TDC's pakkeløsning (Telefoni, Internet
Fra : Erling S.

Dato : 12-02-07 20:57

Hej gruppe.
Jeg tænker meget på at anskaffe mig ovennævnte til 567 kr.
pr. måned.
Er der nogen, der har erfaringer med denne pakke?
mvh
Erling

Fra : Henrik Høy

Dato : 12-02-07 21:21

In article <vE3Ah.55$xV3.32@news.get2net.dk>, erling.nospam@xmail.com
says...
> [...]
> Jeg tænker meget på at anskaffe mig ovennævnte til 567 kr.
> pr. måned.
> Er der nogen, der har erfaringer med denne pakke?

Jeg har pågældende løsning.

Telefoni. Umiddelbart samme kvalitet som almindelig fastnet.
Internet. Virker udemærket. Men man kan ikke få mere end 2 Mbit.
Tv. Jeg har ikke rigtigt noget at sammenligne med men jeg er godt
tilfreds.

--
-

Henrik Høy

-
Fjern filter hvis du svarer pr mail

Fra : Erling S.

Dato : 12-02-07 21:39

Henrik Høy skrev:
> [...]
> Internet. Virker udemærket. Men man kan ikke få mere end 2 Mbit.
> Tv. Jeg har ikke rigtigt noget at sammenligne med men jeg er godt

Det lyder godt.
Har faktisk bestilt.
Men jeg har et spørgsmål mere.
Jeg kan se, hvis man kikker på de 3 tjenester separat, koster
Telefonien 129 kr., ADSL 199 kr. og TV 199 kroner.
Det giver ialt 527 kr. Det er sikkert p.g.a. samlerabatten på 40 kr.
Den får man vel også ved den samlede løsning?
/Erling

Fra : Henrik Høy

Dato : 12-02-07 21:57

In article <if4Ah.61$Ut4.36@news.get2net.dk>, erling.nospam@xmail.com
says...
[cut]
> [...]
> Det giver ialt 527 kr. Det er sikkert p.g.a. samlerabatten på 40 kr.
> Den får man vel også ved den samlede løsning?

Det tør jeg ikke svarer på, jeg har en 2 Mbit forbindelse, så jeg kan
ikke sammenligne med de priser.

--
-

Henrik Høy

-
Fjern filter hvis du svarer pr mail

Fra : aln

Dato : 13-02-07 01:10

> [...]
> Det giver ialt 527 kr. Det er sikkert p.g.a. samlerabatten på 40 kr.
> Den får man vel også ved den samlede løsning?

Nej, du får ikke samlerabatten når du har bredbåndstelefoni, og dermed
koster den 512/128 adsl 239 kr. uden samlerabat, så det giver de 567 kr.
i mdr. Det er egentlig underligt, at der ikke er en rabat ved at
bestille alle 3 ting.

Jeg ville have markedsført den til 499 kr. men nu er det jo ikke mig der
bestemmer.

Fra : Erling S.

Dato : 13-02-07 08:57

aln skrev:
> [...]
> bestille alle 3 ting.
>
> Jeg ville have markedsført den til 499 kr. men nu er det jo ikke mig der
Hej.
Ja, du har ret. Ved nærlæsning af deres betingelser står der, at man
kun får samlerabatten, hvis man har TDC Fastnet.
Men som du nævner - de kunne godt have givet en form for rabat, når
man køber en sådan pakke.
At man så "sparer" 2.990 kr. i oprettelse er en anden sag.
/Erling

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-02-07 15:03

"Henrik Høy" <henrik@nospamhoey.dk> wrote in message
[...]

Er tv stadig med ventetid når man skifter kanal? Så man ikke kan zappe
hurtigt..

Fra : Henrik Høy

Dato : 13-02-07 16:48

In article <eqsgfe$2smc$1@newsbin.cybercity.dk>, flemmingl@gmail.com
says...
> Er tv stadig med ventetid når man skifter kanal? Så man ikke kan zappe
> hurtigt..

Det tager længere tid end den indbyggede tuner i fjernsynet, men ikke
længere end at jeg sagtens kan leve med det.

--
-

Henrik Høy

-
Fjern filter hvis du svarer pr mail

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-02-07 14:28

> [...]

Det tager længere tid end den indbyggede tuner i fjernsynet, men ikke
længere end at jeg sagtens kan leve med det.

Og stadig samme bøvl som med fx parabol at man ikke kan have4 fjernsyn
koblet til samme forbindelse..

Suk får de ikke snart løst det problem - saavner kabeltv (ikke prisen..
men komforten)

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 15-02-07 10:31

On 14 Feb., 14:27, "Flemming Lynggaard" <flemmi...@gmail.com> wrote:
> [...]
> koblet til samme forbindelse..
>
> Suk får de ikke snart løst det problem - saavner kabeltv (ikke prisen..

Jo de er på vej med en løsning mht. flere tv apperater. Deres nye
forbedrede udgave kan med flere og skulle være lige på trapperne.
Info: http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_tvny

/Claus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-02-07 12:19

On 15 Feb 2007 01:31:02 -0800, "Claus Krogsgaard"
<claus@krogsgaard.dk> wrote:

> Jo de er på vej med en løsning mht. flere tv apperater. Deres nye
> forbedrede udgave kan med flere og skulle være lige på trapperne.
> Info: http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_tvny

Der står faktisk ordret det modsatte: "Blandt nyhederne er det nu
muligt at få TDC TV til flere fjernsyn i husstanden (kræver dog én
digital modtager pr. fjernsyn)".

Desuden er der problemstillingen med båndbredde. ADSL2+ er jo ikke
særlig hurtigt. Men selvfølgelig... Hvis man kan undvære HD eller
holde sig på få kanaler *og* bruger MPEG4, så går det nogenlunde.

-A

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 17-02-07 10:00

On 15 Feb., 12:19, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
> Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
> eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.

Ja der står man kan tilslutte flere fjernsyn. Mht. HD sender de jo
ingen stationer i HD endnu. Kiss boksen de levere med har dog HDMI m.
HDCP udgang, så den godt kan bruges til formålet. ADSL2+ bliver jo
formentlig erstattet af VDSL2 i løbet af i år. Dette giver jo en
betydelig båndbreddeforøgelse. Under alle omstændighedder vil man
kunne tilslutte flere fjernsyn, uanfægtet om man skal have en topset
boks til hvert fjernsyn. Sådan fungere det iøvrigt også hos ComX og
Dansk Bredbånd.

/Claus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-02-07 14:32

On 17 Feb 2007 00:59:40 -0800, "Claus Krogsgaard"
<claus@krogsgaard.dk> wrote:

> Under alle omstændighedder vil man kunne tilslutte flere fjernsyn,
> uanfægtet om man skal have en topset boks til hvert fjernsyn.

Ja, det kræver netop flere bokse...

Flemming Lynggaard skrev: "Og stadig samme bøvl som med fx parabol at
man ikke kan have 4 fjernsyn koblet til samme forbindelse.." Altså
underforstået, at man skal have 4 boxe, hvilket folk med paraboler
godt ved.

Du skrev: "Jo de er på vej med en løsning mht. flere tv apperater."
Altså (sådan forstod jeg det i hvert fald) at det *ikke* skulle være
nødvendigt med flere boxe.

Jeg kommenterede derfor, at TDC selv siger, man skal have flere boxe.

> Sådan fungere det iøvrigt også hos ComX og Dansk Bredbånd.

Ja, det slipper vi ikke for, før der er STB'erne er indbygget i
tv'erne. Det har vist desværre lange udsigter, især hvis man vil have
noget, der understøtter crypto.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-02-07 14:37

<claus@krogsgaard.dk> wrote:

> Mht. HD sender de jo ingen stationer i HD endnu.

De første kanaler er tilgængelige i HD nu, så det er sådan set kun et
spørgsmål om, at udbyderne begynder at distribuere dem. Desværre har
en del af dem dog satset på STB'er, der kun kan køre SD...

> ADSL2+ bliver jo formentlig erstattet af VDSL2 i løbet af i år.

Tror du ikke lige, de skal være færdige med at rulle ADSL2+ ud først?

> Dette giver jo en betydelig båndbreddeforøgelse.

Ja, hvis man bor tæt nok på etc.

-A

Fra : Morten Skriver

Dato : 17-02-07 17:01

On Sat, 17 Feb 2007 14:36:50 +0100, Asbjorn Hojmark wrote:

> Tror du ikke lige, de skal være færdige med at rulle ADSL2+ ud først?

En ret stor del af landet er faktisk idag dækket af ADSL2+ udstyr.

/Morten

--
Morten Skriver, CCIE #15804

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-02-07 17:11

On 17 Feb 2007 16:00:31 GMT, Morten Skriver <morten@skriver.dk> wrote:

> En ret stor del af landet er faktisk idag dækket af ADSL2+ udstyr.

Er der en modsigelse i det?

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 20-02-07 23:00

On 17 Feb., 14:36, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
> en del af dem dog satset på STB'er, der kun kan køre SD...

> Tror du ikke lige, de skal være færdige med at rulle ADSL2+ ud først?

Hvorfor skulle man vente på det? Det er jo et faktum at der er flere
kunder i byerne og derfor er der større tilslutning til tiltag i de
områder. Det ville jo svare til at man ikke skulle udrulle ADSL2+
fordi der stadig er 3% af befolkningen der ikke kan/har få ADSL.

Ikke desto mindre er løsningen lanceret i dag.

/Claus