Ny TPtest
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-02-07 09:10

Telestyrelsen skulle jo lancere ny TPTest, og den er så kommet.

Én ting de lovede var den nye ville blive mere brugervenlig og det må man
sige de har opnået. De har gjort den alt for brugervenlig. Der er kun en
start og stop knap og ingen avancerede indstillinger.

--
Bjarke Andersen

Fra : Sune

Dato : 20-02-07 11:44

On 20 Feb 2007 08:10:01 GMT, Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> [...]
>sige de har opnået. De har gjort den alt for brugervenlig. Der er kun en
>start og stop knap og ingen avancerede indstillinger.

Mon telestyrelsen overhovedet har så meget at skulle have sagt i denne sammenhæng?

Det er jo et sourceforge projekt.
Mon ikke Telestyrelsen bare har rettet en .ini fil med oplysninger om servere?

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 20-02-07 11:48

On Tue, 20 Feb 2007 11:43:41 +0100, Sune <april2005@tdcadsly.dk> wrote:

>Mon telestyrelsen overhovedet har så meget at skulle have sagt i denne sammenhæng?
>
>Det er jo et sourceforge projekt.

TPTest ^^^^

>Mon ikke Telestyrelsen bare har rettet en .ini fil med oplysninger om servere?

Eller har de lanceret deres helt egen program og kalder det nu "TPSpeedStat"?

Mvh
Sune

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-02-07 12:00

Sune <april2005@tdcadsly.dk> crashed Echelon writing

> Eller har de lanceret deres helt egen program og kalder det nu
> "TPSpeedStat"?

Det var TPSpeedStat som jeg referede til at være deres nye TPTest.

Men ja, TPTest er sourceforge, jeg regnede bare med de ville lave en
videreudvikling af det.

--
Bjarke Andersen

Fra : Frank Damgaard

Dato : 21-02-07 17:01

Sune skrev:

> Mon telestyrelsen overhovedet har så meget at skulle have sagt i denne sammenhæng?
>
> Det er jo et sourceforge projekt.
> Mon ikke Telestyrelsen bare har rettet en .ini fil med oplysninger om servere?

Den nye er da ikke TPTest længere, de kalder den TPSpeedStat
http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/
og den er lavet i noget .NET og vist ikke længere opensource :(

Den virker kun på Win2K/XP, og ikke til Mac. (eller Linux, FreeBSD osv.)
så for midt vedkommende er den nye TPSpeedStat ubrugelig.

comon.dk foreslår dette alternativ:
http://www.meet24.dk/int/Products/Audio/VoIP/Test-Your-System/

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-02-07 17:10

Frank Damgaard kom med denne ide:

> Den nye er da ikke TPTest længere, de kalder den TPSpeedStat
> http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/
> og den er lavet i noget .NET og vist ikke længere opensource :(

Nu skal man være oprettet som bruger.
Skulle man det før?

> Den virker kun på Win2K/XP, og ikke til Mac. (eller Linux, FreeBSD osv.)
> så for midt vedkommende er den nye TPSpeedStat ubrugelig.

> [...]

Det må jeg prøve, man er vel lidt nysgerrig.
Kai

Fra : Renè

Dato : 23-02-07 18:52

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message
> Frank Damgaard kom med denne ide:

> Nu skal man være oprettet som bruger.
> Skulle man det før?

> Det må jeg prøve, man er vel lidt nysgerrig.
> Kai

Har nu selv fundet den her mere nøjagtig
* http://speedtest.sydfynsnet.dk/ *