Skærme
Fijala 3554
LG Electronics L1982U-BF
Fra : Peter Larsen

Dato : 14-01-07 20:42

Hejsa

Jeg har kigget lidt LG Electronics L1982U-BF og i følge specs'ene så ser den
ud til at opfylde min krav.

Men jeg kan INTET finde om den på nettet, så jeg vil høre om der er nogen
her der har erfaringer både
med den specifikke skærm eller LG Electronics skærme generelt?

link til skærm
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=L1982U%2DBF&GroupGuid=2010&SelectedGroup=2010

Med venling hilsen

Peter Larsen

Fra : Hagar

Dato : 14-01-07 21:23

"Peter Larsen" <Hej@hejhej.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> her der har erfaringer både
> med den specifikke skærm eller LG Electronics skærme generelt?

Jeg har selv 2x19" fra LG, og jeg er yderst tilfreds med dem.
Du kan se mere om den du vil have her

Hagar

Fra : Peter Larsen

Dato : 14-01-07 21:33

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message

> "Peter Larsen" <Hej@hejhej.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv 2x19" fra LG, og jeg er yderst tilfreds med dem.
> Du kan se mere om den du vil have her
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250594

Står jo stort set det samme som på mit link :)

Hvordan er dine i spil?

Fra : Hagar

Dato : 15-01-07 01:10

> Står jo stort set det samme som på mit link :)
>
> Hvordan er dine i spil?

Mine er formidable til spil, også selv om jeg har nogle der er billigere end
den du vil have, mine har en responstid på 4ms, hvor den du vil have er på
2ms, så der er der ikke mangler.
Den jeg har er denne
http://download.jubii.dk/shopping/MIRAI%2019%20Wide%20test.pdf bare i sort,
og jeg har absolut ikke fortrudt købet. Jeg spiller ret meget BF2, og det
går smertefrit.

Hagar

Fra : Jakob Harder

Dato : 16-01-07 17:43

Jeg blander mig lige, da den ser ud til at kunne opfylde de behov jeg har.

Hvordan er din i klarhed - her tænker jeg til alm. office-arbejde - står
tekst knivskarpt?

vh
Jakob

Fra : Hagar

Dato : 16-01-07 22:50

"Jakob Harder" <jharder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan er din i klarhed - her tænker jeg til alm. office-arbejde - står

Jeg har ikke problemer med det, og jeg kører i 1280x1024. Hvis jeg skal
sætte en finger på, så kan jeg til tider se nogle steger når jeg roder med
grafik, men det er så svært at se i det daglige, men ellers ser jeg det
ikke. Jeg har hele Office pakken og lidt mere til, og jeg har absolut ikke
problemer af nogen art på skærmene.

Hagar

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-01-07 02:43

> [...]
> ikke. Jeg har hele Office pakken og lidt mere til, og jeg har absolut ikke

Streger? kan du ikke uddybe det? Har allerede været ude i at sende en skærm
retur, så det vil jeg meget gerne være fri for igen :)

Fra : Hagar

Dato : 17-01-07 04:57

> Streger? kan du ikke uddybe det? Har allerede været ude i at sende en
> skærm
> retur, så det vil jeg meget gerne være fri for igen :)

Det er svært at beskrive dem, men jeg ser dem kun når jeg laver grafik i
Photoshop, men de ligger på langs af skærmen, og jeg skal se godt efter om
de er der før jeg ligger mærke til dem, og jeg tror det er ganske normalt
for mine skærme, for det er på dem begge. Det er så lidt, i mine øjne, at
det ikke genere mig. Jeg ved så ikke om det er et fænomen i Photoshop da det
er det eneste sted jeg ser dem, alt andet står fint og uden steger. Jeg har
ikke noget kamera så jeg kunne tage et billede og sende dig, men jeg tror på
det er Photoshop der giver stregerne for ellers ville de også være i andre
programmer.

Hagar

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-01-07 01:28

Det er en TN skærm, prøv at læse om TN teknologien her
http://www.flatpanels.dk/tvteknologi.php#9

syntes denne 20" LG L2000C-SF ser bedre ud til ca. samme penge
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=185341
og den er med det gode S-IPS Panel

Fra : Peter Larsen

Dato : 19-01-07 03:16

"-=Madsen=-" <engelbrechtdk@gmail.com> wrote in message
> [...]
> http://www.flatpanels.dk/tvteknologi.php#9
>
> syntes denne 20" LG L2000C-SF ser bedre ud til ca. samme penge

8ms? Er det ikke aaaaalt for langsomt til spil?

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-01-07 11:33

<-------->
> 8ms? Er det ikke aaaaalt for langsomt til spil?
<--------->
Ikke når det er et S-IPS panel, havde en 16ms S-IPS den var fin

Prøv at læse om S-IPS samme sted som TN panelet i sidste link

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-01-07 12:33

<------------>
> Ikke når det er et S-IPS panel, havde en 16ms S-IPS den var fin
>
> Prøv at læse om S-IPS samme sted som TN panelet i sidste link
<-------------->
Ps.. væsenlig forskeld på TN og S-IPS er TN køre med 6-bit farvesystem
hvor S-IPS køre med ægte 8-bit farvesystem

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-01-07 03:40

> <------------>

> <-------------->
> Ps.. væsenlig forskeld på TN og S-IPS er TN køre med 6-bit farvesystem
> hvor S-IPS køre med ægte 8-bit farvesystem

Nu er skærmen jo sat til 16.7 millioner farver, er det så et reelt problem?

Jeg synes virkelig det er jungle med de fladskærme....

Fra : -=Madsen=-

Dato : 22-01-07 11:20

<---------------->
> Nu er skærmen jo sat til 16.7 millioner farver, er det så et reelt
> problem?
<----------------->
de snyder sikkert på en eller anden måde ?

<--------------->
> Jeg synes virkelig det er jungle med de fladskærme....
<---------------->
Jeb du har helt ret, faldt over en test af S-IPS skærmen
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1148896087&archive=&start_from=&

du kan jo prøve at kikke de andre test
http://www.flatpanels.dk/tests.php

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-01-07 20:17

> [...]
>
> <--------------->
> <---------------->
> Jeb du har helt ret, faldt over en test af S-IPS skærmen

Må indrømme jeg ikke rigtigt stoler på flatpanels.dk, jeg har brændt mig ved
at købe en skærm de anbefalede.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 23-01-07 17:00

> "-=Madsen=-" <engelbrechtdk@gmail.com> wrote in message

> Må indrømme jeg ikke rigtigt stoler på flatpanels.dk, jeg har brændt mig
> ved
> at købe en skærm de anbefalede.

Ja man skal altid passe på med at købe noget andre anbefaler uden at
undersøge sagen selv. Hvis jeg gik ud og købte skærm efter de anbefalinger
man kan se her i newsgruppen ville jeg nok ende op med en ubrugelig TN skærm
på 5 mS, hvor min indkøbte skærm er en S-IPS skærm på 16mS men så kan den
også vise billeder med næsten rigtige farver og den skal ikke bruges til
spil.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Stefan

Dato : 31-01-07 21:37

> [...]
> her der har erfaringer både
> med den specifikke skærm eller LG Electronics skærme generelt?

Prøv nordic.lge.com

Vi har 10-15 stk på arbejde, fungerer fint og upåklageligt, derudover har vi
ca. 100 stk af deres 17" Touch skærme stående rundt omkring, og har kun haft
en reklamation i 1½ år. Så vi er møj tilfreds med dem.

Stef