Skærme
Fijala 3554
Et par spørgsmål
Fra : Torben Brøndum

Dato : 28-01-07 13:39

Hej derude,

Har set i en tråd, at et kritierie var HDCP på en ny fladskærm i forhold til
at Vista kunne bruges maksimalt - hvad betyder HDCP i den sammenhæng?

Kan se, at Elgiganten sælger en Viewsonic VG2021WM 20" til 1999 - jeg har
tidligere tænkt på at købe en Samsung SyncMaster 205BW.

Hvad vil I anbefale mig at købe af de to og hvorfor?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-01-07 14:21

Torben Brøndum skrev:

> Har set i en tråd, at et kritierie var HDCP på en ny fladskærm i
> forhold til at Vista kunne bruges maksimalt - hvad betyder HDCP
> i den sammenhæng?

HDCP er et kopisikringssystem (HDCP står for High-bandwidth Digital
Content Protection) og for at kunne afkode signalet fra enheder
(digitale receivere, Mediecentre osv.), som er HDCP-beskyttede, skal
skærmen også understøtte HDCP. Vista har nok HDCP indbygget, vil
jeg tro.

Læs evt. denne tråd:
<http://groups.google.com/group/dk.teknik.tv+video/browse_thread/thread/de0f98b758500cb4/0cc3646daac4a307#0cc3646daac4a307>

--