MySQL & Dreamweaver
Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-07 18:27

Jeg forsøger at få kontakt til en MySQL database placeret på en anden
maskine på mit LAN, gennem Dreamweaver.

Går jeg ind i MySQL fra min hovedmaskine får jeg:

g4 per$ mysql
Welcome to the MySQL monitor. Commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 16 to server version: 4.1.15

Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the buffer.

mysql> \s
--------------
mysql Ver 14.12 Distrib 5.0.19, for apple-darwin8.2.1 (powerpc) using
readline 5.0

Connection id: 16
Current database:
Current user: per@192.168.1.2
SSL: Not in use
Current pager: stdout
Using outfile: ''
Using delimiter: ;
Server version: 4.1.15
Protocol version: 10
Connection: 192.168.1.3 via TCP/IP
Server characterset: latin1
Db characterset: latin1
Client characterset: latin1
Conn. characterset: latin1
TCP port: 3306
Uptime: 9 days 11 hours 57 min 51 sec

Threads: 2 Questions: 43 Slow queries: 0 Opens: 24 Flush tables: 1
Open tables: 18 Queries per second avg: 0.000
--------------

mysql> show databases;
+----------+
| Database |
+----------+
| Synology |
| mysql |
| test |
+----------+
3 rows in set (0.00 sec)

mysql>

=

I Dreamweaver 8 har jeg et vindue, hvor jeg skal udfylde følgende:

Connection name
MySQL server
User name
Password
Database

Men når jeg tester forbindelsen får jeg følgende fejlmeddelelse:

»An FTP error occurred - cannot make connection to host.
Dreamweaver could not connect because the server is down or not
accepting connections»

Som jeg ser det må det være 'MySQL server' der er forkert udfyldt, men
jeg kan altså ikke finde ud af hvordan det skal udfyldes. Heller ikke
192.168.1.3:3306 vierker.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-02-07 20:50

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> »An FTP error occurred - cannot make connection to host.

Er du sikker på det er databaseforbindelsen du har problemer med?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-07 05:12

> Er du sikker på det er databaseforbindelsen du har problemer med?

Jeg har svært ved at se hvad der ellers kan være tale om, og i øvrigt
får jeg jo forbindelse når jeg konnekter fra Terminal.app.

Så jeg går ud fra at der blot skal skrives noget andet ved MySQL host.
Men hvad forstår jeg ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Andersen

Dato : 06-02-07 10:23

> [...]
> får jeg jo forbindelse når jeg konnekter fra Terminal.app.
>
> Så jeg går ud fra at der blot skal skrives noget andet ved MySQL host.

Mig bekendt understøtter MySQL databasen ikke FTP adgang. Der skal du nok
have et 3-parts program som kan hjælpe dig.
Terminal programmet til MySQL har _intet_ med FTP at gøre.

/Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-07 19:21

"Kim Andersen" <insert.your.email@her> wrote:

> Mig bekendt understøtter MySQL databasen ikke FTP adgang. Der skal du nok
> have et 3-parts program som kan hjælpe dig.

Jeg forstår så ikke at Dreamweaver giver de optioner sammenholdt med den
besked, der modtages.

Men måske skal jeg gå til en af de internationale grupper. Der synes at
være to optioner:

alt.macromedia.dreamweaver
macromedia.dreamweaver

Men nu prøver jeg lige at abonnere på dem, så jeg kan se lidt på
aktiviteten.

> Terminal programmet til MySQL har _intet_ med FTP at gøre.

Det ved jeg udmærket. Og jeg forstår såmænd heller ikke at Dreamweaver
vil bruge ftp.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk