Problemer med Cybercitys IP adresser
Fra : Den

Dato : 06-02-07 20:24

Jeg har fast IP adresse ved CC men kan se, at min adresse er listet hos
http://www.robtex.com/rbls/ hos http://dynablock.njabl.org/ - bare pga. den
står listet som værende DHCP. Der er intet jeg kan gøre ved det - DynaBlock
skriver dette, http://dynablock.njabl.org/remove.html og Cybercitys tekniske
support afviser at de kan gøre noget som helst ved det.

Jeg har min egen mailserver stående og vil gerne selv stå for afsendelse af
posten, så hvad kan jeg gøre for at løse mit problem - ud over at skifte
udbyder, hvilket jeg kraftigt overvejer (også pga. andre irriterende ting
ved CC)?

Fra : Hans

Dato : 06-02-07 20:41

Den wrote:
> [...]
> afsendelse af posten, så hvad kan jeg gøre for at løse mit problem -
> ud over at skifte udbyder, hvilket jeg kraftigt overvejer (også pga.

Hvis CC ikke kan ændre din Reverse DNS, så kan du ikke gøre meget andet end
at skifte ISP. Det er ganske rigtigt ikke CC's problem at andre anvender
disse RBL's.

På TDC's pro forbindelser kan det lade sig gøre at få ændret Reverse DNS, så
det var måske en mulighed at skifte til dem.

Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-02-07 22:02

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> crashed Echelon writing

> Hvis CC ikke kan ændre din Reverse DNS, så kan du ikke gøre meget
> andet end at skifte ISP. Det er ganske rigtigt ikke CC's problem at
> andre anvender disse RBL's.

CC kræver man har Global IP for reverse DNS.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-02-07 20:32

Bjarke Andersen skrev:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> crashed Echelon writing

> CC kræver man har Global IP for reverse DNS.

Vist nok endda GlobalIP+ med DomainService. Alt i alt en ret dyr løsning.

--
Mvh. Jesper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-02-07 22:00

"Den" <den_nospam_X123@gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> det - DynaBlock skriver dette, http://dynablock.njabl.org/remove.html
> og Cybercitys tekniske support afviser at de kan gøre noget som helst

Hvorfor skal CC gøre noget ved det? Adressen er jo stadig DHCP adresse,
bare tildelt fast samme kunde.

> [...]
> afsendelse af posten, så hvad kan jeg gøre for at løse mit problem -
> ud over at skifte udbyder, hvilket jeg kraftigt overvejer (også pga.

Hvad giver ovenstående af problem for dig? Hvis det er fordi dine mails
bliver blokeret, må du jo bede modtager om at bruge en mere retvisende
liste eller whiteliste dig.

--
Bjarke Andersen

Fra : Madsen58

Dato : 07-02-07 22:20

Den wrote:
> [...]
> afsendelse af posten, så hvad kan jeg gøre for at løse mit problem -
> ud over at skifte udbyder, hvilket jeg kraftigt overvejer (også pga.

Hvad mener du problemet er med den IP ?
http://www.robtex.com/rbls/212.242.245.188.html
--
Hilsen Madsen

Fra : Den

Dato : 07-02-07 22:50

> Hvad mener du problemet er med den IP ?
> http://www.robtex.com/rbls/212.242.245.188.html

Tjaa, det var da et godt spørgsmål. Cybercity må have fixet problemet, for
den stod listet hos DynaBlock i går.
Interessant.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 08-02-07 21:31

"Den" <den_nospam_X123@gmail.com> wrote in message

> Tjaa, det var da et godt spørgsmål. Cybercity må have fixet problemet, for
> den stod listet hos DynaBlock i går.
> Interessant.

Er vel alt andet lige ikke CC's problem at nogen bruger en useriøs RBL
liste?

Fra : Den

Dato : 08-02-07 23:28

> Er vel alt andet lige ikke CC's problem at nogen bruger en useriøs RBL
> liste?

Hvis det er mit problem, er det vel også CC's problem? De må da være
interesseret i, at jeg har så positiv en oplevelse ved dem som muligt? Især
når det er fuldstændigt gratis for dem, at løse mit problem!

Fra : Hans

Dato : 08-02-07 23:59

Den wrote:

> [...]
> interesseret i, at jeg har så positiv en oplevelse ved dem som
> muligt? Især når det er fuldstændigt gratis for dem, at løse mit

Sådan spiller klaveret altså ikke. Hvis du ønsker at undgå at havne i
diverse RBL's på grund af CC's struktur af PTR-Records, så må du enten vælge
at bruge CC's smtp, eller vælge et andet abonnement som passer bedre til
dine behov.

Du kan ikke forlange at en ISP skal tage alle mulige forbehold, for at undgå
at deres kunder havner i diverse RBL's som aldrig burde have været anvendt.

Hans