TDC Professionel: Linksys WAG200G probleme~
Fra : Henrik

Dato : 20-12-06 14:43

Hej NG,
jeg har problemer med at få nedenstående router med modem til af fungere med
TDC professionel ADSL. Jeg kan simpelthen ikke få hul igennem til nettet.

http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=WAG200G-EU&goto=productinfo&conceptbutik=

Formålet med købet af den trådløse router med indbygget modem var
selvfølgelig at "spare" Speedstream 4100 modemmet væk, så jeg kun havde en
kasse stående.

Jeg har forsøgt at konfigurere modemmet utallige gange og jeg har desværre
ikke erfaring med dette, så jeg har svært ved at fejlsøge. Jeg har tastet
alle oplysninger fra TDC ind i modemmet, men det virker bare ikke.

Har det noget at sige, at jeg forinden havde været på nettet med det gamle
modem?

Håber nogle kan henvise til en opsætningsguide for jeg har intet brugbart
kunne finde på nettet.

Alternativt skal routeren retur, hvis den ikke fungerer med TDC. Må håbe de
vil tage den retur selvom jeg har taget folien af kassen for at afprøve den.

Mvh
Henrik

Fra : Allan J

Dato : 20-12-06 17:19

Henrik har bragt dette til verden:
> [...]
> vil tage den retur selvom jeg har taget folien af kassen for at afprøve den.

Fabriksinfo findes på denne link, bla en quick install guide.
http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=DK%2FLayout&cid=1149562535734&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Fra : Hans

Dato : 20-12-06 18:59

Henrik wrote:

> [...]
> desværre ikke erfaring med dette, så jeg har svært ved at fejlsøge.
> Jeg har tastet alle oplysninger fra TDC ind i modemmet, men det
Hvordan ser din opsætning helt nøjagtig ud?

> Har det noget at sige, at jeg forinden havde været på nettet med det
> gamle modem?

Nej - Ikke på BB Pro.

Hans

Fra : KsNa

Dato : 20-12-06 19:41

> Hvordan ser din opsætning helt nøjagtig ud?

> Nej - Ikke på BB Pro.

Heller ikke hvis det er en forbindelse med DHCP FAST IP?

Mvh
Kim

Fra : Hans

Dato : 20-12-06 19:42

KsNa wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Heller ikke hvis det er en forbindelse med DHCP FAST IP?

Nej.

Hans

Fra : KsNa

Dato : 20-12-06 19:59

> Nej.

Vil det sige, at leasetime ikke findes på BB Pro, selvom IP-adr. tildeles
via DHCP.

Mvh
Kim

Fra : Hans

Dato : 20-12-06 20:07

KsNa wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Vil det sige, at leasetime ikke findes på BB Pro, selvom IP-adr.
> tildeles via DHCP.

Jo, men centralen registerer åbenbart ændret mac-adresse og tildeler
herefter en ny lease, hvilket er vældig praktisk hvis udstyret skal skiftes
i en fart, så man ikke skal stå og rode med release af ip, hvilket ikke alle
routere kan.

Jeg ved ikke hvordan det fungerer på medarbejder BB, men de steder jeg har
været med BB pro, dhcp eller statisk, fungerede det som jeg lige har
beskrevet.

Hans

Fra : KsNa

Dato : 20-12-06 20:09

> [...]
>
> Jeg ved ikke hvordan det fungerer på medarbejder BB, men de steder jeg har
> været med BB pro, dhcp eller statisk, fungerede det som jeg lige har

Okay.

Mvh
Kim

Fra : Stoffer

Dato : 20-12-06 20:22

"Henrik" <no@mail.dk> wrote in message
> Hej NG,
> jeg har problemer med at få nedenstående router med modem til af fungere
> med TDC professionel ADSL. Jeg kan simpelthen ikke få hul igennem til
> nettet.

Jeg har netop sådan en router på en TDC pro adsl...

Ved Basic Setup skal der vælges:
Encapsulation : RFC 1486 Bridged
Multiplexing : LLC
Qos Type : UBR
Autodetect : Enabled
DSL Modulation : G.dmt

That's it.

Fra : Hans

Dato : 20-12-06 20:41

Stoffer wrote:
> "Henrik" <no@mail.dk> wrote in message
>
> Jeg har netop sådan en router på en TDC pro adsl...

> [...]
Jeg er ikke sikker på at det vil virke i Henriks tilfælde, da hans rDNS
indikerer han har statisk fast ip, og måske oven i købet kører ATM.

Hans

Fra : Henrik

Dato : 20-12-06 20:59

Ja - jeg har statisk ip-adresse. Har kun fået et modem leveret med
forbindelsen og så har jeg fået en sonicwall.

Jeg bruger dog meget sjældent adgangen til min arbejdsplads hjemme fra og
kan fint tjekke min arbejds webmail uden. Derfor gider jeg ikke høre på den
sonicwall, som bare larmer.

Til Hans:
vil det sige at jeg ikke kan bruge den indkøbte trådløse router med modem
til min forbindelse? (så skal jeg have sendt den retur inden for 14 dage...)

Hvad er ATM? og hvilken komb. trådløs router med modem ville kunne bruges
til det?

Mvh
Henrik

Fra : Henrik

Dato : 20-12-06 21:09

Tak for hjælpen!

Jeg fulgte Stoffer's anvisning bagefter og fik hul igennem. Jeg er glad for
nu skal jeg ikke til at bøvle med at sende det retur.

Har kun spildt en 5 timer på at få hul igennem, fordi jeg ikke havde nogen
anelse om hvordan jeg skulle gøre det. Nu skal jeg bare have det
konfigureret, så jeg kan komme på med en bærbar.

Endnu en gang tak for hjælpen! Skulle du ligge inde med nogle gode tips til
konfiguration, så hører jeg gerne.

mvh
Henrik

Fra : Stoffer

Dato : 21-12-06 00:15

> [...]
> konfigureret, så jeg kan komme på med en bærbar.
>
> Endnu en gang tak for hjælpen! Skulle du ligge inde med nogle gode tips

Har som sådan ikke andre tips.
Resten af opsætningen er ligesom alle andre routers.

Linksys WAG200G er netop en ATM modem/router, så det er helt fint.

Og din ip adresse ligner en fast dhcp tildelt ip adresse.

Det er slet ikke så svært