timeout
Fra : Martin

Dato : 28-01-07 20:05

Ved download af filer i størrelsen 100 - 650 Mb går processen istå på et
tidspunkt med en dialogbox:
"Der er sket en timeout i handlingen."

Det er en 2Mbit TDC forbindelse med en speedstream 2601 router - har lidt
den mistænkt.

Det sker for alle klienter (xp-pro, Fedora 5) der er tilsluttet routeren.

Nogle forslag til problemløsning?

Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-01-07 20:26

Martin skrev:

> Nogle forslag til problemløsning?

Opera har indbygget at man kan genoptage en afbrudt hentning. Man
kan også selv pause processen og så genoptage.

--
Bertel

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-01-07 20:31

Martin wrote:

> Det er en 2Mbit TDC forbindelse med en speedstream 2601 router -
> har lidt den mistænkt.

Hvad sker der hvis du kører uden om routeren?

--
Jesper Lund

Fra : Martin

Dato : 28-01-07 21:50

> Jesper Lund wrote
> Hvad sker der hvis du kører uden om routeren?

PCén får ikke en ip hvis den tilsluttes direkte til ADSL modem´et.

Martin

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-01-07 22:07

Martin wrote:

> PCén får ikke en ip hvis den tilsluttes direkte til ADSL modem´et.

Er din PC sat til at modtage IP via DHCP, eller er det fast IP?

--
Jesper Lund

Fra : Martin

Dato : 28-01-07 22:13

> Er din PC sat til at modtage IP via DHCP, eller er det fast IP?

I routeren 2601 står der: Dynamisk IP adresse (DHCP klient) men jeg betaler
og får fast IP.

Den ene pc står til manuel fast IP - de to andre via DCHP serveren i
routeren. Alle 3 får timeout ved store downloads.

Undskyld jeg skrev til dig direkte - det var en fejl.

Martin

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-01-07 22:18

> I routeren 2601 står der: Dynamisk IP adresse (DHCP klient) men jeg betaler
> og får fast IP.

Ja. DHCP er en dynamisk protocol, men man kan jo godt binde en bestemt
macadresse til et bestemt IP#

Thomas

Fra : Martin

Dato : 28-01-07 22:35

"Thomas S. Iversen" skrev i en meddelelse

> Ja. DHCP er en dynamisk protocol, men man kan jo godt binde en bestemt
> macadresse til et bestemt IP#
>
> Thomas
> --

Ja, nu prøver jeg at tildele routeren den faste ip, istedet for DCHP fra
tdc.

Martin

Fra : KsNa

Dato : 28-01-07 22:56

"Martin" <martinkristensen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, nu prøver jeg at tildele routeren den faste ip, istedet for DCHP fra
> tdc.

Brug DHCP.
Du skal fjerne routeren og vente til leasetime udløber og IP-adr. frigøres,
før du kan tilslutte andet udstyr, det kan være op til en time.
Du kan også selv frigøre IP-adr. fra routeren.

Mvh
Kim

Fra : Martin

Dato : 30-01-07 00:06

> [...]
> frigøres, før du kan tilslutte andet udstyr, det kan være op til en time.
> Du kan også selv frigøre IP-adr. fra routeren.

Har nu prøvet med en nyere router Netgear og der er ingen timeout - har lige
hentet hele Fedora Core 6 iaften

Martin

Fra : KsNa

Dato : 30-01-07 15:46

> Har nu prøvet med en nyere router Netgear og der er ingen timeout - har
> lige hentet hele Fedora Core 6 iaften

Du kan se leasetime for WAN siden af din Netgear Router ved, at vælge
Routerstatus og derefter knappen "Connetions Status" der kan du også
frigøre/forny din DHCP-tildelte IPadr.

Mvh
Kim