Send mail fra udland
Fra : Harald

Dato : 20-02-07 08:00

Normalt kan man vist kun sende mail via TDC´s servere hvis man er "logget"
på internettet via TDC, men hvad gør man så når man f.eks. er i udlandet og
kobler på via et hotspot?

/HK

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-02-07 09:05

"Harald" <nomail@noname.dk> crashed Echelon writing

> Normalt kan man vist kun sende mail via TDC´s servere hvis man er
> "logget" på internettet via TDC,

Ja, dog ikke via webmail.

> men hvad gør man så når man f.eks. er
> i udlandet og kobler på via et hotspot?

Bruger den lokale udbyders SMTP server.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-02-07 14:44

Harald skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Normalt kan man vist kun sende mail via TDC´s servere hvis man
> er "logget" på internettet via TDC, men hvad gør man så når
> man f.eks. er i udlandet og kobler på via et hotspot?

Tdc's webmail virker også ved opkobling fra "fremmede" udbydere -
jeg har dog ikke prøvet fra udlandet.

http://mail.tdconline.dk/

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Harald

Dato : 20-02-07 18:09

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> Normalt kan man vist kun sende mail via TDC´s servere hvis man er "logget"
> på internettet via TDC, men hvad gør man så når man f.eks. er i udlandet
> og kobler på via et hotspot?

ok, det var kun smtp jeg tænkte på og ikke webmail.
Jeg har noget familie på ferie i udlandet og meldingen lød:
"Det virker ikke, kan ikke sende men godt modtage i Outlook. Nogle bekendte
her kan godt sende og de bruger også TDC?"

Det var alt hvad jeg fik at vide, kender ikke opsætningen på de bekendtes
mail program, men håbede på at der lige var en her der havde prøvet det og
lige kunne komme med de gyldne korn.

/HK

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-02-07 21:34

Harald skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> ok, det var kun smtp jeg tænkte på og ikke webmail.

Den "normale" regel er at du skal bruge et SMTP server fra den
udbyder, som du kobler op til for at sende.

Men du kan godt modtage post vis Tdc's POP3 server fra en anden
opkobling.

> Jeg har noget familie på ferie i udlandet og meldingen lød:
> "Det virker ikke, kan ikke sende men godt modtage i Outlook.

Ja - du skal så bare bruge SMTP serveren fra den udbyder, som du
kobler op hos til at sende med.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : jama

Dato : 20-02-07 22:49

Harald wrote:
> Normalt kan man vist kun sende mail via TDC´s servere hvis man er
> "logget" på internettet via TDC, men hvad gør man så når man f.eks.
> er i udlandet og kobler på via et hotspot?
>
> /HK

Logger sig på TDC server og gir Brugernavn og Password så er den klaret.
Mvhb.Jama

Fra : Harald

Dato : 21-02-07 01:18

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Logger sig på TDC server og gir Brugernavn og Password så er den klaret.

Mener du at man skal logge på serveren til udgående post med samme
brugernavn og password?

/HK

Fra : John H.

Dato : 21-02-07 04:57