Nyhedsgrupper på Tele2
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-01-07 15:26

Jeg søger en ny ADLS udbyder og har kik på Tele2. og Fullrate. Jeg kan se at
ingen af dem får den bedste optale, men hvordan ligger det med Tele2's
nyhedsgrupper. Hvormange er der og er der binære grupper ?

Kan I evt anbefale en 2 MB/sek udbyder i prisklassen omkring 300 kr ?

CyberCity har jeg haft for nogle år siden og det var ikke et positiv
bekendtskab.

Bopæl: København N

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-01-07 20:03

Michael Lund Sørensen wrote:

> ligger det med Tele2's nyhedsgrupper. Hvormange er der og er der
> binære grupper ?

Takket være APG skal retention i de binære grupper være begrænset til
ganske få dage, så hvis man har interesse for det binære indhold, kan
man ligeså godt kigge sig om efter et udenlandsk newsserver. Det behøver
ikke at koste særligt meget. Jeg har også tit set folk klage over
completion hos de danske ISPers newsservere.

Tekstgrupper kan man få billigt mange steder, typisk gratis (eller et
beskedent beløb). Derfor ville jeg ikke vælge ISP ud fra om der følger
nyhedsgrupper med eller ej.

--
Jesper Lund

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-01-07 21:34

Jesper Lund wrote:

> [...]
>
> Tekstgrupper kan man få billigt mange steder, typisk gratis (eller et
> beskedent beløb). Derfor ville jeg ikke vælge ISP ud fra om der følger

Hej Jesper, nej det vil på ingen måde være afgørende, men jeg vil bare
undersøge alle mulighederne.

Fra : Pico

Dato : 26-01-07 23:57

Michael Lund Sørensen wrote:

> Hej Jesper, nej det vil på ingen måde være afgørende, men jeg vil bare
> undersøge alle mulighederne.

Jeg har nu i et års tid haft Cph-Metronet http://www.cph-metronet.dk/ og
nogle af mine bekendte har det også. Vi er godt tilfredse, jeg mener kun
linien har været nede 2 - 3 gange i den tid og det var kortvarigt.
Hvis du ser på deres forside virker det nærmest som om de kun har 24 mbit
hastighed, men klik lidt længere og du vil finde 8 mbit til kr. 295 mdr.
Pico

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-01-07 20:33

Pico wrote:

> [...]
> har 24
> mbit hastighed, men klik lidt længere og du vil finde 8 mbit til kr.

Tak det lyder som et godt tilbud! Jeg kikker på det.

Fra : Jesper

Dato : 27-01-07 13:26

On Thu, 25 Jan 2007 20:02:46 +0100, Jesper Lund wrote:

> Takket være APG skal retention i de binære grupper være begrænset til
> ganske få dage...

Huh? Har APG haft deres små advokat-snuder fremme med hensyn til news
server retention? Har du evt. et link til mere info vedrørende dette?

Fra : Niklas Petersen

Dato : 28-01-07 15:02

Jesper wrote:

> Huh? Har APG haft deres små advokat-snuder fremme med hensyn til news
> server retention? Har du evt. et link til mere info vedrørende dette?
Jeg tvivler på at APG har noget med det at gøre. At drive en newsserver
med hæderlig binær retention kræver store mængder storage og trafik.
Sagt kort: det er dyrt. Jeg tror snarere dét er grunden til at udbyderne
ikke ønsker at tilbyde det.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 28-01-07 15:39

On Sun, 28 Jan 2007 15:01:57 +0100, Niklas Petersen wrote:

> [...]
> med hæderlig binær retention kræver store mængder storage og trafik.
> Sagt kort: det er dyrt. Jeg tror snarere dét er grunden til at udbyderne

For et par år siden nedskar TDC retentionen til 2 dage i de binære NG
med begrundelsen at APG kunne forlange indlæg fjernet indenfor 2 dage
og det derfor var nemmere at fjerne alle indlæg efter knap 2 dage.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Jesper

Dato : 28-01-07 21:04

On Sun, 28 Jan 2007 15:38:45 +0100, Bruno Christensen wrote:

> For et par år siden nedskar TDC retentionen til 2 dage i de binære NG
> med begrundelsen at APG kunne forlange indlæg fjernet indenfor 2 dage...

Kan de virkelig det?

I USA har de jo deres famøse DMCA som indeholder den slags paragraffer
med diverse tidsfrister, men jeg har aldrig hørt om noget i denne retning
i dansk lov. Det lyder lidt besynderligt i mine ører...

Fra : Bruno Christensen

Dato : 29-01-07 03:09

On Sun, 28 Jan 2007 21:04:06 +0100, Jesper wrote:

> [...]
> med diverse tidsfrister, men jeg har aldrig hørt om noget i denne retning
> i dansk lov. Det lyder lidt besynderligt i mine ører...

Det var den begrundelse der blev anført i TDCs interne nyhedsgrupper.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-01-07 17:58

Jesper wrote:
> [...]
> med diverse tidsfrister, men jeg har aldrig hørt om noget i denne
> retning i dansk lov. Det lyder lidt besynderligt i mine ører...

Ikke desto mindre var det begrundelsen. Jeg tror heller ikke der direkte
står noget i nogen lovgivning, APG har (igen) vist bare gjort et godt stykke
lobby-arbejde.

Søren

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-01-07 21:42

On Thu, 25 Jan 2007 15:25:34 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<duer-ikke@gromit.dk> wrote:

> Kan I evt anbefale en 2 MB/sek udbyder i prisklassen omkring 300 kr ?

Har du set på CyberCity Solo? Det er da nede i det prisniveau, du
eftersøger.

> CyberCity har jeg haft for nogle år siden og det var ikke et positiv
> bekendtskab.

Hvad var ikke positivt?

Du efterspørger lavpris, og der er altså ikke en direkte sammenhæng
mellem en meget lav pris og masser af funktionalitet og fantastisk god
ydelse...

> Bopæl: København N

Well, så har du da i det mindste meget at vælge imellem.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert