Få output fra cscript ind i DOS CMD variab~
Fra : Den

Dato : 13-02-07 16:05

Jeg har et VB script som returnere ugedagen, f.eks. "Monday". Denne vil jeg
gerne have ind i mit backup script som er en CMD fil.
Hvordan kan jeg gøre det?

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-07 12:58

"Den" <den_nospam_X123@gmail.com> wrote in message
> Jeg har et VB script som returnere ugedagen, f.eks. "Monday". Denne vil
> jeg gerne have ind i mit backup script som er en CMD fil.
> Hvordan kan jeg gøre det?

Hvorfor ikke bare afvikle dine kommando'er i CMD-filen fra cscript'et? Du
kan jo kalde en hvilken som helst kommando med Shell.Run eller Shell.Exec og
det kan du så tilføje dine variabler fra dit script.

mvh
///M

Fra : Den

Dato : 14-02-07 15:51

> Hvorfor ikke bare afvikle dine kommando'er i CMD-filen fra cscript'et? Du
> kan jo kalde en hvilken som helst kommando med Shell.Run eller Shell.Exec
> og det kan du så tilføje dine variabler fra dit script.

Jeg vil nu helst afvikle det fra min CMD fil og så have variablen ind der.
Jeg har tidligere gjort det, men har mistet den fil hvor i det stod.

Fra : Den

Dato : 16-02-07 21:29

> Jeg har et VB script som returnere ugedagen, f.eks. "Monday". Denne vil
> jeg gerne have ind i mit backup script som er en CMD fil.
> Hvordan kan jeg gøre det?

Er der slet ingen der ved hvordan dette gøres?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-02-07 22:31

Den wrote:

> Er der slet ingen der ved hvordan dette gøres?

Mjo, men det kommer jo lidt an på...

Hvor langt er det script? Kan du ikke lade VB skrive hele CMD filen hver
gang - med de aktuelle oplysninger? Evt ved at have filstumpen før og
efter liggende som .TXT-filer - og så bare flette hele dynen?

Fra : Den

Dato : 16-02-07 23:17

> Hvor langt er det script? Kan du ikke lade VB skrive hele CMD filen hver
> gang - med de aktuelle oplysninger? Evt ved at have filstumpen før og
> efter liggende som .TXT-filer - og så bare flette hele dynen?

VB scriptet er få linier - det eneste der returneres er ugedagen, altså
Monday, Tuesday m.v. Jeg er ikke ude på at finde alle mulige krumspring med
at læse filer eller andet - bare at få outputtet af VB scriptet ind som en
variabel i mit CMD script.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 17-02-07 08:58

Den wrote:

> [...]
> at læse filer eller andet - bare at få outputtet af VB scriptet ind som en

Nu var det længden på dit backup script jeg mente, men det var ikke
tydeligt, ser jeg

Ideen er at lade VB ikke srive en enkelt parameter i CMD scriptet, men
skrive hele CMD scriptet. Det er nemlig pærelet (idet jeg formoder, at
CMD-scriptet er en tekstfil)