mail Server spørgsmål
Fra : Jesper G Nielsen

Dato : 11-01-07 18:53

Hej

Jeg har købt mig en ældre ibm-Eserver 220x og vil gerne køre mail server på
denne.

Jeg sidder på en 2048/512 adsl fra TDC med en NETGEAR wgr614 trådløs router.
Jeg har 3 stk pc's tilsluttet til forskellige brugere i huset, og en server
stående.
Kører DHCP fra routeren, er det godt nok, eller skal det ændres til fast ip?
Har statisk ip fra TDC på WAN siden.

Havde tænkt mig at bruge den pop3 service som er indbygget i Windows2003
server.

Skal jeg åbne for nogle porte i denne router for at min server kan
modtage/hente post ?

Jeg har oprettet et domain ude på nettet lavet DNS og MX record. til min WAN
IP, det er sikker ikke rigtigt for jeg kan jo risikere at få en anden wan ip
hvis jeg genstarter routeren.

Kan noget hjælpe mig videre, eventuelt med en guide på dansk :)

Al hjælp er meget velkommen...
--
Med venlig Hilsen

Jesper Godsk Nielsen
Jelsvej 27
6630 Rødding
tlf:74842285/26132285

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-07 19:35

se http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6003

Fra : Jesper G Nielsen

Dato : 11-01-07 20:20

<>> Jeg har købt mig en ældre ibm-Eserver 220x og vil gerne køre mail server

> se http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6003

Ok, ja der var lidt mere hjælp - tror nu ikke jeg behøver en fast ip(koster
40.-pr måned), har hørt det er muligt uden(dynDNS).

men ellers er andre links stadig velkomne, tak....
/jesper