Sms ved fejl på SQL-Server 2005
Fra : Morten Snedker

Dato : 31-01-07 13:11

Ja, jeg ved sgi ikke lige hvor den hører hjemme, men:

Ved generering af en bestemt type fejl på vores SQL-server, vil jeg
gerne modtage en SMS på mobiltelefonen.

Kan det kringles på serveren (tror jeg ikke)?

Evt. vil jeg lade en service køre, som programmeres i VB.NET, som kan
notificere.

Men er der nogen der ved, om det overhovedet er sig ladegøreligt?

xpost: dk.edb.database + dk.edb.programmering.dotnet
fut: dk.edb.programmering.dotnet

Morten Snedker
http://www.planprojekt.dk | http://www.dbconsult.dk
Privat: http://www.vinthervej2.dk

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 31-01-07 17:13

On 2007-01-31 13:11:25 +0100, Morten Snedker
<morten.snedker@planprojekt.dk> said:

> [...]
> notificere.
>
> Men er der nogen der ved, om det overhovedet er sig ladegøreligt?

Jeg har med stort held benyttet Logixmobile .Net SMS komponent
http://www.logixmobile.com/products/mcorelib/index.asp. Det er dejlig
overskuelig at bruge og hvis du kan leve med en reklame for Logixmobile
i bunden af din SMS, så kan du bruge det gratis, ellers koster det nu
ikke al verden.

Det forudsætter jo så at du kan lave et lille .Net program der kan
fange SQL Server fejlen. Desuden kræver det selvfølgelig et GSM modem,
eller en gammel mobiltelefon.

--
Simon

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 31-01-07 22:47

Morten Snedker wrote in dk.edb.programmering.dotnet:
> [...]
>
> Men er der nogen der ved, om det overhovedet er sig ladegøreligt?
>
> xpost: dk.edb.database + dk.edb.programmering.dotnet

Hmmm, det må kunne gøres med den indbyggede Notification Service i Sql
Server 2005.
Jeg har fundet noget her:
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/sql/2005/technologies/ntf
csvcs.mspx