Skærme
Fijala 3554
Wide screen
Fra : Ukendt

Dato : 16-01-07 23:15

Hej,

Min trofaste Sony 400PS er ved at dø og jeg skal have en ny skærm.
Jeg har kigget på: Mirai DML-519W100
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=176230
Da folk er helt vilde med den. Men, den er jo wide screen.
Jeg har et P4p800 Deluxe bundkort og et Radeon 9200 grafikkort - kan det
trække det?
Og er den virkelig federe end Philips og Samsung skærme, som jeg
eller ville have kigget på...?

Mvh,

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-07 23:38

Jeg burde nok skrive, at jeg skal bruge den til at arbejde
på - ingen spil, ingen film, men gerne naturtro farver.
Så skal jeg måske kigge på noget helt andet...?

Mvh,

Frederik

Fra : Esben

Dato : 16-01-07 23:51

"Frederik S." <none> skrev i en meddelelse
> Jeg burde nok skrive, at jeg skal bruge den til at arbejde
> på - ingen spil, ingen film, men gerne naturtro farver.
> Så skal jeg måske kigge på noget helt andet...?

Den har et TN panel, så du skal nok ikke forvente de bedste farver. Selvom
de er lidt dyrere, så kig efter en skærm med S-IPS eller S-PVA/MVA panel i
stedet. Du kan se hvilken slags paneler der sidder i de fleste skærme her:
http://prad.de/en/guide/hersteller_start.html

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-07 23:54

Esben wrote:
> [...]
> stedet. Du kan se hvilken slags paneler der sidder i de fleste skærme her:

Tak ;)
Inspireret af gruppen sidder jeg nu og lærer om paneller, noget jeg ikke
anede noget som helst om. Så det er nok Samsung 971P eller noget
lignende jeg skal have snitterne i..

Mvh,

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-07 08:26

> Inspireret af gruppen sidder jeg nu og lærer om paneller, noget jeg ikke
> anede noget som helst om. Så det er nok Samsung 971P eller noget lignende
> jeg skal have snitterne i..

Jeg har sådan en Mirai fætter der, og den er udemærket til
spil og alm. gængst kontorbrug. Men den har ikke en særlig
god betragtningsvinkel og den kan ikke måle sig med de
Samsung skærme jeg har haft fingre i. Jeg købte primært min
grundet prisen.

--
Peter J

Fra : Paul Østerby Sørense~