cybercity solo og musimi
Fra : Leif Neland

Dato : 02-02-07 00:01

Jeg har lidt svært ved at finde info på www.cybercity.dk.

Jeg har bestilt Cybercity solo, men det er blokeret af at jeg allerede har
adsl på det kobber, så inden jeg afbestiller den gamle adsl, vil jeg lige
sikre mig et par ting:

Jeg har ip-telefoni hos musimi, og det vil jeg fortsætte med, ikke noget
cybercity telefoni.

Jeg har ikke fået nogen router, og det er heller ikke specificeret på
ordrebekræftelsen.

Er der nogen forhindringer for f.ex. ip-telefoni fra andre ydbydere?

Får man en fast ip-adresse?

Kan man undgå cybercitys router; blot have et modem, og have
routerfunktionaliteten i min egen router/firewall?

Eller konfigurere cybercitys router, så den blot hælder alt igennem til en
ip på indersiden?

Leif

Fra : René Sørensen

Dato : 02-02-07 13:56

Leif Neland wrote:
> [...]
> sikre mig et par ting:
>
> Jeg har ip-telefoni hos musimi, og det vil jeg fortsætte med, ikke noget

Ingen problem

> Jeg har ikke fået nogen router, og det er heller ikke specificeret på
> ordrebekræftelsen.

Router følger med hos CC. Det har jeg i hvert fald.

> Er der nogen forhindringer for f.ex. ip-telefoni fra andre ydbydere?

Nej

> Får man en fast ip-adresse?

Jeps

> Kan man undgå cybercitys router; blot have et modem, og have
> routerfunktionaliteten i min egen router/firewall?

Jeps jeg har min egen router (billion 7402 vgl) sat til CC solo. Men jeg
har fået brev fra CC om at de ændrer netværk. Så om jeg kan blive ved
med at bruge den ved jeg ikke. Jeg har fået en ny zyxel fra CC. Men
bruger den ikke så længe jeg kan bruge min egen.

> Eller konfigurere cybercitys router, så den blot hælder alt igennem til en
> ip på indersiden?

Har jeg ingen erfaringer med

> Leif

René Sørensen

Fra : andy

Dato : 02-02-07 23:03

René Sørensen skrev:

> [...]
>
> Har jeg ingen erfaringer med

> René Sørensen

Eller konfigurere cybercitys router, så den blot hælder alt igennem til

Så vidt jeg er informeret så kan du ikke udmilbart som standart.
Men de har et tillægsprudukt som skulle gøre så det er muligt.
Mener det koster ca 100 pr md.

Fra : Georg Sluyterman

Dato : 03-02-07 02:11

andy wrote:
> [...]
>

> Så vidt jeg er informeret så kan du ikke udmilbart som standart.
> Men de har et tillægsprudukt som skulle gøre så det er muligt.

Det hedder global IP, og koster 125 kr. om måneden, hvilket er /ret/ dyrt.

Da jeg var kunde hos cybercity var jeg også ret irrieret over at jeg
ikke bare kunne få et modem, og så slippe for deres #¤%&/-router.
Hvis man da i det mindste kunne få global-IP for f.eks. 25 kr. og ikke
125 kr., så var det også ok.

--
Vh. Georg

Fra : rl

Dato : 03-02-07 19:56

> Det hedder global IP, og koster 125 kr. om måneden, hvilket er /ret/ dyrt.

Jeg får snart Solo 8 mbit. Er der en begrænsning hvis man ikke har Global IP
? Jeg har webspeed nu, og det jeg har kørende som server vrker fint. Gør det
ikke også det med Cybercity ?

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Georg Sluyterman

Dato : 03-02-07 21:00

rl wrote:
> Jeg får snart Solo 8 mbit. Er der en begrænsning hvis man ikke har Global IP
> ? Jeg har webspeed nu, og det jeg har kørende som server vrker fint. Gør det
> ikke også det med Cybercity ?

Jeg har ikke prøvet Solo, men var dog CC-kunde indtil for ½ år siden.
Hvis du blot forwarder port 80, så burde det fungere. Det gjorde det i
hvert fald hos mig, og kan ikke lige se hvorfor det skulle være
anderledes for Solo.

Det ville være rart, hvis du ikke fyldte dit indlæg op med reklame for
anti-spam-software

--
Vh. Georg

Fra : rl

Dato : 04-02-07 13:21

> [...]
> Hvis du blot forwarder port 80, så burde det fungere. Det gjorde det i
> hvert fald hos mig, og kan ikke lige se hvorfor det skulle være

Ok, jeg bruger også andre porte, men det er altså ikke noget problem ? Jeg
kører ikke mailserver.

> Det ville være rart, hvis du ikke fyldte dit indlæg op med reklame for
> anti-spam-software

Det var der ikke før jeg sendte. Det er der heller ikke nu, så det må være
noget spamfighter selv sætter på når jeg sender. Men ja spamfighter, det er
jo ikke smart på nyhedsgrupper.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-02-07 14:12

rl wrote:

> Det var der ikke før jeg sendte. Det er der heller ikke nu, så
> det må være noget spamfighter selv sætter på når jeg sender. Men
> ja spamfighter, det er jo ikke smart på nyhedsgrupper.

Og nu gjorde du det igen....
Der er tre acceptable løsninger
1) Betal for SPAMgenerator
2) Afinstaller SPAMgenerator
3) Brug forskellige klienter til mail og news

--
Jesper Lund

Fra : Georg Sluyterman

Dato : 04-02-07 14:59

Jesper Lund wrote:
> Og nu gjorde du det igen....
> Der er tre acceptable løsninger
> 1) Betal for SPAMgenerator
> 2) Afinstaller SPAMgenerator
> 3) Brug forskellige klienter til mail og news

I den forbindelse kan jeg anbefale Thunderbird. Den har faktisk nogle
ret gode spamfiltre, og så er det frit software (open source).

--
Vh. Georg

Fra : andy

Dato : 07-02-07 19:32

Georg Sluyterman skrev:

> [...]
> anderledes for Solo.
>
> Det ville være rart, hvis du ikke fyldte dit indlæg op med reklame for

Hvis jeg skal være ærlig. Så er alting lidt bøvlet når det benytes genem
en roughter. hvis jeg var dig vil jeg kige efter et selskab hvor dette
ikke er sådan. ved godt det er lidt dyre, Men min forbindelse ved c & c
er bestemt for langsom i fordhold til det lovede. Men kan ikke komme ud
af det lige p.t og c&c er lige glad når de har prøvet 2 gange og de
ikke, kan finde fejlen må jeg selv finde den.

Fra : rl

Dato : 07-02-07 22:11

> [...]
> det lige p.t og c&c er lige glad når de har prøvet 2 gange og de ikke, kan

Hvis det var et svar til mig, så bruger jeg en router i forvejen, så det er
ikke der problemet ligger. Det er mere om der er åbent for alt ligesom hos
de andre ISP'er.

Jeg beklager min reklame-signatur, men de arbejder på sagen, så jeg slipper
for den i outlook express, da jeg kun bruger den til news og ikke mail. Til
mail bruger jeg den rigtige Outlook. Det burde da være muligt at bestemme
hvilket program det skal bruges i, i stedet for at køre automatisk.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 08-02-07 00:47

rl skrev:
> [...]
> mail bruger jeg den rigtige Outlook. Det burde da være muligt at bestemme
> hvilket program det skal bruges i, i stedet for at køre automatisk.

Kan du ikke bruge en af de andre 117 programmer til news og evt. mail ?
(søg på f.eks. på tucows.com eller prøv thunderbird)

Dårlig reklame for et produkt når den selv laver sin egen "spam-reklame"

Og kan du ikke bare afinstallere SPAMfighter?
thunderbird har i øvrigt noget spamhåndtering indbygget
er gratis og hænger ikke spam på ens mails...

> Jeg beskyttes af den gratis **censureret** til privatbrugere.

Fra : rl

Dato : 08-02-07 02:57

> Kan du ikke bruge en af de andre 117 programmer til news og evt. mail ?
> (søg på f.eks. på tucows.com eller prøv thunderbird)

Jo, nu fik jeg installeret Thunderbird. Det ser jo ok ud.

> Dårlig reklame for et produkt når den selv laver sin egen "spam-reklame"

Ja, det er smart at de selv laver spam