Konvertering til basislinie i forbindelse ~
Fra : Jacob Nielsen

Dato : 29-12-06 23:57

Hej

Jeg er ved at få flyttet mine ISDN telefonnumre til Telsome, og er i den
forbindelse stødt ind i et problem, selvom jeg har fulgt anvisningerne
fra Telsome til punkt og prikke.

Jeg er interesseret i at beholde min ADSL forbindelse hos TDC efter at
mine fatnetnumre bliver flyttet til Telsome, og jeg skulle derfor have
konverteret min linie til en basislinie.

Så er problemet bare at TDC siger at de ikke kan lave en konvertering.
De vil i stedet lave en komplet nedtagning af min ADSL hvorefter jeg så
skal bestille en nyoprettelse. Er det virkelig nødvendigt at gribe det
sådan an? Det virker temmelig underligt eftersom jeg er kunde hos TDC i
dag, og også gerne vil være det, når mine fastnetnumre er flyttet, så
synes jeg at det burde være logisk at gennemføre den slags ændringer
rent administativt.

Er der nogen der ved hvor man skal ringe hen, for at komme til at snakke
med nogen hos TDC, som har check på hvad man gør når man får flyttet
sine fastnetnumre til en IP-telefoni udbyder? 80 80 80 10 er forsøgt.

Jacob Nielsen
J@cob.cc

Fra : KsNa

Dato : 30-12-06 00:07

"Jacob Nielsen" <J@cob.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> med nogen hos TDC, som har check på hvad man gør når man får flyttet sine
> fastnetnumre til en IP-telefoni udbyder? 80 80 80 10 er forsøgt.

Måske fordi at du ikke kan få en basislinie på ISDN-tekniken, på en
basislinie er ADSL-en teknisk som til en alm. telefonlinie - bare uden den
alm. telefon.

Mvh
Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-12-06 00:15

KsNa skrev:

> Måske fordi at du ikke kan få en basislinie på ISDN-tekniken

ISDN kører på almindeligt kobber, og man kan frit konvertere
mellem POTS og ISDN. Så det kan ikke være en begrænsning.

--
Bertel

Fra : N

Dato : 30-12-06 01:28

> ISDN kører på almindeligt kobber, og man kan frit konvertere
> mellem POTS og ISDN. Så det kan ikke være en begrænsning.

Det er faktisk korrekt at man ikke kan beholde en ISDN-ADSL efter
konvertering til bærelinie.
Hvorfor ved jeg ikke, men fakta er, at en konvertering til PSTN er
nødvendig. Det er forretningsbetingelserne !
I Do Not Know Why !

Men btw, så er båndbredde på PSTN langt bedre end på ISDN.
Husk på at en ISDN-ADSL først får tildelt frekvenser efter 160 kHz, hvor en
PSTN starter ved 20 kHz.
Man har nemmere ved at lå længere væk med højere hastighed.

Allan

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 04-01-07 16:04

N skrev:
> [...]
> Hvorfor ved jeg ikke, men fakta er, at en konvertering til PSTN er
> nødvendig. Det er forretningsbetingelserne !

Okay, det forklarer jo så hvorfor min ISDN bliver nedtaget. Efter flere
samtaler med med TDC lader det så til at jeg skal gøre følgende:

1) Betale oprettelse af en ny line (950 kr)
2) Betale oprettelse af ADSL på ny (695 kr)

for at få en basislinie hvor min ADSL kan køre på. Jeg synes jo at det
er lidt underligt at jeg skal betragtes som helt ny kunde, når jeg har
været TDC kunde i mange år. Det hænger i hvert fald ikke sammen med det
jeg fik at vide, da jeg ringede til TDC inden jeg satte skiftet til ip
telefoni i gang, for dengang fik jeg oplyst at det ville koste knapt 500
kr for at få ADSL over på en basislinie.

Jacob Nielsen
J@cob.cc

Fra : Niklas Petersen

Dato : 04-01-07 16:38

Jacob Nielsen wrote:
> [...]
>
> 1) Betale oprettelse af en ny line (950 kr)
> 2) Betale oprettelse af ADSL på ny (695 kr)

Du kunne jo overveje en anden udbyder, såfremt det muligt. Har selv lige
fået oprettet Fullrate, uden at jeg havde en eksisterende telefon. Jeg
er forholdsvis sikker på at Fullrate og Cybercity begge tager 695,- for
en nyoprettelse af en bærelinie, plus henholdsvis 99,- og 199,- for
oprettelse af internet. Samtidig sparer du vist også de 40,-/md som TDC
tager for en bærelinie.

Fra : KsNa

Dato : 30-12-06 13:16

> ISDN kører på almindeligt kobber, og man kan frit konvertere
> mellem POTS og ISDN. Så det kan ikke være en begrænsning.

Der ingen teknisk begrænsning ved at lave en bærelinie men ISDN-teknikken,
men med en bærelinie er der ikke brug for ISDN-udstyret(så var det ikke en
bærelinie), så det kan være for at gøre det nemmere at administrere, at det
kun kan fås med PSTN- teknikken, samtidig kan ADSL med PSTN-teknikken række
længere væk fra centralene.

Mvh
Kim