Telefonlås
Fra : Stig Pedersen

Dato : 18-01-07 19:20

Jeg fandt min gode gamle samsung X480 frem da min kone vil overtage den.
Jeg forsøgte at oplåse den efter de retningslinier der står på telias side.
(egentlig åndsvagt, da både konen og jeg har Telia abonnemnt stadigvæk) Den
acceptere fint pinkoden, men den vil også have en kode til telefonen. Det
skal lige siges at jeg aldrig har haft en sådan på telefonen.
Jeg tænker at jeg må ha aktiveret en default kode under mit
oplåsningsforsøg??
Hvad kunne tænkes at en sådan er ?.
En unlocker kan vel nulstille en sådan kode eller hvad? Skal jeg forsøge mig
med en ny oplåsning?

Hilsen fra Stig

Fra : Erling S.

Dato : 18-01-07 19:34

Stig Pedersen skrev:
> [...]
> Hvad kunne tænkes at en sådan er ?.
> En unlocker kan vel nulstille en sådan kode eller hvad? Skal jeg forsøge mig

(Delvis) oplåsning af Samsung x480 (x600)

Isæt dit simkort.

Tænd telefonen

Når du tænder telefonen skriver den muligvis følgende til dig:
Indtast pinkode
Dette gør du som normalt hvis du bruger din pinkode.

Dernæst skriver telefonen:
Indtast adgangskode:
Her skriver du 00000000 (8 x 0).

På skærmen står der så ”FORKERT KORT”

Indtast *#9998*3323# (De sidste cifre efter *#9998* vil blive vist som
----)
Tryk exit
Vælg menu punkt 7 – Jump to null.
Telefonen genstarter efter lidt tid og du skulle nu kunne bruge telefonen.
For at du ikke skal lave denne procedure hver gang du tænder telefonen
skal du gøre følgende:
Tryk menu.
Gå ind i menuen nederst til højre hvor der står baggrundsbillede.
Tryk 1 gang, så du får ”Baggrundsindstillinger”
Tryk 3 gange på tilbagetasten i højre side.
Tryk på sikkerhed.
Tryk på SIM-lås.
Tryk på deaktiver.
Adgangskode skal være 00000000 (8 x 0)
Gå ind på SIM-lås igen.
Tryk på aktiver.
Adgangskode skal være 00000000
Godkend kode: 00000000
GÃ¥ herefter ud af alle menuer.
Nu skulle telefonen være låst op til det kort du bruger i telefonen.
Hvis du putter et andet simkort i skal du igennem samme procedure.

/Erling

Fra : Stig Pedersen

Dato : 18-01-07 21:41

"Erling S." <erling.nospam@xmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Her skriver du 00000000 (8 x 0).
>
> På skærmen står der så "FORKERT KORT"
>
> Indtast *#9998*3323# (De sidste cifre efter *#9998* vil blive vist

Hej Erling Tak for dit svar. Jeg kommer ikke videre end til ovenstående
linie, jeg kan ikke få lov at indtaste * og # den siger bare bib

Hilsen fra Stig

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 19-01-07 06:50

"Stig Pedersen" <stig12@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> med en ny oplåsning?
>
> Hilsen fra Stig
Yeps - den må en tur ned til en unlocker...koster typisk en hund!

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 19-01-07 09:27

Vedlæg www.trycktill.com et besøg - der er det gratis.
- Dog står er siden på svensk...

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 22-01-07 22:03

"Anders (6400)" <anders@6430.dk> skrev i en meddelelse
> Vedlæg www.trycktill.com et besøg - der er det gratis.
> - Dog står er siden på svensk...

Der kan jo ikke åbnes for Telefonlåsen men kun simlåsen....

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-01-07 10:40

> [...]
> side. (egentlig åndsvagt, da både konen og jeg har Telia abonnemnt
> stadigvæk) Den acceptere fint pinkoden, men den vil også have en kode til

Ud med kortet og start telefonen op....

Når du kommer til beskeden "indsæt SIM-kort" taster du følgende:

*2767*3855# (3855# vil ses som "-")

.... prøv om det virker

mvh.
Kim Frederiksen, Samsung Servicecenter