et ADSL produkt.

.... men den eneste fejl de havde ansvaret for, var at forbrugeren
3 gange fik en defekt router.

Det var ikke deres skyld at TDC to gange (eller var det tre?)
sendte en tekniker ud som ikke skulle lave noget.

--
Bertel

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 21-02-07 12:25

Bertel Lund Hansen skrev:

> ... men den eneste fejl de havde ansvaret for, var at forbrugeren
> 3 gange fik en defekt router.
>
> Det var ikke deres skyld at TDC to gange (eller var det tre?)
> sendte en tekniker ud som ikke skulle lave noget.

Det er det måske ikke. Men de burde indirekte have sørget for at
problemet var løst. Igennem politisk indflydelse eller via samarbejde
mellem de andre alternative udbydere til tdc. Det er da totalt forykt at
en forbruger bliver taget som gidsel i sådan en situation.

/Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-02-07 12:58

Claus Krogsgaard skrev:

> Det er det måske ikke. Men de burde indirekte have sørget for at
> problemet var løst. Igennem politisk indflydelse eller via samarbejde
> mellem de andre alternative udbydere til tdc.

Hvem ellers lægger kobber ind til private enkeltbrugere?

--
Bertel

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 21-02-07 13:02

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvem ellers lægger kobber ind til private enkeltbrugere?

Det er der ingen der gør. De fleste satser mig bekendt på fiber. Det kan
man også sagtens få lagt ind.

/Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-02-07 13:26

Claus Krogsgaard skrev:

> Det er der ingen der gør. De fleste satser mig bekendt på fiber. Det kan
> man også sagtens få lagt ind.

Hvor kan man finde en udbyder der tilbyder at lægge fiber ind
samt levere internetforbindelse til en enkeltperson for en pris
der er til at betale for mennesker?

--
Bertel

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 21-02-07 13:38

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvor kan man finde en udbyder der tilbyder at lægge fiber ind
> samt levere internetforbindelse til en enkeltperson for en pris
> der er til at betale for mennesker?

Det kan man ikke. Men så snart man har lavet investeringen til fiber
forbindelsen er der rig mulighed for gode forbindelser.

Kobbernettet havde da det blev lavet ligeledes store omkostninger, som
man dækkede ind via skatten. Der er ikke lavet en tilsvarende løsning
for fiber i øjeblikket, men el-selskaberne pumper jo ud til bekostning
af alles el-regning.

Det korte af det lange er at det efter min mening er for dårligt at man
ikke har fået lavet en ordentlig aftale fra CC og andre udbydere vedr.
etablering af forbindelse. Enten skulle man få at vide præcist hvor TDC
kan etablere uden at der er omkostninger til teknikker, samt en form for
systematik i det, således kunderne har noget holdbart at holde sig til.
Det kan de åbenbart ikke finde ud af. For mig at se ville det være mere
naturligt at de lavede et system, således de kunne se om der skulle
teknikker ud før end kunden bestilte. Dernæst giver det jo slet ingen
mening at CC bestiller teknikker til en linie der har været nede i 14.
dage. Det er bare for useriøst.

/Claus

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 24-02-07 13:40

"Claus Krogsgaard" <claus@krogsgaard.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der ingen der gør. De fleste satser mig bekendt på fiber. Det kan
> man også sagtens få lagt ind.
>
> /Claus

Kan man det?
Tjek lige op på tingene igen

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 26-02-07 09:03

Carsten (H) skrev:
> "Claus Krogsgaard" <claus@krogsgaard.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man det?
> Tjek lige op på tingene igen

Ja det kan du godt. Webpartner tilbyder fiber installation i kbh for ca.
15000,- derefter koster 10/10MBit ca. 4500,-.

Så det kan godt lade sig gøre...

/Claus

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 26-02-07 18:31

> Ja det kan du godt. Webpartner tilbyder fiber installation i kbh for ca.
> 15000,- derefter koster 10/10MBit ca. 4500,-.
>
> Så det kan godt lade sig gøre...

Men det er ikke det samme som de fleste satser på fiber net.
Efter mine oplysninger, så er det kun ca. 40% i Danmark der vil kunne få
adgang til fibernet, da det er alt for dyrt at ligge ned og det vil sige
mest i storbyer.

Jeg kan få fibernet her hvor jeg bor, det er gravet ned, men INGEN har valgt
at slutte sig til det, eller opbakningen har ikke været stor nok til at man
har gravet det videre ind fra vejen, nogen steder i mit by område.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-02-07 22:43

On Mon, 26 Feb 2007 18:31:19 +0100, "Carsten \(H\)" <no@mail.thanks>
wrote:

> Efter mine oplysninger, så er det kun ca. 40% i Danmark der vil kunne få
> adgang til fibernet, da det er alt for dyrt at ligge ned og det vil sige
> mest i storbyer.

Jeg ved ikke, hvor du har de oplysninger fra, men de er i hvert fald
forkerte.

Opfatter du fx Grindsted, Brande, Nr. Felding og Nors som storbyer?
Der har MVB nemlig gravet fiber ned. Eller hvad med Skibet, Børkop og
Gamborg? Der kan du finde Profiber (Tre-For). Men hvad så med Dybbøl,
Guderup og Holm? Der er Syd Energi i gang. Eller Gjøl, Tranum og
Attrup i nord? Der kan man få en forbindelse af HHE i dag. Eller hvad
med Appenæs, Rørvig eller Karise? Der kan du møde SEAS-NVE. Osv. osv.

Selvfølgelig starter de alle i byer, hvor de har en chance for at
komme godt i gang... Men ovenstående er da ikke ligefrem metropoler.

> [...]
> valgt at slutte sig til det, eller opbakningen har ikke været stor nok
> til at man har gravet det videre ind fra vejen, nogen steder i mit by

Det er muligt, du har været uheldig i din by, men det betyder ikke, at
de *aldrig* kommer der, blot at du kommer til at vente noget længere.

Alle de selskaber, jeg har snakket med (og det er de fleste af dem),
har planer om at dække *hele* deres område, men det kan i sagens natur
ikke ske på én gang. Selv hvis man ville og havde råd til det, var der
simpelthen ikke installationsfolk og teknikere nok til at udføre
arbejdet.

-A

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 26-02-07 22:47

Carsten (H) skrev:
> [...]
> at slutte sig til det, eller opbakningen har ikke været stor nok til at man
> har gravet det videre ind fra vejen, nogen steder i mit by område.

Tjae mon ikke det kommer når man begynder at levere IPTV i bredere
omfang end nu. Et MPEG2 HD signal kræver jo lidt båndbrede...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-02-07 23:53

On Mon, 26 Feb 2007 22:47:15 +0100, Claus Krogsgaard
<claus@krogsgaard.dk> wrote:

> Tjae mon ikke det kommer når man begynder at levere IPTV i bredere
> omfang end nu. Et MPEG2 HD signal kræver jo lidt båndbrede...

Ja, i omegnen af 20 Mbps i rimelig kvalitet, men det er med MPEG2.
Netop HD er en af hovedårsagerne til, at nogle ønsker at bruge MPEG4.

-A

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 27-02-07 00:18

Asbjorn Hojmark skrev:

> Ja, i omegnen af 20 Mbps i rimelig kvalitet, men det er med MPEG2.
> Netop HD er en af hovedårsagerne til, at nogle ønsker at bruge MPEG4.
>
> -A
Skal de nok lige få det til at virke først og få vedtaget den endelige
standard... StreamTV har længe søgt efter en TSB boks der virker, men
findes mig bekendt ikke... Derfor er løsningen fiber...

/Claus

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-02-07 00:24

Claus Krogsgaard wrote:

> [...]
> endelige standard... StreamTV har længe søgt efter en TSB boks
> der virker, men findes mig bekendt ikke... Derfor er løsningen

Mener du STB = set-top-box i stedet for TSB? Hvorfor skulle fiber gøre
en forskel, hvis StreamTV ikke kan finde en STB som virker? (En
uafhængig IPTV udbyder som StreamTV har det problem, at de ikke kan
garantere hastigheden frem til kunden, hvilket er uheldigt for IPTV).

--
Jesper Lund

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 27-02-07 00:34

Jesper Lund skrev:

> [...]
> uafhængig IPTV udbyder som StreamTV har det problem, at de ikke kan
> garantere hastigheden frem til kunden, hvilket er uheldigt for IPTV).

Ja jeg mener en STB... Fiber hjælper naturligvis med båndbredden... Så
kan man benytte de ganske udemærkede MPEG2 STB'er der findes...

/Claus

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-02-07 00:39

Claus Krogsgaard wrote:

> Ja jeg mener en STB... Fiber hjælper naturligvis med
> båndbredden... Så kan man benytte de ganske udemærkede MPEG2
> STB'er der findes...

Hvilke STBer har du i tankerne? IPTV er præget af langt mere proprietære
standarder end DVB[-T].

--
Jesper Lund

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 27-02-07 00:45

Jesper Lund skrev:

> Hvilke STBer har du i tankerne? IPTV er præget af langt mere proprietære
> standarder end DVB[-T].

F.eks. TDC's STB, de har kørende i samarbejde med MS og Kiss...

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-02-07 00:51

Claus Krogsgaard wrote:

> F.eks. TDC's STB, de har kørende i samarbejde med MS og Kiss...

Det kører nu med ganske få Mbit over ADSL2...

--
Jesper Lund

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 27-02-07 00:59

Jesper Lund skrev:

> Det kører nu med ganske få Mbit over ADSL2...

Ja den køre med ca. 5.5 MBit for SD signal. Men det ændre sig jo netop
når man ændre opløsning til HD 720i (p) eller 1080i (p)...

/Claus

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-02-07 01:05

Claus Krogsgaard wrote:

> Ja den køre med ca. 5.5 MBit for SD signal. Men det ændre sig jo
> netop når man ændre opløsning til HD 720i (p) eller 1080i (p)...

Der kan ikke være ret meget margin her. TDC giver mulighed for at se et
program og optage et anden, så vi skal have plads til to kanaler på
linien. Hvis dækningsområdet skal være bare nogenlunde stort kan man
næppe gå ud fra at alle kunder har 20-22 MBit til rådighed (ADSL2s
teoretisk max på 24 minus det som går fra til internet).

Har du de 5.5 MBit fra TDC? Jeg havde indtrykket af at det var lavere
per kanal.

--
Jesper Lund

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 27-02-07 01:28

Jesper Lund skrev:

> [...]
> teoretisk max på 24 minus det som går fra til internet).
>
> Har du de 5.5 MBit fra TDC? Jeg havde indtrykket af at det var lavere

Fik det at vide af Kundeservice tilbage i december. Havde spørgsmål til
den nye løsning kontra den gamle...

/Claus

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 27-02-07 11:37

Jesper Lund skrev:

> [...]
> teoretisk max på 24 minus det som går fra til internet).
>
> Har du de 5.5 MBit fra TDC? Jeg havde indtrykket af at det var lavere

ComputerWorld har en interessant artikel om emnet. TDC TV kan åbenbart
kun leveres på ADSL forbindelser på 512/128, 1024/128 og 2048/128.
http://www.computerworld.dk/art/38116?a=newsletter&i=914

/Claus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-02-07 00:39

On Tue, 27 Feb 2007 00:17:50 +0100, Claus Krogsgaard
<claus@krogsgaard.dk> wrote:

> Skal de nok lige få det til at virke først og få vedtaget den endelige
> standard...

MPEG4 er skam komplet, så man kan bygge udstyr efter det. (Faktisk kan
man også købe dem). Der er ikke en DVB-standard, der omfatter den, men
der er faktisk heller ingen, der omfatter IP-tv.

> StreamTV har længe søgt efter en TSB boks der virker, men findes mig
> bekendt ikke...

StreamTV har jo det problem, at de ikke ejer de net, trafikken sendes
over, og IP-tv er meget følsomt overfor pakketab. Det kan en STB (god
eller dårlig) ikke rigtig gøre noget ved.

> Derfor er løsningen fiber...

Jamen jeg er skam stor tilhænger af masser af fiberudrulning. Jeg er
enig i, det er en meget bedre løsning end alternativerne, men det er
ikke det samme som at alternativerne slet ikke findes.

TDC kører vist i øvrigt MPEG4 på deres nye IP-tv setup.

-A

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 27-02-07 00:51

Asbjorn Hojmark skrev:

> MPEG4 er skam komplet, så man kan bygge udstyr efter det. (Faktisk kan
> man også købe dem). Der er ikke en DVB-standard, der omfatter den, men
> der er faktisk heller ingen, der omfatter IP-tv.

Ja man kan godt købe dem. Men selvom de kalder det MPEG4, så virker det
ikke med StreamTV løsning, som mig bekendt er den eneste MPEG løsning på
nuværende tidspunkt. Har tillige oplevet ustabil software, fra bl.a. VLC
playeren, som man kan benytte med STV... Ligeledes må dette nok betegnes
som et "beta" projekt, som til stadighed ikke er klar til hr. & fr. dk.

> StreamTV har jo det problem, at de ikke ejer de net, trafikken sendes
> over, og IP-tv er meget følsomt overfor pakketab. Det kan en STB (god
> eller dårlig) ikke rigtig gøre noget ved.

Deres problemer er mig bekendt ikke net-specifikke.

> [...]
> ikke det samme som at alternativerne slet ikke findes.
>
> TDC kører vist i øvrigt MPEG4 på deres nye IP-tv setup.

Mig bekendt køre de MPEG2... Det er tanken at de på et senere tidspunkt
skal lancere MPEG4...

....men vi nåede vist ud i off-the-topic...

/Claus

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-02-07 12:29

On 2007-02-26, Claus Krogsgaard <claus@krogsgaard.dk> wrote:

> [...]
> playeren, som man kan benytte med STV... Ligeledes må dette nok betegnes
> som et "beta" projekt, som til stadighed ikke er klar til hr. & fr. dk.

Jeg har set multicastede mpeg-streams med VLC for 1½-2 år siden, det
spillede helt uden problemer.

--
Andreas

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 27-02-07 13:27

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> Jeg har set multicastede mpeg-streams med VLC for 1½-2 år siden, det
> spillede helt uden problemer.

Ja det gør det også... Bare ikke for Hr. og Fr. danmark... Prøv og sig
multicastede mpeg-streams til dem og de er i koma... Indtil man finder
nogle produkter der kan fjerne den barriere er det ikke klart til
masserne...

/Claus

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-02-07 14:11

On 2007-02-27, Claus Krogsgaard <claus@krogsgaard.dk> wrote:

> [...]
> multicastede mpeg-streams til dem og de er i koma... Indtil man finder
> nogle produkter der kan fjerne den barriere er det ikke klart til

Det er muligt, men det rimer ikke med "ustabil software".

Og jeg havde da et fint ikon på min desktop, som jeg kunne dobbeltklikke
på, og så fik jeg TV. Hvor meget nemmere skal det være?

--
Andreas

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 27-02-07 15:10

> [...]
>
> Og jeg havde da et fint ikon på min desktop, som jeg kunne dobbeltklikke
> på, og så fik jeg TV. Hvor meget nemmere skal det være?

Softwaren skal jo sættes op. Desuden skiftes der i ny og næ codecs på
STV... Derudover kan man jo på deres forum læse om forskellige
vanskeligheder med både lyd og billede... Så det er godt du ikke har
haft problemer, men det er i skrivende stund stadig et medie under
udvikling og altså ikke klar til kommerciel lancering...

/Claus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-02-07 21:44

On Tue, 27 Feb 2007 15:09:49 +0100, Claus Krogsgaard
<claus@krogsgaard.dk> wrote:

> Softwaren skal jo sættes op. Desuden skiftes der i ny og næ codecs på
> STV... Derudover kan man jo på deres forum læse om forskellige
> vanskeligheder med både lyd og billede...

Det ser ud til, du baserer alle dine IPTV-erfaringer på StreamTV. Det
giver slet ikke et retvisende billede.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-02-07 21:43

On Tue, 27 Feb 2007 13:27:07 +0100, Claus Krogsgaard
<claus@krogsgaard.dk> wrote:

> Ja det gør det også... Bare ikke for Hr. og Fr. danmark... Prøv og sig
> multicastede mpeg-streams til dem og de er i koma...

Sådan behøver det ikke være. Tag den STB, bredbåndsselskabet leverer,
plug den i den anviste port, sæt SCART-kablet i TV'et, tryk AV på
TV'et og lav resten på portalen på TV'et.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-02-07 21:41

On Tue, 27 Feb 2007 00:51:01 +0100, Claus Krogsgaard
<claus@krogsgaard.dk> wrote:

> Ja man kan godt købe dem. Men selvom de kalder det MPEG4, så virker det
> ikke med StreamTV løsning, som mig bekendt er den eneste MPEG løsning på
> nuværende tidspunkt.

Der er tusinder af IPTV brugere i Danmark i dag. De kører (næsten)
alle MPEG2, men udstyret til at køre MPEG4 findes skam. Faktisk er der
en hel del af de IPTV STB'er, der står ude i landet, der kan køre
MPEG4. (Grunden til, at man ikke gør det er ting som licenser for at
bruge det, kvalitetsforringelse pga. transcoding og andre kvalitets-
forringelser).

Jeg ved ikke, hvorfor du tror, StreamTV er den eneste MPEG-løsning nu,
men det er i hvert fald forkert. Alle fibernettene understøtter IPTV
(eller i hvert fald alle dem jeg kender) og kører det via multicast.

StreamTV henvender sig til 'enhver tilfældig Internet-bruger', og det
gør det meget sværere for dem. For det første har de ikke multicast,
og derfor skal de bruge meget store båndbredder. For det andet har de
som sagt ingen kontrol over QoS.

> Deres problemer er mig bekendt ikke net-specifikke.

Jo, det er de forstået på den måde, at hvis det var deres net helt ud
til kunden (eller de havde en grad af kontrol over det), så ville det
være en meget mere overskuelig opgave at få det til at virke. Hvis det
er rene Internet-forbindelser, er det ret svært at få et fornuftigt
produkt ud til kunden.

-A

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-02-07 22:38

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> kan køre MPEG4. (Grunden til, at man ikke gør det er ting som
> licenser for at bruge det, kvalitetsforringelse pga. transcoding

Derudover er STBerne forberedte på den dag, hvor IPTV udbyderen modtager
DVB-T eller DVB-S[2] signaler som H.264 i stedet for MPEG-2. Det er
altid en fordel at kunne videresende den transportstream, som man
modtager fra DVB kilden. Det kræver naturligvis at man ikke er bundet at
bitrate begrænsninger ala TDC TV, men når IPTV er fiberbaseret er det
snarere DVB kilden bliver bitrate flaskehalsen.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-02-07 00:56

Asbjorn Hojmark wrote:

> TDC kører vist i øvrigt MPEG4 på deres nye IP-tv setup.

Det absolut sidste som TV seerne har brug er for H.264 realtime
re-encodning af de lav-bitrate MPEG-2 signaler, som kommer fra satellit
(eller TV2 på DVB-T nettet).

Så hellere MPEG-2 transparent på DVB-C eller DVB-S (og DVB-T fra 2010 og
frem), eller fiberbaseret IPTV for den sags skyld.

--
Jesper Lund

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-02-07 21:31

On Tue, 27 Feb 2007 00:56:26 +0100, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

> Det absolut sidste som TV seerne har brug er for H.264 realtime
> re-encodning af de lav-bitrate MPEG-2 signaler, som kommer fra satellit
> (eller TV2 på DVB-T nettet).

Jeg er helt enig i, transcoding ikke er godt for oplevelsen. Ikke
desto mindre mener jeg at vide, det er hvad de gør for at få plads til
det på deres DSL'er, hvor de sætter 4 Mbps af.

-A

Fra : Mads

Dato : 21-02-07 13:24

On Wed, 21 Feb 2007 12:24:35 +0100, Claus Krogsgaard
<claus@krogsgaard.dk> wrote:

> [...]
>mellem de andre alternative udbydere til tdc. Det er da totalt forykt at
>en forbruger bliver taget som gidsel i sådan en situation.

Nu er det jo heller ikke nødvendigvis standarden at CC og TDC leverer
en så elendig service, men leder man længe nok kan man jo altid finde
et enkelt tilfælde.

Jeg er selv lige skiftet fra et andet selskab til CC Solo og havde en
helt igennem positiv oplevelse. Routeren ankom til tiden og virkede
fint. Mit telefonstik var dog dødt (jeg har ikke fastnet telefon), men
et opkald til CCs kundeservice kom hurtigt igennem og efter en lille
halv time i selskab med en venlig og kompetent support medarbejder
blev vi enige om at der måtte bestilles en tekniker fra TDC.
CC manden ringede tilbage efter 10 minutter for at lade mig vide
hvornår TDC teknikeren ville komme og han var der da også præcis
til tiden 2 dage senere. Han ringede endda først for at tjekke om jeg
nu var hjemme og havde tid. Efter 5 minutter havde han opdaget at
mit telefonkabel ikke var blevet sluttet til i boksen ude ved vejen
da huset blev opført. Eftersom det var TDCs egen fejl kostede det
mig ikke en krone ekstra.

Men sådan en positiv historie har jo selvfølgelig ikke interresse for
et TV program som Kontant.

mvh Mads

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 21-02-07 13:51

Mads skrev:

> [...]
> mig ikke en krone ekstra.
>
> Men sådan en positiv historie har jo selvfølgelig ikke interresse for

Nej det lyder bestemt også som en lækker service.

Min anke går mere på at der tilsyneladende ikke er system i kobber
kablerne. Endnu mindre kan CC oplyse om der skal teknikker ud før
bestilling. En anden anke er at CC med kun to dages varsel annoncere en
teknikker. Det er simpelthen for useriøst.

/Claus

Fra : Mads

Dato : 21-02-07 14:35

On Wed, 21 Feb 2007 13:50:51 +0100, Claus Krogsgaard
<claus@krogsgaard.dk> wrote:

>Min anke går mere på at der tilsyneladende ikke er system i kobber
>kablerne.

Men det er jo ikke CCs kabler. De tilhører TDC

>Endnu mindre kan CC oplyse om der skal teknikker ud før bestilling.

CC skal jo først kontakte TDC for at tjekke om en tekniker er
nødvendig, så hvis TDC ikke besvarer en sådan forespørgsel,
eller bare er langsomme til at svare, hvad skal CC så gøre?
Jeg ved ikke hvor man nye kunder CC har pr dag, men det er
da sikkert en del. Når så hver enkelt addresse skal tjekkes med
TDC som sikkert har travlt nok med deres eget, ja så kommer
den slags nok ikke øverst på listen over ting der skal gøres.

>En anden anke er at CC med kun to dages varsel annoncere en
>teknikker. Det er simpelthen for useriøst.

Igen, det er jo TDCs service der halter. CC kan jo intet gøre før de
får oplysningerne fra TDC osv. . . . . .

Hele problemet ligger jo i at to firmaer skal samarbejde om at yde
en service og hvor det ene firma (CC) har kundekontakten og er
det mest synlige, så har det andet firma måske ikke den helt store
interresse i at yde den service som de skal. Det er bare en sur
pligt for dem. Men hvem får skylden når der opstår et problem?

mvh Mads
( og nej, jeg er altså ikke ansat i CC )

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-02-07 18:45

> [...]
> TDC som sikkert har travlt nok med deres eget, ja så kommer
> den slags nok ikke øverst på listen over ting der skal gøres.

Hvad får dig til at tro at TDC ikke svarer til tiden?

> Igen, det er jo TDCs service der halter. CC kan jo intet gøre før de
> får oplysningerne fra TDC osv. . . . . .

Igen hvad får dig til at tro at TDC ikke svarer CC?

I bund og grund laver CC en kontrakt med CC, de må så sørge for at den
overholdes. Det kan CC gøre ved at tegne ordentlige kontrakter med deres
leverandører herunder TDC. Sådan foregår forretninger hver dag i Danmark.
Overholder en leverandør ikke kontrakten har man naturligvis mulighed for at
straffe denne i henhold til det aftalte.

Jeg er ikke klar over om problemet ligger hos TDC eller CC, men som
forbruger der har købt et produkt er jeg da bedøvende ligeglad. Jeg betaler
til CC og de må levere ydelsen.

Mvh Niels

Fra : ASKF

Dato : 21-02-07 23:56

Niels Bengaard ytrede sig i
<45dc84e8$0$13952$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> med dette:

>Hvad får dig til at tro at TDC ikke svarer til tiden?

TDC-kabel er blevet pålagt et svarfrist af Telestyrelsen og de
overholder gerne denne frist. De har ikke været villige til at indgå
kontrakter med andre teleselskaber om lavere responstider. Der har flere
gange været klaget over TDC-kabel til Telestyrelsen, fordi de oftest
venter med at behandle forespørgelser fra andre end
TDC-Internet/Telefoni så længe de kan.

> [...]
>Overholder en leverandør ikke kontrakten har man naturligvis mulighed for at
>straffe denne i henhold til det aftalte.

TDC laver kun kontrakt med CC om leje af kabler, fordi de er det blevet
pålagt af Telestyrelsen. Der er altså ikke tale om at TDC står i en
leverandør rolle hvor de er i fare for at miste deres kunde, og andre
afdelinger af TDC-koncernen har en mindsket indtjening pga. TDC-kabels
andre kunder. Du kan derfor ikke forvente det samme af dette
kunde-leverandør forhold som ved andre forretningsområder, hvor der
eksisterer en ægte konkurrence.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 22-02-07 00:18

ASKF skrev:
> [...]
> gange været klaget over TDC-kabel til Telestyrelsen, fordi de oftest
> venter med at behandle forespørgelser fra andre end

Kan ikke lige se problemet i det. Hvis der er en aftale om at de skal
besvare indenfor en tidsfrist og de svare to min. inden denne opnås, så
overholder de stadig aftalen...?

> [...]
> andre kunder. Du kan derfor ikke forvente det samme af dette
> kunde-leverandør forhold som ved andre forretningsområder, hvor der

Nej men der er ganske givet en klausul om erstatning såfremt de ikke
overholder det aftalte. Det i en sådan grad at de bare kan overtræde
leveringsaftalen som det passer dem. Faktum er vel at de levere det
aftalte og det er CC og andre udbydere der burde få presset bedre
leveringsaftaler igennem med TDC i stedet for at lade kunderne hænge på
problemerne... Dette kan de jo bl.a. gøre gennem politisk indflydelse.

Det skal da ikke være nogen hemmelighed at jeg også så en tredjeparts
leverandør af kobbernettet i stedet for TDC, som man f.eks. ser det med
DONG's fibernet. På den måde er alle indholdsudbydere ligeligt stillet.
Det er de jo i pricippet også på nuværende tidspunkt med TDC
Branchesalg, der jo er adskilt af TDC Totalløsninger, som levere ADSL.
Noget tyder bare på at alternative udbydere laver anderledes aftaler med
Branchesalg vedr. leveringen af linier end TDC Totalløsninger gør...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-02-07 07:25

> Noget tyder bare på at alternative udbydere laver anderledes aftaler med
> Branchesalg vedr. leveringen af linier end TDC Totalløsninger gør...

Det ville jo så være ulovligt.
Alle kontrakter er forresten offentligt tilgængelige på IT &
Telestyrelsens hjemmeside.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-02-07 18:21

> [...]
> bestilling. En anden anke er at CC med kun to dages varsel annoncere en
> teknikker. Det er simpelthen for useriøst.

TDC Branchesalg har et vist system i, om det/de kobberpar, som går ud
til den enkelte husstand er ubrudt eller ej - men det er nok min
opfattelse, at det ikke er helt opdateret i alle tilfælde.

F.eks. sendes der ind imellem teknikere ud til kunder, som dagen før
teknikerbesøget kan forbinde routeren til telefonstikket - og der er
signal. Altså et helt unødvendigt teknikerbesøg.

I andre (sjældne) tilfælde lader TDC Branchesalg en Rå Kobber Gør Det
Selv gå igennem, hvor det så på installationsdagen viser sig, at
forbindelsen ikke virker. Her vil internetudbyderen være nødt til at
bestille en fallback tekniker til kunden, og det er nok også dette Mads
har været udsat for.

Du mener, at det er useriøst at Cybercity annoncerer en teknikertid med
to dages varsel. Dette er IMHO rigtigt godt - men det er selvfølgelig
ikke alle, som har mulighed for at få fri med to dages varsel. Jeg er
dog sikker på, at Mads - hvis dette var tilfældet - havde fået mulighed
for at få en ny tid.

For god ordens skyld skal det nævnes, at jeg arbejder i branchen - men
ikke for nogen af de udbydere vi her diskuterer.

--
Mvh. Jesper

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 21-02-07 20:59

Jesper Nielsen skrev:

> TDC Branchesalg har et vist system i, om det/de kobberpar, som går ud
> til den enkelte husstand er ubrudt eller ej - men det er nok min
> opfattelse, at det ikke er helt opdateret i alle tilfælde.

Såfremt de har sådan et system, så er det da lamt af CC at de ikke
sammenkøre deres bestillingssystem med dette. Således ville kunden jo
hurtigt vide om der skal teknikker ud eller ej.

> [...]
> ikke alle, som har mulighed for at få fri med to dages varsel. Jeg er
> dog sikker på, at Mads - hvis dette var tilfældet - havde fået mulighed

Ja det er rigtigt at man sikkert kan få en anden teknikker tid, men
stadig vil jeg mene at når man foretager en bestilling, så bliver den jo
ikke etableret to dage senere, men nærmere to - tre uger senere. Så vil
jeg da forvente at jeg mindst en uge inden installationsdatoen kunne få
besked om at der kom en teknikker. Det giver jo ingen mening at det skal
være i sidste øjeblik.

> For god ordens skyld skal det nævnes, at jeg arbejder i branchen - men
> ikke for nogen af de udbydere vi her diskuterer.

Hvis din arbejdsgiver også levere via kobber, må du kunne nikke
genkendende til de ting der står i denne tråd selvom I ikke oplever
problemet i den grad som visse CC kunder. Jeg mener at det er helt
typisk for CC kunder og mere sjældent hos andre selskaber. De kan
åbenbart godt finde ud af det...?

/Claus

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-02-07 22:53

> Såfremt de har sådan et system, så er det da lamt af CC at de ikke
> sammenkøre deres bestillingssystem med dette. Således ville kunden jo
> hurtigt vide om der skal teknikker ud eller ej.

TDC Branchesalg har ingen API'er til en sådan automatisering af
processen ifm. bestilling af rå kobber - dette har de kun til delt rå
kobber (dvs. ADSL, som leveres oven på en PSTN/ISDN forbindelse.)

Bestilling af rå kobber foregår på en så gammeldags måde som at der
sendes en e-mail med bestemte feltkoder.

Denne e-mail udformes naturligvis automatisk i ISP'ens system - men
behandles manuelt hos TDC Branchesalg. Derfor går der op 10 (8?)
hverdage fra ISP'en sender ordren, til TDC Branchesalg har visiteret og
kan give besked om, om der er rå kobber nok på adressen; og er der rå
kobber nok: Om et teknikerbesøg er påkrævet eller ej.

> [...]
> jeg da forvente at jeg mindst en uge inden installationsdatoen kunne få
> besked om at der kom en teknikker. Det giver jo ingen mening at det skal

Som jeg forstår det tilfælde, som vi skriver om, så har Mads fået en
installationsdato, som f.eks. var d. 1/2/2007 som Gør Det Selv.
Forbindelsen virkede ikke som forventet, og derfor bestilles fallback.
Fallback bekræftes så af TDC Branchesalg til d. 3/2/2007.

Mads har sikkert ventet mindst 10 hverdage fra han har bestilt, til han
oprindeligt skulle være online med Gør Det Selv (hvilket så desværre
ikke lykkedes.)

> [...]
> problemet i den grad som visse CC kunder. Jeg mener at det er helt
> typisk for CC kunder og mere sjældent hos andre selskaber. De kan

Vi leverer udelukkende via rå kobber - og oplever da bestemt også de
situationer, som Cybercity oplever. Herunder kunder som bliver svigtet
af TDC teknikere (og teknikerne måske ikke vil indrømme det,)
oprettelser som godkendes af Branchesalg som Gør Det Selv, men alligevel
kræver tekniker - og den omvendte situation, hvor Branchesalg kræver
tekniker, men dette ikke er nødvendigt når det kommer til stykket.

Det er ikke min opfattelse, at Cybercity "klokker" mere i det end andre
udbydere. Dette baserer jeg på flere års erfaring gennem ansættelse hos
forskellige DSL leverandører, inkl. Cybercity.

Slutteligt må jeg da sige, at samarbejdet med TDC Branchesalg generelt
er ganske konstruktivt.

--
Mvh. Jesper
Mine udtalelser er for egen regning, og er ikke nødvendigvis udtryk for

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 22-02-07 00:03

Jesper Nielsen skrev:

> [...]
> kan give besked om, om der er rå kobber nok på adressen; og er der rå
> kobber nok: Om et teknikerbesøg er påkrævet eller ej.

Det virker en anelse tåbeligt at et sådan API ikke er tilgængligt. Men
sikkert ikke muligt i junglen... Især med de problemer det skaber.

Forstår dog stadig ikke de problemer der er med unødvendige teknikker
besøg. De må jo kunne slå fast om det kan lade sig gøre eller ej...

I det konkrete tilfælde i anden omgang er det da komplet tåbeligt
eftersom der har været ADSL på adressen 14. dage tidligere...

> [...]
>
> Mads har sikkert ventet mindst 10 hverdage fra han har bestilt, til han
> oprindeligt skulle være online med Gør Det Selv (hvilket så desværre

Sådan som jeg forstod det kunne der ikke etableres ADSL på adressen uden
teknikkerbesøg, hvis det så er "Fallback", så er vi enige...

> [...]
> forskellige DSL leverandører, inkl. Cybercity.
>

> Slutteligt må jeg da sige, at samarbejdet med TDC Branchesalg generelt

Det er kun godt at høre at det generelt er konstruktivt. Så må vi håbe
på at kvaliteten kan højnes yderligere, således disse sager om
teknikkerbesøg helt falder bort.

Alternativt ville man nok komme helt over det, såfremt man fakturerede
kollektivt, som TDC gør og altså tager højde for det i priserne på
oprettelse...

Tak for god dialog.

/Claus

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 24-02-07 13:42

> [...]
> bestilling. En anden anke er at CC med kun to dages varsel annoncere en
> teknikker. Det er simpelthen for useriøst.

Ja useriøst af TDC, det er der puklen ligger, Cybercity kan jo ikke gøre for
det.

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 26-02-07 09:08

Carsten (H) skrev:
> "Claus Krogsgaard" <claus@krogsgaard.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja useriøst af TDC, det er der puklen ligger, Cybercity kan jo ikke gøre for
> det.

Det er da netop useriøst af CyberCity!

Hvor mange gange kan man læse herinde om bilforhandlere, der ikke kan
levere en bil, fordi en komponent i morteren ikke er kommet?? Stort set
aldrig. Der leveres stadigvæk MANGE flere biler i DK end ADSL
forbindelser af CC. De er IMO et amatør firma, der skider på deres
kunder. De har skåret kundeservice væk og til forskel fra Sonofon, der
stadig har kundeservice, har CC fået et lidt pænere resultat. Men
spørgsmålet er om det ikke er ret kortsigtet? Hvis de skal i kontant og
andre forbrugerprogrammer igen og igen, så holder de jo ikke. Jeg synes
stadig de ligner Tiscali mere og mere. Virker fint når det gør, men når
det ikke gør, så vælter læsset TOTALT!

/Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-02-07 13:15

Claus Krogsgaard skrev:

> Hvor mange gange kan man læse herinde om bilforhandlere, der ikke kan
> levere en bil, fordi en komponent i morteren ikke er kommet?

Og der findes kun én eneste leverandør af komponenter, og den
leverandør lever selv af at sælge biler?

Eller halter din sammenligning?

--
Bertel

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 26-02-07 14:50

Bertel Lund Hansen skrev:

> Og der findes kun én eneste leverandør af komponenter, og den
> leverandør lever selv af at sælge biler?
>
> Eller halter din sammenligning?

Det synes jeg ikke den gør... Hvis du køber et givent bilmærke, så
leveres den med en række komponenter. Dem er der kun en leverandør af.
F.eks. leveres den med en specielt strømfordeler fra f.eks. Bosch. Så
skifter man ikke over til et andet alternativ, blot fordi man ikke har
den på lager. Man HAR taget højde for den situation og har NOK på lager.

Havde CC styr på tingene, så havde de taget højde for disse situationer
og lavet et ordentligt system... I stedet for konstant at skyde skylden
på andre... Aftalen mellem TDC og CC er jo lavet, så de ved hvad de har
at gå frem efter...

/Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-02-07 15:53

Claus Krogsgaard skrev:

> [...]
> F.eks. leveres den med en specielt strømfordeler fra f.eks. Bosch. Så
> skifter man ikke over til et andet alternativ, blot fordi man ikke har

Men kunden kan vælge et alternativ (uoriginal reservedel).

> Man HAR taget højde for den situation og har NOK på lager.

Korrekt. CC kan *ikke* opbygge et lager af grydeklare
forbindelser. De skal henvende sig med hatten i hånden til TDC
hver gang.

> Havde CC styr på tingene, så havde de taget højde for disse situationer
> og lavet et ordentligt system.

Du vrøvler. Eller også forestiller du dig at CC skulle skrotte
hele deres forretninmgskoncept og begynde at udbyde forbindelser
ufhængigt af TDC. Det ville være døden for firmaet.

--
Bertel

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 26-02-07 22:52

Bertel Lund Hansen skrev:

> Men kunden kan vælge et alternativ (uoriginal reservedel).

Jeg vil godt se dig bestille en ny bil, med en uorginal reservedel...

> Korrekt. CC kan *ikke* opbygge et lager af grydeklare
> forbindelser. De skal henvende sig med hatten i hånden til TDC
> hver gang.

Det er klart de ikke kan, men det skulle nu også mere understrege at
bilforhandleren tager sine forholdsregler. Det gør CC ikke.
Det lyder som Oliver Twist med hatteforklaringen... De har jo stadig den
klare aftale med TDC. Problemet i mine øjne er nærmere at der ikke er
styr på noget indenfor murene hos CC.

> Du vrøvler. Eller også forestiller du dig at CC skulle skrotte
> hele deres forretninmgskoncept og begynde at udbyde forbindelser
> ufhængigt af TDC. Det ville være døden for firmaet.

Det er døden for firmaet, hvis de ikke tager sig sammen... Det ER sket
før, se Tiscali... Om jeg vrøvler, skal du nok nærmere tolke som din
manglende evne til at sætte dig ind i problemstillingen...

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-03-07 08:58

> [...]
> før, se Tiscali... Om jeg vrøvler, skal du nok nærmere tolke som din
> manglende evne til at sætte dig ind i problemstillingen...

En ting er helt sikkert, det går ALDRIG Cybercity som Tiscali, som du kan
lide at sammenligne dem med og det er slet ikke på samme spor, har faktisk
også arbejdet med det firma der opkøbte Tiscali, så jeg kender til begge
firmaer.

Jeg synes også du vrøvler, din sammenligning holder ikke vand.
Desuden så går det rigtigt godt for Cybercity og det gjorde det bestem ikke
for Tiscali, så der ligger en kæmpe forskel og klage punkterne er vidt
forskellige.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 24-02-07 13:38

> [...]
> andre alternative udbydere til tdc. Det er da totalt forykt at en
> forbruger bliver taget som gidsel i sådan en situation.

Tror du ikke de har det?
De har klaget til telestyrelsen og de har også været meget aktiv politisk,
hvorfor tror du i det hele taget at det er muligt at lave en ADSL internet
forbindelse i dag, uden bærelinje, altså fastnet telefon!

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 26-02-07 09:09

Carsten (H) skrev:
> [...]
> hvorfor tror du i det hele taget at det er muligt at lave en ADSL internet
> forbindelse i dag, uden bærelinje, altså fastnet telefon!

Det er ikke muligt at lave ADSL i DK uden bærelinier. CC betaler bare
deres i abb og har det ikke som en ekstra omkostning for forbrugeren.

/Claus

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-02-07 12:09

On 2007-02-26, Claus Krogsgaard <claus@krogsgaard.dk> wrote:

> Det er ikke muligt at lave ADSL i DK uden bærelinier.

Jo. Det var faktisk det første de alternative operatører kunne. Kig i
"Rå kobber"-aftalen.

--
Andreas

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 26-02-07 14:59

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> Jo. Det var faktisk det første de alternative operatører kunne. Kig i
> "Rå kobber"-aftalen.

Fair nok... De har adgang til at købe en rå-kobber. Det var også det jeg
mente med en bærelinie. Den koster 337,- jf.
http://www.itst.dk/image.asp?page=image&objno=162357341

/Claus

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 22-02-07 21:14

Claus Krogsgaard skrev:
> [...]
> et ADSL produkt. De kommer også i TV2 Basta på torsdag kl. 20.50.
>
> Ser ud som om de er ved at være lige så talentfulde som tiscali.

FUCK Hvor er det pinligt! Sikker et SKOD selskab...!

Fra : The CassMan

Dato : 22-02-07 21:33

> FUCK Hvor er det pinligt! Sikker et SKOD selskab...!

Jeg synes nu han gjorde det godt, ham der var ind at tale for CC. Han var
hudløst ærlig omkring tingene, og at det var for dårligt. Det er SÅ pinligt
når folk prøver at tale udenom.

Thumbs up til CC for præstationen på TV. Alle folk har dårlige oplevelser
med udbydere, og CC er bare en i mængden.
Faktum er at de nu med deres Solo tilbud er langt billigere end andre.

Cassman

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-02-07 15:29

> [...]
> med udbydere, og CC er bare en i mængden.
> Faktum er at de nu med deres Solo tilbud er langt billigere end andre.

Jeg synes nu han opførte sig som en snu ræv og førte seerne bag lyset netop
ved at lade som om han ville gøre alt muligt ved det.
Han har været i firmaet siden det startede med bredbånd og kender alligevel
intet til der er problemer, det er da forhåbentlig løgn, for ellers må han
jo sidde gemt af vejen i et mørkt skab. Jeg tror faktisk ikke han gør en
skid ved noget, han talte bare intervieweren efter munden for at slippe for
ballade.

Men ok, man kan altid finde dårlige oplevelser i et hvilket som helst firma,
det er bare surt hvis man selv er involveret.
Specielt den ældre dame med bryllupsgaven, da hun sadde at hun var så ked af
behandlingen de havde givet og at CC viste det var en bryllupsgave, den var
sgu god. Samtidig klagede moderen og sønnes på skift i et sammensurium, så
aner et firma jo ikke hvilken kontaktperson man har.

Mvh Niels

Fra : The Cassman

Dato : 23-02-07 15:48

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> var sgu god. Samtidig klagede moderen og sønnes på skift i et
> sammensurium, så aner et firma jo ikke hvilken kontaktperson man har.

Det er muligvis rigtigt hvad du siger. Det kunne være godt at følge op på
det par som blev sendt til inkasso osv. for at høre om de har fået
refunderet penge og er kommet ud af det osv.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 24-02-07 13:55

"The Cassman" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Det er muligvis rigtigt hvad du siger. Det kunne være godt at følge op på
> det par som blev sendt til inkasso osv. for at høre om de har fået
> refunderet penge og er kommet ud af det osv.

Det har de, længe før det kom på TV

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 26-02-07 09:14

Carsten (H) skrev:
> "The Cassman" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
>
> Det har de, længe før det kom på TV

Hvor ved du det fra? Kan du ikke lige få lagt hans kreditering herop som
en .pdf?

....eller er det endnu et desperat forsøg fra din side om at forsvare
noget med næb og klør som du har set dig blind på?

Faktum er at de har trådt så meget i spinaten at den generelle
befolkning efterhånden er klar over deres forretningsmetoder. Der er
ingen der gider købe et produkt, som er så meget dårligere end andre med
tilsvarende pris eller over (ie. TDC, Tele2, FullRate, Cph-Metronet).

/Claus

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-03-07 09:16

> Hvor ved du det fra? Kan du ikke lige få lagt hans kreditering herop som
> en .pdf?

Hvad tror du selv?
Alle sager der var på TV, var afsluttet og vist også uden mellemkomst af tv.

> ...eller er det endnu et desperat forsøg fra din side om at forsvare noget
> med næb og klør som du har set dig blind på?

Hvorfor skulle jeg det?
Har ikke set mig blind på noget, er bare god til at se ting fra to sider,
desuden er jeg desperat, de behøver heller ikke min hjælp, de klare sig fint
selv.

> [...]
> købe et produkt, som er så meget dårligere end andre med tilsvarende pris
> eller over (ie. TDC, Tele2, FullRate, Cph-Metronet).

FIS!!!
De har ikke trådt mere i spinaten end andre har gjort tidligere, faktisk
tror jeg de slipper bedre fra det, fordi de har gjort noget aktivt ved det
og lært af det og ændret tingene.
Der er ingen generel holdning bland befolkningen, som gør at de vælger
Cybercity fra, det er dig der prøver at male fanden på vægen og piske en
stemning op og det har du så ikke det store held med.
Jeg kan fortælle dig og andre at jeg mærker ingen forskel her efter de klage
punkter der var i tv og på efterspørgelsen på Cybercity, blandt mine kunder,
Cybercity er stadig i fremgang og de er stadig pioneer når det handler om
nye løsninger og produkter, både til private og erhvervslivet og de har et
par spændne tiltag på vej, her i den nærmeste fremtid, som deres kunder vil
sætte pris på og få andre til at vælge Cybercity.

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 04-03-07 14:00

Carsten (H) skrev:
> "Claus Krogsgaard" <claus@krogsgaard.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad tror du selv?
> Alle sager der var på TV, var afsluttet og vist også uden mellemkomst af tv.

Så må jeg konstatere at du blot lukker varm luft ud...

> [...]
> desuden er jeg desperat, de behøver heller ikke min hjælp, de klare sig fint

Jeps helt sikkert...

> [...]
> tror jeg de slipper bedre fra det, fordi de har gjort noget aktivt ved det
Så som hvad? De har lige været på tv to gange på samme uge... Hvad har
de lært?
> Der er ingen generel holdning bland befolkningen, som gør at de vælger
> Cybercity fra, det er dig der prøver at male fanden på vægen og piske en
> stemning op og det har du så ikke det store held med.
Prøv og slå skyklapperne op...
> [...]
> par spændne tiltag på vej, her i den nærmeste fremtid, som deres kunder vil
> sætte pris på og få andre til at vælge Cybercity.

Ikke hvis basale ting som regninger og konverteringer ikke kommer til at
fungere... Det er stadigvæk totalt lamt at nedtage en linie fysisk for
blot at skifte betaler.

/Claus

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-03-07 15:32

> Så må jeg konstatere at du blot lukker varm luft ud...

Du er ikke i en position til at kunne konstatere noget som helst!
Men du kan jo selvfølgelig tro hvad du vil, det er jeg faktisk ligeglad med.
At bede om at få lagt en kopi af en privat brugers kreditering ud på nettet,
så er man da ikke rigtig rask, hvis man tror at den slags lige kan lade sig
gøre!
Desuden så er det jo ikke værd at spilde sin tid på, at fremskaffe og
publicere den slags beviser for sådan en lille skare af brokkehoveder som du
høre til, i udgør ingen nævneværdig trussel for Cybercitys omdømme.

> Ikke hvis basale ting som regninger og konverteringer ikke kommer til at
> fungere... Det er stadigvæk totalt lamt at nedtage en linie fysisk for
> blot at skifte betaler.

Ja det er dumt at tage en linje ned fysisk når et abo. konverteres fra en
betaler til en anden, men sådan virkede daværende systemet og proces nu en
gang, men det er et fåtal af kunder der skal have den service, så heldigvis
er det ikke noget der er dagligdag hos Cybercity, men det er et problem de
er blevet opmærksom på, som de vil ændre for fremtiden, så proceduren bliver
nemmer og uden større chikane for kunden, men nu er Cybercity ikke de eneste
der har haft problemer med den slags, har også hørt om masser af tilfælde
hos andre, hvor tingene er gået total i hårdknude når et abo. skifter ejer
og betaler.

De basale ting har de i styr på, de kunne ikke være blevet så store hvis de
ikke havet orden i den grundlægende forretning, men der har været uheldige
tilfælde i situationer som de ikke har taget højde for og forudset og det
vil der altid være og det er ens for alle og derefter kan man leve tiltag
for at undgå at det gentager sig og det har man så også gjord.

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 04-03-07 18:00

Carsten (H) skrev:
> [...]
> vil der altid være og det er ens for alle og derefter kan man leve tiltag
> for at undgå at det gentager sig og det har man så også gjord.

Du giver udtryk for at være ganske godt informeret. Så jeg går ud fra du
er ansat i cybercity? For ellers vil jeg da meget gerne høre hvordan du
kommer i besiddelse af alle disse informationer du hævder at kende til
her. Som jeg ser det, så er du nød til at komme med noget dokumentation
for dine påstande. Såfremt du ikke kan det, ja så er du jo fuld af
løgn... Fåtal af mennesker der skal ændre betaler. tsk tsk. Ved ikke om
du ikke kender nogen der har virksomheds betalt bredbånd, men i min
branche er det stort set alle der har det. Når disse skifter job, ja så
er det jo nødvendigt at man skifter betaler. Såfremt man da synes det er
helt ok og normalt at nedtage en linie for dette, jamen så skal man da
gøre som dig og vælge CC. Resten af os tager en seriøs udbyder, der ikke
gør tingene ekstra ordinært besværligt for sine kunder...

/Claus

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-03-07 20:41

> Du giver udtryk for at være ganske godt informeret.

Ja det er jeg, bedre end dig.

>Så jeg går ud fra du er ansat i cybercity?

Nej det er jeg ikke.

> For ellers vil jeg da meget gerne høre hvordan du kommer i besiddelse af
> alle disse informationer du hævder at kende til her.

Via mit arbejde som omfatter samarbejde/forhandling af Cybercity

> Som jeg ser det, så er du nød til at komme med noget dokumentation for
> dine påstande. Såfremt du ikke kan det, ja så er du jo fuld af løgn...

Jeg er ikke nød til noget og har henvist tidligere til pressemeddelser fra
Cybercity, desuden så er jeg ikke fuld af løgn og det er man heller ikke pr.
automatik bare fordi man ikke dokumentere noget.
Såfrem er Du fuld af løgn, har ikke se dokumentation for nogen af dine
påstande endnu.

> [...]
> kender nogen der har virksomheds betalt bredbånd, men i min branche er det
> stort set alle der har det. Når disse skifter job, ja så er det jo

Nej jeg kender sikkert ikke til din branche, men jeg kender til min og det
er Tele og Internet branchen, så jeg har nok et langt dybere kendskab til
hvor stor omfang sådan virksomheds betalt bredbånd sager fylder i den
daglige sagsbehandling og det er absolut ikke meget, hvad jeg har erfaret og
endnu mindre når der er tale om ændring af betaler ved jobskifte så tsk tsk.

> Såfremt man da synes det er helt ok og normalt at nedtage en linie for
> dette, jamen så skal man da gøre som dig og vælge CC.

Ved du hvad, som jeg har sagt oven over så er det absolut et fåtal der skal
have ændret på deres betalings forhold og dermed opleve den her lidt banale
og latterlige sag.
Den helt almindelige Internetbruger, både privat og erhvervs, vil ALDRIG
komme ud i den her situation, så de vil ALDRIG tage den her situation under
deres overvejelse når de vælger Cybercity, for det blive ALDRIG aktuelt.
Situationen er så enestående, samlet set i alt hvad der sker i Cybercity, så
det er en lille bagatel, men en ting som der klart kan gøres bedre om som
man vil ændre på.

> Resten af os tager en seriøs udbyder, der ikke gør tingene ekstra
> ordinært besværligt for sine kunder...

Nu taler du jo ikke for ALLE andre!
Det kan godt være at Du synes at dit valg af TDC er en seriøs udbyder
ja jeg kan så kun grine af dig, for dem der blandt andet har gjort det
ekstra ordinært besværligt, for at bruge dine egne ord, det er netop TDC,
det er deres politik der har gjort at netop Cybercitys kunder er end op med
unødvendige tekniker besøg i rigtig mange tilfælde, så seriøs er TDC altså.

Desuden har jeg rigtig mange oplevelser med mine kunder som, som ønsker at
skifte fra TDC, da de absolut ikke har været "seriøse"

Hvor seriøst er det at mine forælder ikke havet telefonforbindelse i 3 uger?
Så drop dit pis, jeg kan finde lige så mange sager på latterlige fremgangs
måder hos TDC som jeg kan med alle mulige andre.

Fra : JYH

Dato : 23-02-07 16:23

Niels Bengaard wrote:

> [...]
> for ellers må han jo sidde gemt af vejen i et mørkt skab. Jeg tror
> faktisk ikke han gør en skid ved noget, han talte bare intervieweren

Fuldstændig enig.
Det var så overdrevet, at ingen vel var i tvivl om at det var
spil for galleriet og varm luft.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 24-02-07 13:56

"JYH" <jyh@jyh.jyh> skrev i en meddelelse

> Fuldstændig enig.
> Det var så overdrevet, at ingen vel var i tvivl om at det var
> spil for galleriet og varm luft.

Ja så må du også tro om!
http://www.cybercity.dk/presse/pressemeddelelser/tidligere_pressemeddelelser/kunden_skal_i_centrum/index.aspx
http://www.cybercity.dk/presse/pressemeddelelser/tidligere_pressemeddelelser/cybercity_fjerner_bindingsperiode/

Fra : JYH

Dato : 25-02-07 13:09

Carsten (H) wrote:

> Ja så må du også tro om!
> [...]

Fordi det samme siges på tryk, er det jo ingen garanti for,
at det ikke er varm luft.
Men jeg ser da frem til at blive positivt overrasket.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 24-02-07 13:54

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes nu han opførte sig som en snu ræv og førte seerne bag lyset
> netop ved at lade som om han ville gøre alt muligt ved det.

Og hvor ved du så fra at han IKKE vil gøre slt muligt ved det?

> Han har været i firmaet siden det startede med bredbånd og kender
> alligevel intet til der er problemer, det er da forhåbentlig løgn, for
> ellers må han jo sidde gemt af vejen i et mørkt skab.

Det er jo nogen få enkelte tilfælde ud af 50.000 nye kunder Cybercity fik
sidste år, det er jo ikke et stort problem, eller noget deres kunder oplever
tit, men det er tit de få med dårlig oplevelse der larmer mest!

> Jeg tror faktisk ikke han gør en skid ved noget, han talte bare
> intervieweren efter munden for at slippe for ballade.

Så må du tro om!
http://www.cybercity.dk/presse/pressemeddelelser/tidligere_pressemeddelelser/kunden_skal_i_centrum/index.aspx
Og endnu bedre service til kunderne
> [...]

> var sgu god. Samtidig klagede moderen og sønnes på skift i et
> sammensurium, så aner et firma jo ikke hvilken kontaktperson man har.

Ja kunder er sgu selv tit skyld i at sager går i hårdknude, det kan jeg
skrive under på.

Carsten

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-02-07 23:01

> [...]
> sidste år, det er jo ikke et stort problem, eller noget deres kunder
> oplever tit, men det er tit de få med dårlig oplevelse der larmer mest!

Forstå mig ret, de siger på TV og skriver pressemeddelelser om at de vil
forbedre service, men det sker nok reelt ikke noget.
Ikke at jeg har noget mod CC, jeg har skam selv tilmeldt mig til deres
udemærkede tilbud. De har lovet senest at melde tilbage inden udgangen af
februar, med en dato, men lad os se om de med deres nye superservice kan
overholde det.

Mvh Niels

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 25-02-07 00:54

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Forstå mig ret, de siger på TV og skriver pressemeddelelser om at de vil
> forbedre service, men det sker nok reelt ikke noget.

Hvorfor skulle der ikke det?
Det er jo stadig et par få tilfælde ud af ellers mange tilfredse kunder, men
de her tilfælde der har været, har vist at der kan ske nogen procedure fejl
i nogen konkrete tilfælde og dem vil man rette op på.

Et af de nye tiltag er feks. ophør af den 6 mdr. bindingsperiode, så hvis en
kunde skulle få en uheldig oplevelse med Cybercity fra starten af og miste
tilliden til Cybercity, så har de mulighed for at opsige aftalen med det
samme, det ligger da et gevaldigt presse på Cybercity om at få orden i
tingene så kunden bliver med det samme.

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 26-02-07 09:32

Carsten (H) skrev:
> [...]
> tilliden til Cybercity, så har de mulighed for at opsige aftalen med det
> samme, det ligger da et gevaldigt presse på Cybercity om at få orden i

JA WOW kunne opsige aftalen og stå uden net... Stadig noget langt
største delen af dem der køber internet vil?? eller...?

Tror nok nærmere at man ville lede efter en stabil og dygtig leverandør...

Nu er det jo dine "få" tilfælde... Jeg talte overskrifterne i denne
kanal siden 1. oktober har der været antal sager:
Tele2       8
CC      39
TDC      18
FullRate   16

Hvis du render ind på andre foraer, så vil du også hurtigt kunne se en
klar overvægt af CC problemer og spørgsmål. Det kan måske have noget at
gøre med at de som diskuteret her, har nogle problemer med at levere den
samme kvalitet som andre udbydere?

/Claus

/Claus

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-03-07 09:28

> JA WOW kunne opsige aftalen og stå uden net... Stadig noget langt største
> delen af dem der køber internet vil?? eller...?

Hvem siger de står uden net?
De har en opsigelses periode på 30 dag, hvor de kan finde en anden
leverandør imens.
Tror altså ikke at alle andre Internet kunder er lige så handicappet som
dig, de skal nok finde en glidene overgang i deres skift til en anden
Internet udbyder.

> Tror nok nærmere at man ville lede efter en stabil og dygtig leverandør...

Nå!

> Nu er det jo dine "få" tilfælde... Jeg talte overskrifterne i denne kanal
> siden 1. oktober har der været antal sager:
> [...]

Hvor mange kunder har Tele2 og FullRate i forhold til Cybercity?

> [...]
> klar overvægt af CC problemer og spørgsmål. Det kan måske have noget at
> gøre med at de som diskuteret her, har nogle problemer med at levere den

Eller er det fordi at Cybercitys kunder er lidt mere nørdet og kan lidet at
rode med tingene selv, hvor TDC's kunder er mere konservative?
Eller er det fordi at Cybercity tilbyder en langt større produkt pakke, som
IP-Telefoni og gør det selv løsninger?

Spørgsmål er om TDC's kunder kan finde her ind!

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 04-03-07 14:02

Carsten (H) skrev:
> [...]
>
> Eller er det fordi at Cybercitys kunder er lidt mere nørdet og kan lidet at
> rode med tingene selv, hvor TDC's kunder er mere konservative?
Det er de næppe. Der er jo ingen forskel på ADSL linier...
> Eller er det fordi at Cybercity tilbyder en langt større produkt pakke, som
> IP-Telefoni og gør det selv løsninger?
Gør TDC og andre da ikke det??

> Spørgsmål er om TDC's kunder kan finde her ind!

Det kunne denne TDC kunde godt...

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-03-07 15:33

> Det er de næppe. Der er jo ingen forskel på ADSL linier...
> Gør TDC og andre da ikke det??

> Det kunne denne TDC kunde godt...

Ja det var det jeg sage, konservativ!

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 04-03-07 18:02

Carsten (H) skrev:
> "Claus Krogsgaard" <claus@krogsgaard.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det var det jeg sage, konservativ!

Kom med noget dokumentation for din påstand eller lad denne diskussion
dø med dine løgne, når du ikke har noget relevant at bidrage med...

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-03-07 21:01

> Kom med noget dokumentation for din påstand eller lad denne diskussion dø
> med dine løgne, når du ikke har noget relevant at bidrage med...

Du kan jo bare modbevise det jeg siger!
Hvis du kan
Samt bevise at jeg lyver, indtil da skal du ikke kalde mig løgner, bare
fordi du ikke har noget fornuftigt at argumentere imod det jeg siger, det er
lidt taber mentalitet, hvis ikke meget!

Det virker da til at der er flere tilkendegivelser for hvad jeg har haft
pointer, end der har været til dig!

PS: Toyota er lorte bil, de ruster mest, hvis man skal købe bil i Danmark,
så skal man vælge en autoforhandler der sælger et ordenligt produkt, der kan
leve op til de forhold vi har her i Skandinavien og det kan en Toyota
forhandler altså ikke, det viser en rapport jeg har fundet
http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2001/1024264160.71
Så vælge en seriøs autoforhandler der ikke sælger Toyota, næste gang du skal
købe bil
Selv navnet siger legtøj TOYota

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 24-02-07 13:36

> [...]
> ADSL produkt. De kommer også i TV2 Basta på torsdag kl. 20.50.
>
> Ser ud som om de er ved at være lige så talentfulde som tiscali.

Og det kan du vuder bare ud for 3 tilfælde?
Nævn bare en udbyder der ikke har haft ligende sager?
Ud af 50.000 nye kunder sidste år, så er det da temmeligt positivt, men
dumme fejl, som de har indrømmet og alle fejl er blevet rettet, lang tid før
det endte i TV.
Desuden så står TDC for den værste brøller i lang de fleste tilfælde, det er
deres tekniker og deres dyre gebyr.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-02-07 23:03

> [...]
> før det endte i TV.
> Desuden så står TDC for den værste brøller i lang de fleste tilfælde, det

Det er så her jeg må sige at før CC lover noget må de have taget deres
leverandører i ed. Heldigvis endte denne debat på TV ikke med at der blev
skudt på TDC, for det er under lavmålet at sende aben videre. Kunden handler
med CC og CC må have styr på hele sagsgangen også selv om de er tvunget til
at benytte en udnerleverandør de ikke ønsker. CC må dog snart have så meget
erfaring med den leverandør, at de kan skyde rigtigt på tider osv. i 99.9%
af tilfældene.

Mvh Niels

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 25-02-07 01:02

> Det er så her jeg må sige at før CC lover noget må de have taget deres
> leverandører i ed.

Hvorfor?
Det er jo det samme for Telia, Tele2 osv, med deres ADSL løsninger.

> [...]
> udnerleverandør de ikke ønsker. CC må dog snart have så meget erfaring med
> den leverandør, at de kan skyde rigtigt på tider osv. i 99.9% af

Nej de kan da ikke!
Du skulle tage og se KONTANT på DR1 over nettet,
http://www.dr.dk/extention/playWindowsMediaODP.aframe?id=252460&ListType=nyheder&bitrate=low

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-02-07 08:43

> [...]
>
> Nej de kan da ikke!
> Du skulle tage og se KONTANT på DR1 over nettet,

Ok, det er vi så uenige om, fair nok.

Mvh Niels

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 26-02-07 09:35

Carsten (H) skrev:
> [...]
>
> Nej de kan da ikke!
> Du skulle tage og se KONTANT på DR1 over nettet,

JA - Hvor CC er så dumme at nedtage en linie, blot fordi der skal
skiftes betaler... Så er man sku' ikke rigtig sund i hovedet...

/Claus