Vægttab uden muskeltab
Fra : grupper.td@gmail.com

Dato : 22-01-07 10:12

Hej!

Jeg er 33 år, 190 cm høj, og vejer 89 kg. Jeg skal gerne tabe mig ca
5-7 kg. I øjeblikket træner jeg en del - spinning og motionsboksning
(4 gange om ugen i alt), og jeg vil gerne tabe mig uden at tabe
muskelmasse.

Jeg er ikke bodybuildertypen - mere markeret end stor. Kan jeg tabe mig
uden at miste min muskelmasse, og hvordan gøres dette bedst? Hvor
meget kan jeg ligge under mit kaloriebehov om dagen? Vil træningen
ikke "fortælle" min krop, at den ikke skal tage af musklerne, idet jeg
jo træner dem?

Kan man forbedre noget i kosten? Spiser rimelig "fornuftigt" og
almindeligt uden slik, kager, chips, sodavand osv.

På forhånd tak,
Thomas

Fra : Anders

Dato : 22-01-07 22:47

>Hvor meget kan jeg ligge under mit kaloriebehov om dagen?
ca. 500 kcal

>Vil træningen ikke "fortælle" min krop, at den ikke skal tage af musklerne,
>idet jeg
>jo træner dem?
Kroppen er vist ikke så smart på det punkt. Muskler er en god kilde til
energi, når kroppen er i energiunmderskud, men hvis du fortsat styrketræner,
så er det meget begrænset, hvad du vil miste.

>Kan man forbedre noget i kosten?
Spis omkring 2 gram protein per kilo kropsvægt

Læs evt. på www.motion-online.dk - der bliver det ofte drøftet.