Længde- og breddegrader tabel
Fra : Ukendt

Dato : 04-02-07 15:17

Findes der en tabel over danske byer og deres tilhørende længde- og
breddegrader? Jeg har brug for dem i forbindelse med noget astrologi.
Tabbeller over udenlandske byer er også meget velkommen.

På forhånd tak

Fra : Is

Dato : 04-02-07 17:04

"Svend Helge" <...> skrev i en meddelelse
> [...]
astrologi.
> Tabbeller over udenlandske byer er også meget velkommen.

Tabeller ved jeg ikke men du kan finde b.la. her.
http://kort.eniro.dk/query?what=map

og på Google Earth.

Erik Isager

Fra : Ole Pagh

Dato : 04-02-07 17:48

Svend Helge:
> [...]
> breddegrader? Jeg har brug for dem i forbindelse med noget astrologi.
> Tabbeller over udenlandske byer er også meget velkommen.

Det er vel mere et spørgsmål for dk.teknik.satellit.navigation.

- Men på maporama.com får man koordinaterne på et opslag neden under
kortet.
Det gode gamle Lademanns Verdensatlas har side op og side ned med
bynavne og tilhørende koordinater.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : gil

Dato : 04-02-07 18:15

http://gnswww.nga.mil/geonames/Gazetteer/Search/Search.jsp

--
gil

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 04-02-07 19:16

Mon ikke du med fordel kan kigge i tråden "Regioner og postnumre" som
kørte her for et par dage siden?