Problemer med optionbutton i VB
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-02-07 21:26

Hej

Jeg er stødt på problemer mht optionbuttons i en VB ocx ting

På nogle XP maskiner bliver kontrollen tegnet med sort baggrundsfarve
Jeg regner med at måske det er fordi den kontrol jeg bruger er af nyere dato
Men nogen gode ideer til hvordan jeg får fundet den præcise årsag til
problem?

Vil det her være nok til at løse problemet, eller skal der mere til
http://www.jrsoftware.org/iskb.php?vb

Det vil tage en "krig" at sætte en testinstallation op :)

Jeg kører med VB sp6 og har tilføjet flexgrid 6.0 sp6, mdac 2.7 samt MSXML 4
tilføjet ellers er det "bare" standard ting
Kan det være fordi det er kompileret på en 2003 std server?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-02-07 21:59

Peter Lykkegaard wrote:

> Jeg er stødt på problemer mht optionbuttons i en VB ocx ting
> På nogle XP maskiner bliver kontrollen tegnet med sort baggrundsfarve

Øhh kan det være pga XP's "specielle" theme?
Skal jeg kave fat i nogle opdaterede controller eller?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-02-07 22:28

Peter Lykkegaard wrote:

> Jeg er stødt på problemer mht optionbuttons i en VB ocx ting

Hmm, Jeg vil formode at det er det her der driller?

"Option buttons do not seem to draw correctly when placed on a frame,
particularly with VB6. You must place your option boxes onto a picture box."
http://www.vbaccelerator.com/home/vb/code/Libraries/XP_Visual_Styles/Using_XP_Visual_Styles_in_VB/article.asp

- Pter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-02-07 01:11

Peter Lykkegaard wrote:

> "Option buttons do not seem to draw correctly when placed on a frame,

If you enable a Windows XP theme in Visual Basic 6.0, you may encounter
unexpected behavior. For example, if you place option buttons on top of a
Frame control and then enable a Windows XP theme or visual style, the option
buttons on the Frame control appear as black blocks when you run the
executable file.
http://support.microsoft.com/kb/309366

Det jeg har fundet frem til er at man bruger lag på lag af pictureboxes +
frames til at få det til at spille korrekt

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!