Dansk apparat i Tyskland?
Fra : KnudBe

Dato : 23-01-07 15:19

Hej gruppe,

Vil en dansk ISDN-telefon virke i Tyskland?

Jeg har et par apparater som jeg ikke længere bruger, og jeg tænkte
om jeg kunne sætte dem til salg på den tyske udgave af Ebay...

Jeg har nok også et Eicon Diva "modem" som jeg skal af med. Vil det
virke i Tyskland?

Hvis ikke, så vil jeg nok prøve på QXL, en enkelt gang.

Jeg har ikke ISDN indlagt længere, men jeg hader at smide god teknik i
affaldscontaineren.

Mvh
Knud

Fra : N/A

Dato : 26-02-08 22:22

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-02-08 22:22

Hej

"Jan Vestergard" <jan@jve.invalid> wrote:

>Så vidt jeg husker er der problemer med nummerviusning og den slags -
>men ellers virker den.

Danske ISDN apparater virker fint i Tyskland, og omvendt - Det ISDN
man bruger idag hedder Euro-ISDN og det følger en Europæisk standard så
udstyret fungerer overalt i ihverttfald det gamle Vest Europa.

Det med nummervisningsproblemet er med alm. Pots, eller PSTN telefoni,
hvor de forskellige lande anvender forskellige signaleringssystemer.

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Anders Majland

Dato : 27-02-08 20:09

> Det med nummervisningsproblemet er med alm. Pots, eller PSTN telefoni,
> hvor de forskellige lande anvender forskellige signaleringssystemer.

Og så alligvel -der kan være en issue med at tyskerne bruger område numre så
nogen tyske på det danske net vil vise et indgående nummer som 0xxxxyyyy -
og så er det jo ikke ligetil at finde det i indgående opkald og ringe
tilbage.

Så det er bestemt muligt at standarden er fælles europæisk, men jeg har så
blot oplevet producenter der ikke har implementeret det korrekt.

/A