Forbrænding / Rødvin
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 27-01-07 01:07

Hej!

Har set under hvidkålskuren, at man ikke må indtage alkohold et døgn
før kuren påbegyndes !!
Hvis man nu meget nødig vil give afkald på sit glas Rødvin inden man
går i seng (74 år og hjertepatient) er det hele så ødelagt ??
Hvis man nu undlader at indtage brød o.s.v. (Atkins) og spiser en
masse hvidkålssuppe, kan man så ikke tabe sig, hvis man tager et par
glas Rødvin inden man går i seng. Får en masse piller: Mod blodpropper
o.s.v ( 10 forskellige ) pr. dag:
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-01-07 09:06

"Hans Mikkelsen (slet VCNX2)" <bkfoto3@VCNX2mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man nu meget nødig vil give afkald på sit glas Rødvin inden man
> går i seng (74 år og hjertepatient) er det hele så ødelagt ??

Prøv!

Taber du dig, er der ingen grund til at bekymre sig over den rødvin.
Taber du dig ikke, så undlader du rødvinen - om du vil.

> Hvis man nu undlader at indtage brød o.s.v. (Atkins) og spiser en
> masse hvidkålssuppe, kan man så ikke tabe sig, hvis man tager et par
> glas Rødvin inden man går i seng.

Hvis rødvinen virker nedsættende på din forbrænding vil der ikke være tale
om andet, end at du taber dig mindre, end du vil gøre uden rødvinen. Så det
hele handler om, at du sandsynligvis taber dig mere UDEN rødvin, men også
taber dig med rødvinen. Og så er ender det i et spørgsmål om, hvad der er
vigtigst for dig. Hvilket kun du ved *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Anette

Dato : 27-01-07 12:18

> [...]
> masse hvidkålssuppe, kan man så ikke tabe sig, hvis man tager et par
> glas Rødvin inden man går i seng. Får en masse piller: Mod blodpropper

Taler du om rødvin, inden du går igang eller under kuren??

Hvis du ikke kan undvære vin, så bør du nok finde en kur/plan, der passer
dig bedre.

Hvis du indtager alkohol dagligt(og så lige inden sengetid!) så reagerer din
krop ikke som den bør. Istedet for at rense ud i det hele, så slås den for
at forbrænde rødvinen...
At du så rent faktisk kan blive temmelig dårlig af at drikke vin, når du
følger hvidkålskuren.... det er nok også værd at tænke over....

Dagligt indtag af rødvin vil ihvertfald hindre/begrænse et Atkins
vægttab.... der er faktisk en grund til at alkohol ikke er tilladt i
starten..... Der er for mange kulhydrater i vinen, og du bør få dine
kulhydrater fra grøntsager.

Kan du FØLGE hvidkålskuren og samtidig drikke rødvin?? NEJ, så snart du
driker alkohol er du ikke på kuren. Så enkelt er det.

Kan du leve af suppe og rødvin og tabe dig? Sikkert, men du vil nok blive
småsvimmel og utilpas - og godt for dit helbred er det ikke.

Anette

Fra : Sabina H.

Dato : 27-01-07 23:51

"Hans Mikkelsen (slet VCNX2)" <bkfoto3@VCNX2mail.dk> wrote in message
> [...]
> masse hvidkålssuppe, kan man så ikke tabe sig, hvis man tager et par
> glas Rødvin inden man går i seng. Får en masse piller: Mod blodpropper

er jeg virkelig den eneste der tænker at en 74 årig hjertepatient på et hav
af medikamenter, måske ikke bør kaste sig ud i en grov kur som
hvidkålssuppen??

jeg ville personligt sige, at vil du gerne prøve suppen, så gør det med
måde, og prøv den på lidt andre præmisser, der ikke roder helt så meget med
dit helbred som den regulære kur gør....
feks ved at bruge den som ren måltidserstatning til et eller to måltider om
dagen, og så bibeholde din normale levevis derudover....

vægttabet vil næppe være så radikalt hurtigt, men væsentligt sundere og med
mindre væsketab.....
--
Knus,
Sabina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-01-07 10:14

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> er jeg virkelig den eneste der tænker at en 74 årig hjertepatient på et
> hav af medikamenter, måske ikke bør kaste sig ud i en grov kur som
> hvidkålssuppen??

Du har da helt ret!

Jeg har faktisk tidligere i denne gruppe postet Rigshospitalets advarsel mod
kuren. Dengang linkede jeg til Rigshospitalets side om kuren, men den side
findes ikke mere. Men her er teksten:

"Vi har i mange år fået talrige forespørgsler på slankekure, der kalder sig
"Rigshospitalets slankekur" eller lignende," siger overlæge Jens Kondrup,
Klinisk Ernæringsenhed på Rigshospitalet. Forespørgslerne kommer både fra
Danmark og fra Sverige, Norge og sågar USA.

"Sandheden er imidlertid, at vi ikke har nogen som helst andel i
udarbejdelsen af de omtalte slankekure. Ingen her hos os har lavet kuren. Og
vi rådgiver derfor heller ikke om kurene."

"De versioner af kuren jeg har analyseret, vil jeg betegne som
ernæringsmæssigt mangelfulde mht. indholdet af vitaminer og mineraler.
Særligt manglen på mineraler kan udgøre en risiko for mennesker med
hjerteproblemer så som forstyrrelser i hjerterytmen. Derfor vil jeg fraråde
disse særligt udsatte at benytte kuren," siger overlæge Jens Kondrup.

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-01-07 22:55

Lisbeth Jacobsen skrev den 28-01-2007 10:13:
> [...]
> kuren. Dengang linkede jeg til Rigshospitalets side om kuren, men den side

Den hedder såmend bare noget andet (amts nedlæggelse you know)

http://www.rigshospitalet.dk/rh.nsf/Content/nyhederfrarigshospitalet1~nyhedsarkiv0~slankekurudenafsender01

den korte udgave: http://shorterlink.com/?6CCEDU

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk