vægttab - urealistisk?
Fra : bj

Dato : 18-01-07 23:41

Vil tabe 6 kilo, er det urealistisk på 1½mdr.

Ingen tanke for hvordan det skal gøres, men vil blot høre en mening om det
er urealistisk, og selvfølgelig er det jo godt med noget moralsk opbakning
og høre andres mening om det er helt hen i skoven...

mvh
bj

Fra : Marianne

Dato : 18-01-07 23:58

> [...]
> er urealistisk, og selvfølgelig er det jo godt med noget moralsk opbakning
> og høre andres mening om det er helt hen i skoven...

1,5 mdr. er 6 uger - du kan godt tabe 1 kg. pr. uge. Endda uden de store
vanskeligheder. Prøv eksempelvis South Beach eller DDV. De skulle kunne gøre
tricket. (Hermed menes, at du i de 6 kg vil have tabt en del vand).

mvh
marianne

Fra : Anette

Dato : 19-01-07 01:22

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er urealistisk, og selvfølgelig er det jo godt med noget moralsk opbakning
> og høre andres mening om det er helt hen i skoven...

Det kommer jo nok lidt an på din startvægt

Umiddelbart er det ikke umuligt... men hvis det er de eneste kilo der er i
overskud på din krop, så kan de godt være stædige...
Find en plan og følg den.

Anette

Fra : bj

Dato : 19-01-07 19:23

"Anette" <asin@notthisway.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Umiddelbart er det ikke umuligt... men hvis det er de eneste kilo der er i
> overskud på din krop, så kan de godt være stædige...

j, det er reelt set nok de sidste kilo der er i overskud, så kan godt høre
det bliver hårdt, men er klar på det. har lavet en slagplan med start
imorgen..med udgangspunkt i grøntsager, magert kød (kylling, kallkun) og
fisk (al slags fisk + forskellige olier til at smøre kroppen. Har læst at
man skal huske at have olie/fedt, af det rigtige, for at kunne tabe sig.

Jeg må se det som en lidt længervarende opgave, da jeg i min fritid bruger
en del tid på sport og jeg skal jo oså ha noget at yde af...men hellere
lidt længere om at nå i mål end ikke nå målet

God weekend
bj

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-01-07 12:17

bj skrev den 19-01-2007 19:23:

> [...]
> man skal huske at have olie/fedt, af det rigtige, for at kunne tabe sig.

///af det rigtige/// er - svjh - planteolier fx olivenolie eller
rapsolie.
Og hvis man følger DDV-konceptet er det 15 gram pr. dag, så ///af det
rigtige/// er også i mængder

> Jeg må se det som en lidt længervarende opgave, da jeg i min fritid bruger
> en del tid på sport og jeg skal jo oså ha noget at yde af...men hellere
> lidt længere om at nå i mål end ikke nå målet

Sport er jo en god ting.....er det af den sveddryppende slags, hvor man
pisker der ud af fx løb eller cykling? eller mere
styrketræning-orienteret, hvor man ikke nødvendigvis skal svede som en
hest for at træne?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : bj

Dato : 20-01-07 21:59

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pisker der ud af fx løb eller cykling? eller mere
> styrketræning-orienteret, hvor man ikke nødvendigvis skal svede som en

det er cykling og faktisk også list styrketræning af nedre ryg og benmuskler
som jeg dyrker

mvh
bj

Fra : SpookiePower

Dato : 22-01-07 22:00

Jeg kørte engang som grøntcykelbud. Da jeg startede
vejede jeg 88 kg. Efter 6 uger vejede jeg 72 kg.
Vi cyklede ca 110 km om dagen, så dit tab kan
godt lade sig gøre.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-01-07 22:32

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kørte engang som grøntcykelbud. Da jeg startede
> vejede jeg 88 kg. Efter 6 uger vejede jeg 72 kg.
> Vi cyklede ca 110 km om dagen, så dit tab kan
> godt lade sig gøre.

16 kilo på 6 uger. Det var meget *S*
Det er jo lidt over 3 kilo om ugen.

Man siger, at 1 kilo fedt svarer til 7.000 kalorier. Vil man tabe 1 kilo om
ugen skal man altså "bare" forbrænde 1.000 kalorier mere om dagen, end man
indtager.

3 kilo om ugen er lig med 21.000 kalorier om ugen.
Arbejder man fem dage, er det 4200 kalorier på en arbejddag.

Og det svarer til 600 kalorier i timen. Hvilket passer meget godt med, hvad
man forbrænder på en times cykling.

Man skal med andre ord bare finde sig et job som cykelbud.

Post Danmark mangler bude! *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : SpookiePower

Dato : 23-01-07 17:16

Det bedste ved det hele var at man kunne spise alt det man ville.
Jeg fik nogle gange bla 3 romkugler + 3 træstammer til
frokost, om onsdagen var der to onsdagssnegle, og hverdag
drak jeg ca 3 liter sodavand + alm postevand. Om morgene
fik jeg kellogs frosties med sukker og cacaomælk. Det var
gode tider de to år jeg kørte som cykelbud. Da jeg så stoppede
fik jeg ikke lige lagt de dårlige vaner fra mig med det samme,
så jeg steg fra 72 kg til 100 kg på lidt under et år.

Fra : bj

Dato : 23-01-07 22:29

[...]

Ja, det med de dårlige vaner bliver hængede længere end man lige tror eller
rettere håber på.

PÅ med vanten og igang længere er den ikke...110km om dagen tja, afsted med
mig

bj

Fra : Michael Holm

Dato : 27-03-07 16:00

Hej Bj,

Det kommer jo meget an på hvor meget du har at tabe af. Som regel er det
svære at komme af med 6 kg. end
20 kg. - sådan målt i antal tabte kg. pr. månede. Men som jeg skrev i en
anden tråd i det her forum så har jeg
netop smidt 7 kg. på 27 dage - ved hjælp af Figu Aktiv kuren - uden sult,
uden afsagn og uden lysten til søde sager.

Men du kan jo sende mig en email på michael654321@gmail.com hvis du vil have
en dialog om Figu Aktiv.

Mvh

Michael Holm

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-03-07 16:16

Michael Holm skrev den 27-03-2007 16:59:

> Men du kan jo sende mig en email på michael654321@gmail.com hvis du vil have
> en dialog om Figu Aktiv.

Fortæl fortæl.

kan du fortælle om andet end hvad man kan finde ved at google efter det
temmelig suspekte produkt: FIGU aktiv.

Fx kunne jeg godt tænke mig at vide mere om påstanden om, at overvægtige
kun kan forbrænde energi fra sukkeret.

------------
Overvægtige har et stofskifteproblem, dvs. de optager kun energi, gennem
forbrændingen af sukkeret. De forbrænder slet ikke det fedt, der er i
kroppen. Ved at leve af det her i 3 dage, tvinger man kroppen til at gå
fra sukkerforbrænding til fedtforbrænding. Det er vigtigt, at dette her
bliver gennemført konsekvent i de 3 dage.
------------
fra
http://www.hstrading.dk/catalog/product_info.php?cPath=14&products_id=767

Og hvad er det dog for slagge- og affaldsstoffer som er deponeret i
kroppen?

-------------
Yderlige skal man skaffe sig af med slagge- og affaldsstofferne i
kroppen. Det kan man gøre med en urtete som hedder FiguAktiv faste-te
som du også kan købe ved os.
Ved hjælp af denne te opløser man slagge- og affaldsstofferne, som er
deponeret i kroppen. Sideløbende skal man drikke 2-3 liter vand, for at
få udskilt slagge- og affaldsstofferne. De første 3 dage er de vigtigste
hvor du kun tager Figu Aktiv.
fra samme side som før.

Hvorfor har du ikke fortalt om de ganske horrible priser som er på
produktet? 349 kroner for 450 milliliter.

svar gerne her i forum, hvis du har noget at fortælle vedrørende de
påstande som florerer omkring "FIGU aktiv"-konceptet.